Sidkarta

Vår sidkarta kan du använda för att hitta den information du söker efter. Om du fortfarande inte hittar rätt så använd sökfunktionen längst upp på sidan.

Sidor

  • Affinity
  • Billig hemtelefoni
  • Blogg
  • Bostäder
  • Bredband
  • Bredband
  • Bredband via Fiber
  • Bredbandstelefoni
  • Datacenter
  • Digital Marknadsföring
  • Domäner
  • E-post
  • Eskilstuna
  • Fastighet
  • Fastigheter
  • Företag
    • Hemsidor
    • Installation
    • Marknadsföring
    • SLA
    • Telefoni

      Enkel företagstelefoni

      Företagstelefoni måste vara enkelt. Enkelt att köpa och enkelt att installera. Men framförallt – enkelt att använda. När du köper företagstelefoni hos oss får du precis det och lite till. Våra tekniker finns alltid nära till hands för att svara på frågor och hjälpa till när det behövs. Med vår företagstelefoni betalar ni endast för det antal användare ni behöver för stunden. Växer företaget så beställer ni fler anknytningar och krymper företaget så minskar månadskostnaden. Dessutom är växeln alltid uppdaterad med de modernaste växelfunktionerna. Allt för att göra ert företag effektivt och konkurrenskraftigt. Att införa ett nytt telefonsystem skrämmer bort många på grund av att det tidigare varit både kostsamt och krångligt. Samtidigt vill man ju som företagare ha moderna telefoner som är anpassade för verksamhetens behov och som utvecklas i takt med det övriga samhället. Se priser och skicka offertförfrågan på företagstelefoni här

      Vill du veta mer om vår företagstelefoni?

      Kontakta oss så besvarar vi dina frågor om vår tjänst för företagstelefoni.
      • IP-telefoni
      • Molnväxel
      • Samtalsprislista

        Samtalsprislista inom Sverige

        Priserna anges exkl. moms
        Öppningsavgift: 0,31 kr
        Samtal till fasta nätet, dygnet runt                                          0,08 kr/minut
        Samtal till mobiler 0,55 kr/minut
        Ladda ner prislista för utlandssamtal (pdf)
      • SIP-Trunk
      • Telefonmöte

        Telefonmöte utan krångel

        Abonnera på vår tjänst för telefonkonferenser så kan du enkelt och snabbt starta igång ett telefonmöte.
        • Upp till 15 deltagare
        • Ordinarie samtalsavgifter för alla deltagare
        • Går att nå från utlandet
        • Ingen bindningstid

        Pris: 199 kr/månad

        Startavgift : 300 kr

        Vill du veta mer?

        Kontakta oss så besvarar vi dina frågor om vår tjänst för telefonkonferenser.
    • WiFi
  • Google
  • Gruppanslutning
  • Hallstahammar
  • Hemsidor
  • Hemtelefoni
  • Home
  • Inloggning
  • Internet
  • Iptelföretag-tesst
  • iptelprivat-testt
  • Jobba hos oss
         
  • Kampanj
  • Köpa hemsida i Eskilstuna
  • Köpa hemsida stockholm
  • Köpa hemsida Uppsala
  • Köpa hemsida Västerås
  • Kundtjänst
    • Driftinformation
      • Felanmälan för företagskunder

        Felanmälan för företagskunder

        Telefonnumret dit ska du ringa och göra din felanmälan är 021 -338 00 00. Numret är bemannad av QuickNets kundtjänst alla vardagar mellan 08:00 och 17:00. Under övriga tider på dygnet/veckan vidarekopplas samtalen till företaget SOS-alarm. Samma företag som även bemannar 112-numret. Dom har till uppgift att samla in information och omedelbart förmedla den till våra jourhavande tekniker. Våra jourhavande tekniker hålls uppdaterade dygnet runt och prioriterar så gott de kan. Notera att vi inte alltid ringer tillbaka direkt. Orsaken är att vi har begränsade resurser utanför kontorstid och de experter som normalt finns på kontoret tar betydligt längre tid att få tag i på nätter och helger.

        Är ditt ärende inte brådskande?

        Om din felanmälan rör ett ärende som inte är brådskande kan du göra din felanmälan via formuläret nedan. Vi tittar då på ditt ärende senast under nästkommande arbetsdag.
    • Hjälpsidor & manualer

      Hjälpsidor & manualer

      Här på våra hjälpsidor har vi samlat våra manualer samt svaret på vanligt förekommande frågor. För att göra det så enkelt som möjligt för dig att hitta det du söker har vi skapat en sida för varje område. Om du ändå inte hittar det du letar efter så tveka inte att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
    • Integritet & sekretess
         
    • Kontakt
    • Villkor & blanketter
      • Autogiroavisering
      • Bredband Privat - Ändring av hastighet

        Fibra

        Ändring av bredbandshastighet

        Om du har ett aktivt bredbandsabonnemang hos oss och vill byta till en annan hastighet så fyll i formuläret nedan. Är du inte kund idag så gör din beställning här. Ändring av hastighet kostar 120 kronor och läggs på din kommande faktura.
      • Bredband Privat - Ändring av hastighet
      • Bredbandshastighet

        Zitius

        Ändring av bredbandshastighet

        Om du har ett aktivt bredbandsabonnemang hos oss och vill byta till en annan hastighet så fyll i formuläret nedan. Är du inte kund idag så gör din beställning här. Ändring av hastighet kostar 120 kronor och läggs på din kommande faktura.
      • Bredbandshastighet

        Global Connect

        Ändring av bredbandshastighet

        Om du har ett aktivt bredbandsabonnemang hos oss och vill byta till en annan hastighet så fyll i formuläret nedan. Är du inte kund idag så gör din beställning här. Ändring av hastighet kostar 200 kronor och läggs på din kommande faktura.
      • Fiberstaden

        Beställning Fiberstaden

        Var vänlig fyll i samtliga fält nedan.  
      • Flytt av bredband
        • Flytt av bredband - Fibra

          Flytt av bredband inom Fibra stadsnät

          Här kan du som idag har ett bredbandsabonnemang via Fibra stadsnät flytta med det till ett nytt boende. Man kan alltid flytta med sig sitt bredband till en ny bostad så länge fastigheten är anslutet till Fibras stadsnät. Pris: 120 kronor
        • Flytt av bredband - Global Connect

          Flytt av bredband inom Global Connect

          Här kan du som idag har ett bredbandsabonnemang hos oss via Global Connect flytta med det till ett nytt boende. Man kan alltid flytta med sig sitt bredband till en ny bostad så länge den nya fastigheten också är anslutet till Global Connect. Pris: 250 kronor
        • Flytt av bredband - Zitius

          Flytt av bredband inom Zitius

          Här kan du som idag har ett bredbandsabonnemang hos oss via Zitius fibernät flytta med det till ett nytt boende. Man kan alltid flytta med sig sitt bredband till en ny bostad så länge den nya fastigheten är anslutet till Zitius. Pris: 250 kronor
      • Kunduppgifter

        Kunduppgifter

        Fyll i formuläret för att skicka in era kunduppgifter till oss.  
      • Uppsägning - Företag

        Uppsägning för företag

        Använd formuläret nedan för att skicka in en uppsägning av ditt abonnemang. Som företagskunder har du ingen uppsägningstid. Fakturan kommer ca 20 dagar innan den nya perioden börjar gälla. Fram till att den fakturerade perioden påbörjats kan man säga upp sitt abonnemang och då makulerar vi fakturan.
      • Uppsägning - Privat

        Uppsägning för privatpersoner

        Använd formuläret nedan för att skicka in en uppsägning av ditt abonnemang. Om du vill flytta med ditt befintliga abonnemang till en ny adress behöver du inte göra en uppsägning, använd istället för formulär för att anmäla en flytt.
      • Växeländring

        Beställning av växeländring

        Fyll i formuläret nedan för att skicka in en beställning om ändringar gällande öppettider, röstmeddelande mera.
  • Kunskapstest
  • Nätverk
  • Om QuickNet
    • Bilder & press
    • Kontaktpersoner
    • Lediga tjänster
    • LIA
    • Nyhetsbrev
    • Omdömen
    • Yrkesroller

      Exempel på yrkesroller

      Med verksamhet inom bredband, co-location, telefoni och webb krävs det en bred variation av yrkesroller inom bolaget. Alla unika roller innebär inte att det är en unik tjänst utan en person kan inneha flera olika roller. Vi har här beskrivit en del av de yrkesroller som förekommer hos oss, se vår sida för lediga tjänster för att se om vi just nu aktivt letar efter någon att anställa.  
      • Adwords-specialist

        Google Ads Specialist

        Google Adwords, eller Google Ads som det heter numera, är googles verktyg för annonsering. Som specialist inom Google Adwords arbetar du med att skapa, optimera och underhålla digitala annonskampanjer. Den idealiska ads-specialisten bör ha en utmärkt kommunikationsförmåga samt en god förståelse för Google Ads-plattformen. Förmåga att använda komplexa analysverktyg är också en förutsättning för att lyckas

        Relevanta kunskaper och utbildningar

        • Kandidatexamen inom marknadsföring eller relaterat område (önskvärt)
        • Dokumenterad kunskap om Google Adwords-plattformen
        • Starka analytiska färdigheter, med erfarenhet av att använda komplexa analysverktyg
        • Förmåga att skapa riktade kampanjer baserat på forskning och dataanalys
        • Erfarenhet av tekniker för optimering av webbplatser, t.ex. A/B-testning
        • Utmärkt skriftlig kommunikationsförmåga och detaljerad kunskap om tekniker för copywriting
        • Kompetens i att använda HTML/CSS är att föredra
        • Erfarenhet av andra plattformar för digital marknadsföring (Facebook Ads, Twitter Ads etc.) är ett plus

        Exempel på arbetsmoment

        • Hantera storskaliga Google Ads-konton på flera olika plattformar
        • Utforma effektiva digitala reklamkampanjer som optimerar konverteringar i stor skala
        • Utnyttja kunddata för att skapa skräddarsydda meddelanden som ökar klickfrekvensen (CTR) och prisstrukturen för kostnad per klick (CPC)
        • Övervaka löpande mätvärden för kampanjens prestanda, t.ex. visningar, klick, CTR, CPC, kostnad per konvertering (CPA) osv. - Analysera kampanjresultaten regelbundet för att upptäcka trender i kundernas beteende och förfina annonsstrategierna i enlighet med detta - Samarbeta med innehållsförfattare för att utveckla övertygande annonser som engagerar kunderna - Optimera webbplatsens innehåll för SEO-ändamål - Bevaka branschtrender och ny teknik för att säkerställa maximal effektivitet i kampanjerna
          Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. På vår sida om Google Ads kan du läsa mer om hur vår SEM-byrå i Västerås arbetar.
      • Bredbandstekniker

        Bredbandstekniker

        En bredbandstekniker ansvarar för att installera, konfigurera och felsöka både trådbundna och trådlösa internetanslutningar för privat- och företagskunder. De måste ha en grundlig förståelse för nätverkskommunikation, protokollkonfigurationer och installation av bredbandstjänster. Rollen kräver utmärkta färdigheter i kundservice samt förmåga att snabbt och effektivt diagnostisera komplexa tekniska fel. Bredbandsteknikern måste kunna tänka snabbt för att kunna formulera effektiva lösningar på kundernas problem. Bredbandstekniker bör ha goda kunskaper om lokala nätverk (LAN), stora nätverk (WAN), fiberoptik, DSL, kabelmodem, routrar och växlar. De måste också ha en fungerande kunskap om IP-adresseringsscheman och principer för nätverkssäkerhet. Förutom att lösa tekniska problem kan bredbandstekniker behöva utföra undersökningar på plats för att bedöma kundernas individuella behov. När de tillhandahåller installationstjänster på plats ska de se till att alla elektriska ledningar installeras korrekt i enlighet med lokala säkerhetsföreskrifter. Bredbandstekniker ska dessutom ge teknisk utbildning och råd till kunderna så att de kan få ut det mesta av sin internetuppkoppling. Det är viktigt att de håller sig uppdaterade om ny teknik och industristandarder för att kunna ge överlägsen kundservice. Bredbandstekniker bör ha en utmärkt kommunikationsförmåga eftersom de dagligen har kontakt med kunder, både ansikte mot ansikte, via telefon eller e-post. De bör också vara bekväma med att arbeta självständigt med minimal övervakning samtidigt som de uppvisar en stark problemlösningsförmåga under press. Slutligen bör de alltid ha ett professionellt utseende när de representerar sin arbetsgivare i kundens hem eller på deras företag. Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. På vår sida om nätverksinstallation kan du läsa mer om vilka typer av uppdrag våra bredbandsteknikerna  i Västerås och Eskilstuna arbetar med.   
      • Content marketing manager

        Content marketing manager

        En Content Marketing Manager är en nyckelroll inom marknadsföring som fokuserar på att skapa och implementera innehållsstrategier för att bygga varumärkeskännedom, engagera målgrupper och driva affärsmål som ökad trafik, generering av leads och försäljning. Denna roll kräver en kombination av kreativitet, strategiskt tänkande och projektledningsförmåga. Arbetsuppgifterna för en Content Marketing Manager inkluderar att utveckla en omfattande innehållsstrategi som är anpassad till företagets övergripande marknadsföringsmål. Detta innebär att identifiera målgrupper, förstå deras behov och intressen, och skapa en plan för att leverera relevant och värdefullt innehåll genom olika kanaler, såsom bloggar, sociala medier, nyhetsbrev, videor, whitepapers och poddar. En central del av rollen är att leda produktionen av innehåll. Content Marketing Manager arbetar ofta nära skribenter, designers, videoproducenter och andra kreativa teammedlemmar för att säkerställa att innehållet är av hög kvalitet och att det levereras enligt tidsplanen. Det innebär också att redigera och optimera innehåll för att säkerställa att det är engagerande, sökmotoroptimerat (SEO-vänligt) och anpassat till målgruppens behov. Förutom att skapa innehåll är en viktig uppgift att distribuera det effektivt. Detta innebär att välja rätt kanaler och plattformar för att nå målgruppen, samt att använda olika verktyg och tekniker för att maximera innehållets räckvidd och engagemang. Content Marketing Manager ansvarar också för att analysera resultatet av innehållsinsatserna, genom att använda analysverktyg för att spåra nyckeltal som webbplatstrafik, konverteringsgrad, och engagemang på sociala medier. Baserat på dessa insikter görs kontinuerliga justeringar i strategin för att förbättra prestandan. En annan viktig aspekt av rollen är att säkerställa att allt innehåll är i linje med företagets varumärkesröst och budskap. Content Marketing Manager ser till att varje innehållsstycke reflekterar varumärkets värderingar och att det levererar en konsekvent och sammanhållen upplevelse över alla kanaler. Eftersom content marketing är en dynamisk och ständigt föränderlig disciplin, behöver en Content Marketing Manager kontinuerligt hålla sig uppdaterad med de senaste trenderna, verktygen och bästa praxis inom digital marknadsföring. Detta inkluderar att experimentera med nya format och tekniker, såsom interaktivt innehåll eller AI-genererat innehåll, för att säkerställa att företaget ligger i framkant i sin marknadsföringsstrategi. För att lyckas i rollen krävs starka skriv- och redigeringskunskaper, en förståelse för SEO och digital analys, samt erfarenhet av att leda och genomföra innehållsprojekt från start till mål. Dessutom är det viktigt att ha en god förståelse för målgruppens beteende och behov, och en förmåga att omvandla dessa insikter till effektiva innehållsstrategier. Sammanfattningsvis är en Content Marketing Manager ansvarig för att skapa och leverera en effektiv innehållsstrategi som engagerar målgruppen, bygger varumärkeslojalitet och driver affärsresultat. Rollen kräver en mix av kreativitet, strategisk planering och analytisk förmåga, samt en stark förståelse för hur innehåll kan användas för att uppnå marknadsföringsmål.

        Exempel på ansvarsområden

        • Utarbeta omfattande strategier för innehållsmarknadsföring som är i linje med de bredare affärsmålen
        • Genomförande av grundliga marknadsundersökningar för att identifiera kundernas behov och trender
        • Skapa högkvalitativt innehåll som når ut till målgruppen, t.ex. blogginlägg, artiklar, fallstudier, vitböcker, webbtexter osv.
        • Optimering av befintligt innehåll i flera digitala kanaler (t.ex. webbplats, e-postkampanjer)
        • Utveckling av en strategi för sociala medier för att öka räckvidden på olika plattformar
        • Säkerställa att allt innehåll uppfyller kvalitetsstandarder och följer företagets riktlinjer för stil
        • Samarbeta nära med andra medlemmar av det kreativa teamet (formgivare, utvecklare) för att ta fram engagerande visuellt material som kompletterar det skrivna materialet
        • Analysera data från Google Analytics för att spåra resultat av innehållsinitiativ och optimera i enlighet med detta övervakning av SEO-trender och identifiering av områden som kan förbättras

        Relaterade yrkesroller

        • SEO-specialist
        • Content creator
        • Adwords-expert
        • Digital marknadsförare
        • Copywriter
        Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. På vår sida om digital marknadsföring kan du läsa mer om hur konsulterna på vår digitalbyrå i Västerås arbetar med vår webbutveckling. 
      • Digital marknadsförare

        Digital marknadsförare

        En digital marknadsförare är en specialist som ansvarar för att planera, genomföra och optimera marknadsföringskampanjer på digitala plattformar med målet att öka varumärkeskännedom, driva trafik och generera konverteringar för företag eller organisationer. Rollen kräver en bred förståelse för digitala marknadsföringskanaler och tekniker, samt en förmåga att analysera och anpassa strategier baserat på data och marknadstrender. Arbetsuppgifterna för en digital marknadsförare är varierande och omfattar en rad olika aktiviteter beroende på företagets behov och mål. En central uppgift är att utveckla och implementera digitala marknadsföringsstrategier. Detta innebär att identifiera målgrupper, sätta upp kampanjmål och välja rätt kanaler för att nå ut till potentiella kunder. Vanliga kanaler inkluderar sociala medier, sökmotorer (SEO och SEM), e-postmarknadsföring, innehållsmarknadsföring, samt betald annonsering (PPC) på plattformar som Google Ads och sociala medier. Inom sociala medier ansvarar den digitala marknadsföraren för att skapa och hantera innehåll som engagerar och väcker intresse bland målgruppen. Detta kan inkludera att skriva inlägg, skapa grafik eller videoinnehåll, samt att hantera annonseringskampanjer på plattformar som Facebook, Instagram, LinkedIn och Twitter. Att följa och analysera engagemanget på dessa plattformar är också viktigt för att justera och optimera kampanjer. Sökmotoroptimering (SEO) och sökmotormarknadsföring (SEM) är andra viktiga delar av en digital marknadsförares arbetsuppgifter. Inom SEO arbetar marknadsföraren med att optimera webbplatsinnehåll och tekniska aspekter för att förbättra sökmotorrankingen och driva organisk trafik. SEM innebär att skapa och hantera betalda annonser på sökmotorer som Google, ofta med hjälp av Google Ads, för att öka synligheten och attrahera potentiella kunder som söker efter specifika produkter eller tjänster. E-postmarknadsföring är ytterligare ett område där en digital marknadsförare kan vara aktiv. Här handlar det om att skapa och skicka riktade e-postkampanjer till specifika segment av företagets kundbas, samt att analysera kampanjernas prestanda genom att följa öppningsfrekvenser, klickfrekvenser och konverteringar. En annan viktig uppgift för en digital marknadsförare är att analysera data och rapportera resultat. Genom att använda verktyg som Google Analytics, sociala medieplattformars inbyggda analysverktyg, och CRM-system, kan marknadsföraren spåra kampanjresultat, förstå kundbeteenden och justera strategier för att maximera effektiviteten. Att kunna tolka data och omsätta insikter till konkreta åtgärder är avgörande för att uppnå framgång i rollen. Utöver de tekniska och strategiska aspekterna av arbetet krävs också kreativitet och förmåga att skapa engagerande innehåll som talar till målgruppen. En digital marknadsförare måste även vara flexibel och anpassningsbar, då den digitala marknadsföringslandskapet ständigt förändras med nya trender, verktyg och algoritmer. Exempel på arbetsuppgifter
        • Annonsering, innehåll och strategier för Google Ads
        • Annonsering, innehåll och strategier för Instagram
        • Annonsering, innehåll och strategier för Facebook
        • Annonsering, innehåll och strategier för LinkedIn
        • Strategier och produktion för sökmotoroptimering
        • Skriva nyhetsbrev
        • Analys och uppföljning i Google Analytics

        Relaterade yrkesroller

        • Digital content manager
        • SEO-specialist
        • Content creator
        • SEM-manager
        • Copywriter
        • Community Manager
        • Digital marketing manager
        • Inbound Marketing Specialist
        • Internet Marketing Manager
        • SEO-konsult
        • Online Content Coordinator
        • Social Media Manager
        • Brand Manager
        Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. På vår sida om digital marknadsföring kan du läsa mer om hur konsulterna på vår digitalbyrå i Västerås arbetar med våra kunders digitala marknadsföring. 
      • Fibertekniker

        Fibertekniker

        Som fibertekniker arbetar du främst med fiberinstallation, dragning och svetsning av fiber för bredbandsnät. Exempel på arbetsuppgifter är installation, kabeldragning och montering för fiber, bredband och trådlösa nätverk. En fibertekniker ansvarar för utformning, installation, underhåll och felsökning av fiberoptiska system. Denna roll kräver en detaljorienterad person som har utmärkta tekniska färdigheter, goda kunskaper om fiberoptik och relaterad teknik samt ett gott öga för säkerhet. Fibertekniker måste kunna arbeta i både utomhus- och inomhusmiljöer, ofta med farliga material. De bör ha förmåga att läsa scheman och ritningar, installera kablar, ansluta kontakter, skarva och reparera optiska fibrer, använda testutrustning för att mäta överföringsförluster och analysera problem med systemets prestanda. Förutom installation av fiberoptiska system ansvarar fibertekniker också för att lösa fel i befintliga system. De förväntas kunna diagnostisera problem snabbt och samtidigt se till att personal och utrustning alltid är säkra. Teknikern måste vara förtrogen med olika typer av fiberkablar (single-mode, multi-mode), optiska fibrer, kablageverktyg och tekniker för installation (t.ex. fusionssplitsning eller mekanisk splicing) samt nätverksprotokoll som Ethernet/TCP-IP. Fibertekniker bör också ha god problemlösningsförmåga och erfarenhet av kundservice så att de effektivt kan interagera med kunderna när de hanterar deras frågor eller önskemål. En fibertekniker bör ha förmåga att kommunicera effektivt genom att förmedla teknisk information i enkla termer som icke-tekniska personer lätt kan förstå. Dessutom bör de ha förmågan att arbeta både självständigt och i samarbete inom en organisations gruppstruktur. Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. På vår sida om nätverksinstallation kan du läsa mer om vilka typer av uppdrag våra fiberteknikerna  i Västerås och Eskilstuna arbetar med. 
      • Frontend-utvecklare

        Frontend-utvecklare

        En frontend-utvecklare är specialiserad på att skapa och optimera de delar av en webbplats eller webbapplikation som användaren direkt interagerar med. Arbetsuppgifterna för en frontend-utvecklare omfattar design, utveckling och implementering av gränssnittet, där det visuella och användarupplevelsen står i centrum. En central del av arbetet innebär att omvandla design och wireframes från designers till fungerande, interaktiva gränssnitt. Detta görs genom att skriva kod i HTML, CSS och JavaScript. En frontend-utvecklare använder dessa språk för att strukturera innehåll (HTML), styla det visuella utseendet (CSS) och lägga till dynamisk funktionalitet och interaktivitet (JavaScript). För att effektivisera arbetsprocessen och skapa mer strukturerad och återanvändbar kod används ofta ramverk och bibliotek som React, Angular eller Vue.js. Utöver att implementera designen måste en frontend-utvecklare också säkerställa att webbplatsen är responsiv, det vill säga att den fungerar väl och ser bra ut på olika enheter och skärmstorlekar, från mobiltelefoner till stora datorskärmar. Detta innebär att använda flexibla layouter, media queries och andra tekniker för att anpassa gränssnittet efter användarens enhet. En annan viktig uppgift för frontend-utvecklare är att optimera webbplatsens prestanda. Detta kan innebära att minimera och komprimera CSS- och JavaScript-filer, optimera bilder för snabbare laddningstider och implementera tekniker som lazy loading för att förbättra användarupplevelsen. Frontend-utvecklare måste också ha en stark förståelse för användarupplevelse (UX) och användargränssnitt (UI) för att kunna skapa gränssnitt som är både funktionella och estetiskt tilltalande. Detta inkluderar att förstå hur användare interagerar med webbplatser och att tillämpa bästa praxis för att göra gränssnittet intuitivt och lättanvänt. Testning och felsökning är ytterligare en viktig del av arbetet. En frontend-utvecklare behöver testa sitt arbete i olika webbläsare och på olika enheter för att säkerställa att webbplatsen fungerar korrekt för alla användare. Vid problem måste utvecklaren kunna felsöka och snabbt hitta lösningar. I en värld där säkerhet är allt viktigare, bör en frontend-utvecklare också vara medveten om grundläggande säkerhetsprinciper, som att förhindra cross-site scripting (XSS) och andra vanliga attacker som kan påverka användarnas upplevelse och datasäkerhet. Slutligen, eftersom teknologier och verktyg inom webbutveckling ständigt utvecklas, behöver frontend-utvecklare vara kontinuerligt lärande och hålla sig uppdaterade med de senaste trenderna och teknikerna. De behöver också kunna samarbeta effektivt med andra teammedlemmar, såsom backend-utvecklare och designers, för att säkerställa att slutprodukten blir sammanhållen och fungerar sömlöst.

        Utbildning

        Utbildningar till frontend-utvecklare finns både på högskola, universitet och som KY-utbildning. Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. På vår sida om webbutveckling kan du läsa mer om hur konsulterna på vår webbyrå i Västerås arbetar med vår webbutveckling. 
      • Fullstack-utvecklare

        Fullstack-utvecklare

        För att arbeta som fullstack-utvecklare krävs en bred kompetens inom programmering och teknik. Du ska kunna arbeta med utveckling både i backend och frontend när det gäller webbplatser och system.  Den idealiska kandidaten bör ha en stark bakgrund inom programvaruteknik, webbutveckling och databaser. De bör ha förmågan att arbeta självständigt men också ha en stark kommunikationsförmåga för att kunna samarbeta med andra utvecklare när det behövs. Exempel på kunskaper
        • PHP och/eller .Net
        • Relationsdatabaser, t.ex. MySQL
        • Responsiv kodning i CSS/SASS, HTML5 och JavaScript
        • Erfarenhet av användning av API/JSON
        • Laravel
        • Utformning och utveckling av webbaserade tillämpningar med hjälp av modern teknik som JavaScript, HTML/CSS, NodeJS, ReactJS, AngularJs osv.
        • Skapa en arkitektur för tillämpningssystem genom att välja lämplig teknik för projektet
        • Uppbyggnad av effektiva backend-tjänster som interagerar med flera datakällor
        • Integrera data från flera källor i ett enda system
        • Felsökning av befintliga programvarulösningar och identifiering av flaskhalsar eller förbättringsområden
        • Skriva återanvändbar, testbar kod som följer branschens bästa praxis
        • Utveckling av mobila applikationer (iOS och Android) med hjälp av hybridteknik som React Native eller NativeScript
        • Samarbeta med andra medlemmar i utvecklingsteamet och intressenter under hela produktlivscykeln
        Utöver dessa primära ansvarsområden måste den idealiska kandidaten ha en stark problemlösningsförmåga för att kunna felsöka och felsöka eventuella problem med befintliga applikationer eller utvecklade komponenter. De bör också vara självmotiverade och ha en utmärkt organisationsförmåga som kan hålla koll på förändrade krav samtidigt som de arbetar inom snäva tidsramar. Den framgångsrika kandidaten bör också medföra en entusiasm för att hålla sig uppdaterad om moderna trender inom mjukvaruutveckling och ständigt sträva efter att lära sig ny teknik som kan användas för att förbättra befintliga produkter eller skapa nya! Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. På vår sida om webbutveckling kan du läsa mer om hur konsulterna på vår webbyrå i Västerås arbetar med vår webbutveckling. 
      • IT-tekniker

        IT-tekniker

        En IT-tekniker är en mångsidig yrkesperson som ansvarar för att installera, underhålla och supporta IT-infrastruktur inom en organisation. Detta omfattar allt från datorer och servrar till nätverk, programvara och andra tekniska system som är nödvändiga för att företag och organisationer ska kunna bedriva sina dagliga verksamheter effektivt. Arbetsuppgifterna för en IT-tekniker inkluderar installation och konfiguration av hårdvara och mjukvara. Detta kan innebära att sätta upp datorarbetsstationer, installera operativsystem och program, konfigurera nätverksutrustning som routrar och switchar, samt att implementera säkerhetsåtgärder för att skydda företagets data och nätverk. IT-teknikern ansvarar för att se till att alla system är korrekt installerade och fungerar som de ska. En annan viktig del av arbetet är att ge teknisk support till användarna. IT-teknikern hjälper medarbetare och kunder med problem som uppstår, såsom datorer som inte startar, programvarufel, nätverksanslutningsproblem eller andra tekniska utmaningar. Detta kan ske genom telefonsupport, fjärranslutning eller på plats beroende på problemets art. Förmågan att snabbt diagnostisera och lösa problem är avgörande i denna roll. Underhåll och uppdatering av IT-system är också en central del av IT-teknikerns arbetsuppgifter. Detta innebär att regelbundet genomföra systemuppdateringar, säkerhetsuppdateringar, och att säkerställa att antivirusprogram och andra säkerhetslösningar är aktuella. IT-teknikern övervakar också nätverk och system för att upptäcka och åtgärda potentiella problem innan de påverkar verksamheten. Backuphantering är ytterligare ett ansvarsområde för IT-teknikern. Det innebär att implementera och övervaka regelbundna säkerhetskopieringar av företagets data, samt att säkerställa att dessa säkerhetskopior kan återställas vid behov. Detta är avgörande för att skydda företagets information mot dataförlust på grund av tekniska fel, cyberattacker eller andra oförutsedda händelser. IT-tekniker arbetar också ofta med nätverksadministration, vilket inkluderar att övervaka nätverkets prestanda, hantera användaråtkomst och behörigheter, samt att säkerställa att nätverksinfrastrukturen är säker och pålitlig. De kan också delta i att planera och implementera IT-projekt, såsom att rulla ut nya system eller uppgradera befintlig infrastruktur. För att lyckas som IT-tekniker krävs en bred teknisk kompetens, med kunskap inom områden som operativsystem (t.ex. Windows, macOS, Linux), nätverksteknik, säkerhet, och databashantering. Erfarenhet av att arbeta med virtualiseringslösningar, molntjänster och olika typer av IT-supportverktyg är också värdefullt. Certifieringar som CompTIA A+, Network+, eller Microsoft Certified: Modern Desktop Administrator kan vara till stor fördel och visar på en stark grundläggande förståelse för yrket. Utöver tekniska färdigheter är starka problemlösningsförmågor och en god kommunikationsförmåga avgörande, eftersom IT-teknikern ofta måste förklara tekniska problem och lösningar för användare som kanske inte har en teknisk bakgrund. Förmågan att arbeta både självständigt och som en del av ett team är också viktig, då IT-tekniker ofta samarbetar med andra IT-professionella och avdelningar inom organisationen.   Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. På vår sida om nätverksinstallation kan du läsa mer om vilka typer av uppdrag våra IT-tekniker i Västerås och Eskilstuna arbetar med. 
      • Laravel-utvecklare

        Laravel-utvecklare

        En Laravel-utvecklare är en programmerare som specialiserar sig på att bygga webbapplikationer med hjälp av Laravel, ett populärt PHP-ramverk. Laravel är känt för sin eleganta syntax, kraftfulla verktyg och robusta funktionalitet, vilket gör det till ett utmärkt val för att utveckla moderna, skalbara webbapplikationer. Arbetsuppgifterna för en Laravel-utvecklare börjar ofta med att planera och designa applikationens arkitektur. Detta innebär att förstå kravspecifikationen, diskutera projektets mål med intressenter och skapa en teknisk plan för hur applikationen ska byggas. Laravel-utvecklaren ansvarar för att bryta ner projektet i hanterbara moduler och komponenter, vilket inkluderar att designa databasstrukturer, skapa API:er och definiera hur olika delar av applikationen ska interagera med varandra. Under utvecklingsfasen skriver Laravel-utvecklaren kod för att implementera applikationens funktioner. Detta kan innebära att bygga avancerade backend-lösningar, integrera tredjepartstjänster, och skapa anpassade verktyg som förenklar användningen av applikationen. Laravel erbjuder många inbyggda funktioner som Eloquent ORM för databashantering, Blade för templating, och Artisan för kommandoradsverktyg, vilket gör det möjligt för utvecklaren att arbeta effektivt och skapa ren och underhållbar kod. En viktig del av arbetsuppgifterna är också att säkerställa att applikationen är säker, prestandaeffektiv och skalbar. Laravel-utvecklaren implementerar säkerhetsåtgärder som autentisering, auktorisering, och skydd mot vanliga hot som SQL-injektioner och cross-site scripting (XSS). Prestandaoptimering kan inkludera att cachelagra data, optimera databasanrop, och använda köer för att hantera tunga uppgifter i bakgrunden. Testning och felsökning är också centrala delar av Laravel-utvecklarens arbete. Laravel erbjuder ett robust testsystem som gör det möjligt att skriva enhetstester, funktionstester och integrations tester för att säkerställa att applikationen fungerar korrekt under olika scenarier. Laravel-utvecklaren använder dessa verktyg för att upptäcka och rätta till buggar innan applikationen når produktion. Utöver att skriva och testa kod är Laravel-utvecklaren ofta involverad i att underhålla och uppdatera applikationen över tid. Detta kan innebära att lägga till nya funktioner, uppgradera till nyare versioner av Laravel och dess beroenden, samt att optimera applikationen baserat på användarfeedback och förändrade krav. För att lyckas som Laravel-utvecklare krävs djupgående kunskaper i PHP och förståelse för objektorienterad programmering (OOP). Erfarenhet av att arbeta med databaser, särskilt MySQL eller PostgreSQL, är också nödvändigt, liksom en god förståelse för moderna webbutvecklingskoncept som RESTful API:er, JSON, och AJAX. Utöver tekniska färdigheter är det viktigt att kunna arbeta självständigt, ha god problemlösningsförmåga och kunna samarbeta effektivt i team, ofta tillsammans med frontend-utvecklare och designers. Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. På vår sida om webbutveckling kan du läsa mer om hur konsulterna på vår webbyrå i Västerås arbetar med vår laravelutveckling. 
      • Nätverkstekniker

        Nätverkstekniker

        En nätverkstekniker är en specialist som ansvarar för att designa, installera, underhålla och övervaka datornätverk inom organisationer. Dessa nätverk kan vara lokala (LAN), omfattande (WAN) eller en kombination av olika nätverkstyper. Nätverksteknikerns primära mål är att säkerställa att nätverksinfrastrukturen fungerar smidigt och effektivt, vilket är avgörande för att företag och organisationer ska kunna bedriva sina verksamheter utan avbrott. Arbetsuppgifterna för en nätverkstekniker börjar ofta med att planera och designa nätverk efter organisationens behov. Detta innebär att utvärdera och välja rätt nätverkslösningar och hårdvara, som routrar, switchar, brandväggar och trådlösa accesspunkter, samt att säkerställa att nätverksdesignen stöder både nuvarande och framtida krav. Installation och konfiguration av nätverkshårdvara och programvara är en annan central del av arbetsuppgifterna. Detta inkluderar att sätta upp fysiska kablar, konfigurera nätverkskomponenter och säkerställa att de fungerar tillsammans på ett optimalt sätt. Nätverksteknikern behöver också implementera säkerhetslösningar, som brandväggar och VPN, för att skydda nätverket från externa hot och säkerställa att känslig information hålls säker. En viktig del av en nätverksteknikers roll är också att övervaka nätverket för att identifiera och åtgärda eventuella problem som kan uppstå, såsom förlorad anslutning, flaskhalsar i trafiken eller säkerhetsintrång. Detta kräver användning av olika övervakningsverktyg och loggning för att kontinuerligt hålla koll på nätverkets hälsa och prestanda. Vid problem måste teknikerna snabbt kunna felsöka och lösa dem för att minimera driftstörningar. Förutom dagligt underhåll är nätverkstekniker också ansvariga för att uppdatera och uppgradera nätverksinfrastrukturen för att hålla den modern och kompatibel med nya teknologier och säkerhetsstandarder. Detta kan innefatta att uppdatera firmware, byta ut föråldrad hårdvara och implementera nya nätverksprotokoll. En annan viktig uppgift för nätverkstekniker är att skapa och upprätthålla dokumentation över nätverkets struktur, konfigurationer och ändringar. Detta är avgörande för att säkerställa att andra tekniker eller framtida teammedlemmar kan förstå och underhålla nätverket vid behov. För att vara framgångsrik i rollen behöver en nätverkstekniker ha djupa tekniska kunskaper inom nätverksprotokoll som TCP/IP, DNS, DHCP, samt erfarenhet av att arbeta med olika nätverksutrustningar och -teknologier. Certifieringar som Cisco’s CCNA eller CompTIA Network+ kan vara fördelaktiga, då de visar på en stark grundläggande förståelse för nätverksteknik.

        Kunskapsområden

        • Switchar
        • Routrar
        • Access-punkter
        • Brandväggar
        • Routing
        • VPN
        • WiFi

        Utbildning

        Det finns ett stort antal utbildningar med inriktning på nätverk på yrkeshögskolor, högskolor och universitet så för dig som vill jobba som nätverkstekniker eller WiFi-specialist finns det mycket att välja bland.

        Relaterade yrkesroller

        • WiFi-specialist
        • Nätverksspecialist
        • Expert på trådlösa nätverk
        Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. På vår sida om nätverksinstallation kan du läsa mer om vilka typer av uppdrag våra fiberteknikerna  i Västerås och Eskilstuna arbetar med. 
      • SEM-Konsult

        SEM-Konsult

        En SEM-konsult (Search Engine Marketing-konsult) är en specialist som fokuserar på att skapa, hantera och optimera betalda sökannonseringskampanjer för att öka synligheten på sökmotorer som Google och Bing. Målet med SEM-arbetet är att driva kvalificerad trafik till en webbplats, generera leads och öka konverteringar genom strategiskt placerade annonser. Arbetsuppgifterna för en SEM-konsult börjar ofta med att utveckla en detaljerad strategi baserad på företagets mål och målgrupper. Detta innebär att utföra omfattande sökordsforskning för att identifiera de mest relevanta och kostnadseffektiva sökorden som potentiella kunder använder. Sökorden blir grunden för att skapa effektiva annonser som visas i sökresultaten när användare söker efter specifika produkter, tjänster eller information. En viktig del av SEM-konsultens arbete är att skapa och hantera kampanjer i annonseringsverktyg som Google Ads och Microsoft Advertising. Detta inkluderar att skriva övertygande annonstexter, välja lämpliga målsidor, och optimera annonsbudgetar för att säkerställa att kampanjerna ger bästa möjliga avkastning på investeringen (ROI). SEM-konsulten behöver också ständigt övervaka och justera kampanjer baserat på prestandadata för att maximera effektiviteten och minimera kostnaderna. Optimering är en kontinuerlig process i SEM-arbetet. SEM-konsulten använder A/B-testning för att experimentera med olika annonstexter, sökord, budstrategier och målsidor för att förbättra kampanjens prestanda. Genom att analysera klickfrekvenser (CTR), kostnad per klick (CPC), konverteringsfrekvenser och andra viktiga prestandamått kan konsulten identifiera vilka delar av kampanjen som fungerar bra och vilka som behöver förbättras. En annan viktig arbetsuppgift är att skapa och hantera annonsbudgetar. SEM-konsulten ansvarar för att fördela budgeten effektivt över olika kampanjer och sökord, och för att justera buden dynamiskt baserat på konkurrensen och kampanjens resultat. Detta kräver en djup förståelse för auktionens dynamik inom sökannonsering och en förmåga att göra snabba beslut för att optimera kampanjens lönsamhet. Rapportering och analys är också centrala delar av rollen. SEM-konsulten använder verktyg som Google Analytics, Google Ads-rapporter och andra datainsamlingsverktyg för att spåra och rapportera kampanjens prestanda till kunder eller interna team. Genom att analysera dessa data kan konsulten ge insikter och rekommendationer för framtida kampanjer och långsiktig SEM-strategi. För att lyckas som SEM-konsult krävs en stark analytisk förmåga, eftersom rollen är mycket datadriven och kräver ständig övervakning och justering av kampanjer baserat på prestandadata. Dessutom är kunskaper om olika annonseringsplattformar och deras verktyg avgörande. Det krävs också goda kommunikationsfärdigheter, då konsulten ofta måste förklara komplexa kampanjstrategier och resultat för kunder eller andra intressenter.

        Ansvarsområden

        • Utföra sökordsanalyser för att identifiera lämpliga söktermer för annonskampanjer
        • Skapa och optimera annonskampanjer på sökmotorer som Google Ads och Bing Ads
        • Följa upp och analysera annonskampanjernas resultat för att justera och förbättra prestanda
        • Arbeta tätt med kunden för att förstå deras mål och förväntningar och säkerställa att deras behov tillgodoses
        • Ständigt hålla sig uppdaterad med nya trender och utvecklingar inom SEM-branschen

        Kvalifikationer

        • Relevant utbildning och/eller erfarenhet inom digital marknadsföring, specifikt SEM
        • Starka färdigheter i sökordsanalys, annonsskapande och optimering
        • Förmåga att arbeta självständigt samt i team
        • Utmärkt problemlösnings- och analytiska färdigheter
        • God kommunikationsförmåga och kundfokus
        Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. Läs mer om annonsering på Google, Bing, Facebook och LinkedIn
      • SEO-konsult

        SEO-konsult

        En SEO-konsult (Search Engine Optimization-konsult) är en specialist som hjälper företag och organisationer att förbättra sin synlighet och ranking på sökmotorer som Google, Bing och andra. Syftet med SEO-arbetet är att driva mer relevant och organisk trafik till webbplatsen, vilket i sin tur kan leda till ökad försäljning, fler leads eller förbättrad varumärkesexponering. Arbetsuppgifterna för en SEO-konsult är varierande och kräver en kombination av tekniska, analytiska och strategiska färdigheter. En av de första uppgifterna för en SEO-konsult är att genomföra en omfattande analys av kundens nuvarande webbplats och dess SEO-prestanda. Detta inkluderar att undersöka webbplatsens struktur, innehåll, hastighet och mobilanpassning, samt att identifiera eventuella tekniska problem som kan påverka dess ranking negativt. Konsulten utför också en konkurrensanalys för att förstå hur konkurrenterna rankar och vilka strategier de använder för att lyckas. Efter analysen skapar SEO-konsulten en anpassad strategi för att förbättra webbplatsens synlighet på sökmotorer. Detta kan inkludera både on-page och off-page SEO-tekniker. On-page SEO innebär att optimera olika element på webbplatsen, såsom att använda relevanta sökord i titlar, meta-beskrivningar, rubriker och innehåll, samt att förbättra interna länkar och skapa SEO-vänligt innehåll som attraherar både sökmotorer och användare. Off-page SEO handlar om att stärka webbplatsens auktoritet genom att bygga kvalitativa länkar från andra respekterade webbplatser. Detta kan innefatta strategier för länkbyggande, som att skapa och dela innehåll som andra webbplatser vill länka till, delta i gästbloggning eller nätverka med andra i branschen för att få naturliga länkar. En viktig del av SEO-konsultens arbete är också att övervaka och rapportera resultatet av SEO-insatserna. Detta innebär att använda verktyg som Google Analytics, Google Search Console och andra SEO-verktyg för att spåra webbplatsens trafik, rankingpositioner, klickfrekvenser och konverteringar. Konsulten analyserar dessa data för att identifiera vilka strategier som fungerar och var det finns utrymme för förbättringar, samt att kontinuerligt anpassa och justera strategierna för att maximera resultaten. SEO-konsulten behöver också hålla sig uppdaterad med de ständigt föränderliga algoritmerna och riktlinjerna från sökmotorer, särskilt Google, samt följa trender och utvecklingar inom digital marknadsföring. Detta innebär att de ständigt lär sig nya tekniker och anpassar sina strategier för att hålla sig konkurrenskraftiga. Förutom tekniska och analytiska färdigheter, kräver rollen som SEO-konsult också starka kommunikations- och projektledningsförmågor. SEO-konsulten arbetar ofta nära med andra team, såsom innehållsskapare, utvecklare och marknadsförare, för att säkerställa att SEO-strategin implementeras effektivt. De måste också kunna förklara tekniska begrepp och strategier för kunder eller interna intressenter som kanske inte har en teknisk bakgrund.

        Ansvarsområden

        • Utföra noggranna webbanalyser för att identifera möjligheter för förbättringar
        • Genomföra on-page SEO såsom keyword research, meta-taggning och innehållsoptimering
        • Genomföra off-page SEO såsom linkbuilding och social media marknadsföring
        • Analysera och rapportera resultaten för att säkerställa framgång och justera strategier därefter
        • Samarbeta med webbutvecklare och marknadsföringsavdelningar för att säkerställa att SEO-strategier är integrerade i hela marknadsföringsbilden

        Kvalifikationer

        • Relevant utbildning och/eller erfarenhet inom digital marknadsföring, specifikt SEO
        • Förståelse för sökmotoroptimeringens tekniker och praxis
        • Färdigheter i sökordsanalys och webbanalys
        • Förmåga att samarbeta och kommunicera med olika avdelningar och beslutsfattare
        • Noggrann och analytisk problemlösningsförmåga
        • Duktig på att skriva innehåll
        • Nyfiken på nya tekniker inom fram för allt SEO
        • Kunnig inom javaskript, HTML och CSS för optimering av laddtider
        Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. På vår sida om sökmotoroptimering kan du läsa mer om hur konsulterna på vår SEO-byrå i Västerås arbetar. Många kunder söker på Google, Duckduckgo eller Bing när de ska samla information om en ny vara eller tjänst de vill köpa. Att din hemsida syns högt upp i sökresultatet på relevanta sökord är därför extremt viktigt för att besökare ska hitta in till din hemsida. Arbetet med att regelbundet justera webbplatsen för att få en så bra placering som möjligt kallas sökmotoroptimering, ibland används även begreppet SEO som är en förkortning av engelskans Search engine optimization.
      • Sökmotoroptimerare

        Sökmotoroptimerare

        En sökmotoroptimerare, även känd som en SEO-specialist, är en expert som arbetar med att förbättra en webbplats synlighet i sökmotorers organiska sökresultat. Målet är att öka mängden relevant trafik till webbplatsen genom att få den att ranka högre på sökord och fraser som är viktiga för företagets verksamhet. Arbetsuppgifterna för en sökmotoroptimerare inkluderar att genomföra noggranna analyser av webbplatsens nuvarande SEO-prestanda. Detta innebär att granska tekniska aspekter som webbplatsens struktur, laddningstider, mobilvänlighet och kodkvalitet. Dessutom undersöker sökmotoroptimeraren innehållets relevans, användningen av sökord, samt hur väl webbplatsen är anpassad för att tillgodose användarens behov. Efter att ha genomfört en grundlig analys skapar sökmotoroptimeraren en strategi för att förbättra webbplatsens ranking. Detta kan omfatta både on-page och off-page SEO-tekniker. On-page SEO handlar om att optimera innehållet på webbplatsen, inklusive att använda relevanta sökord på rätt ställen, förbättra metadata som titlar och beskrivningar, samt säkerställa att innehållet är engagerande och informativt för användarna. Det kan också innebära att förbättra interna länkar och strukturera webbplatsens innehåll på ett sätt som gör det lättare för sökmotorer att indexera. Off-page SEO handlar om att öka webbplatsens auktoritet och trovärdighet genom att bygga länkar från andra betrodda webbplatser. Detta kan uppnås genom att skapa och marknadsföra innehåll som andra webbplatser vill länka till, delta i gästbloggning eller nätverka med andra branschaktörer för att generera naturliga länkar. Sökmotoroptimeraren övervakar ständigt webbplatsens prestanda genom att använda verktyg som Google Analytics och Google Search Console. Genom att analysera data om trafik, användarbeteende och konverteringar kan de justera strategier och vidta åtgärder för att kontinuerligt förbättra resultatet. Regelbunden rapportering och anpassning av strategier baserat på denna data är en central del av arbetet. För att vara framgångsrik behöver en sökmotoroptimerare ha en djup förståelse för hur sökmotorer fungerar och hur algoritmer utvecklas över tid. De måste också vara skickliga på att analysera data, förstå användarbeteenden och kunna utveckla kreativa lösningar för att förbättra webbplatsens ranking. Kommunikation är också viktigt, eftersom sökmotoroptimeraren ofta samarbetar med utvecklare, innehållsskapare och andra marknadsföringsteam för att implementera SEO-strategierna effektivt. Arbetsuppgifterna för en sökmotoroptimerare består bland annat av
        • Sökmotoroptimering av hemsidor
        • Länkstrategier
        • Skriva SEO-anpassade texter
        • Teknisk sökmotoroptimerg
        • Inköp av texter och länkar
        • Analys av laddtider
        • Bildoptimering
        • Uppsättning och analys av rankingrapporter
        Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. På vår sida om sökmotoroptimering kan du läsa mer om hur konsulterna på vår SEO-byrå i Västerås arbetar. Många kunder söker på Google, Duckduckgo eller Bing när de ska samla information om en ny vara eller tjänst de vill köpa. Att din hemsida syns högt upp i sökresultatet på relevanta sökord är därför extremt viktigt för att besökare ska hitta in till din hemsida. Arbetet med att regelbundet justera webbplatsen för att få en så bra placering som möjligt kallas sökmotoroptimering, ibland används även begreppet SEO som är en förkortning av engelskans Search engine optimization.
      • Specialist inom SEO

        SEO-specialist

        Som specialist/expert inom SEO/sökmotoroptimering arbetar du både on-page och off-page för att optimera en webbplats ranking på sökmotorer som Google och Bing. Arbetet kan antingen ske  som konsult där du jobbar med SEO för ett flertal uppdragsgivare, webbplatser och e-butiker eller in-house där du arbetar med ett enskilt företags SEO. Beroende på uppdragets storlek kan du som SEO-specialist jobba på egen hand eller i en grupp som även kan bestå av till exempel copywriters, utvecklare, servertekniker, content manager och marknadsansvarig/CMO. Arbetsuppgifterna för en seo-specialist består bland annat av
        • SEO-anpassning av webbplatser
        • Länkstrategier
        • Skriva SEO-anpassade texter
        • Teknisk SEO
        • SEO för wordpress
        • Skriva SEO-guider
        • Inköp av länkar
        • Analys av laddtider
        • Bildoptimering
        • SEO-utbildning
        • Uppsättning och analys av rankingrapporter
        • SEO för Woocommerce
         
      • Supporttekniker

        Supporttekniker

        Som supporttekniker inom bredband, telefoni och wifi jobbar du med ärenden av olika svårighetsgrad. Uppgiften är att komma underfund med vad som orsakar problemen och avhjälpa dessa. Befattningen kräver att du som person kan hantera en vardag med olika spännande och utvecklande arbetsmoment samt att du trivs med att snabbt ställa om mellan dessa arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter
        • Felsökning av bredband, IP- och fast telefoni, wifi, e-post och mobiltelefoni.
        • Konfiguration av hårdvara (routrar mm).
        • Diverse administrativa sysslor av mer teknisk karaktär.
        Kunskaper
        • Teknisk kompetens och intresse.
        • Grundläggande kunskaper inom nätverk och kommunikation.
        • Erfarenhet inom 1st line support eller liknande
      • Systemutvecklare PHP

        PHP-utvecklare

        En PHP-utvecklare är en programmerare som specialiserar sig på att skapa dynamiska webbapplikationer och webbplatser med hjälp av programmeringsspråket PHP. PHP är ett server-side-språk som används för att bygga allt från små webbplatser till komplexa webbsystem och är en av de mest populära teknologierna för webbutveckling. Arbetsuppgifterna för en PHP-utvecklare varierar beroende på projektets natur, men de centrala uppgifterna inkluderar att skriva, testa och underhålla PHP-kod för att utveckla funktionella och effektiva webbapplikationer. Detta kan innebära att skapa backend-logik, hantera databasanslutningar, bygga API:er, samt integrera frontend-komponenter med backend-funktionalitet. En stor del av en PHP-utvecklares arbete är att arbeta med databaser, ofta med hjälp av SQL och databashanteringssystem som MySQL eller PostgreSQL. Utvecklaren ansvarar för att designa och optimera databastabeller, skriva queries för att hämta och manipulera data, samt säkerställa att data lagras på ett säkert och effektivt sätt. PHP-utvecklare behöver också ha en god förståelse för hur man arbetar med webbsäkerhet, inklusive skydd mot vanliga säkerhetshot som SQL-injektioner, cross-site scripting (XSS) och andra sårbarheter. En PHP-utvecklare kan också behöva arbeta med olika PHP-ramverk som Laravel, Symfony eller CodeIgniter, vilka används för att snabba upp utvecklingsprocessen och tillhandahålla strukturerade metoder för att bygga webbapplikationer. Dessa ramverk erbjuder fördefinierade moduler och funktioner som gör det möjligt att skapa robusta och skalbara applikationer snabbare och mer effektivt. Utöver den tekniska aspekten innefattar arbetsuppgifterna ofta att samarbeta med andra utvecklare, designers och projektledare för att säkerställa att projektet följer rätt riktlinjer och uppfyller kundens eller företagets krav. Detta innebär också att skriva och upprätthålla dokumentation, delta i kodgranskningar och kontinuerligt förbättra kodens kvalitet och prestanda. För att lyckas som PHP-utvecklare krävs djupgående kunskaper i PHP och relaterade teknologier, såsom HTML, CSS, JavaScript och databashantering. En förståelse för objektorienterad programmering (OOP) och MVC-arkitektur (Model-View-Controller) är också viktig, särskilt när man arbetar med moderna ramverk. En PHP-utvecklare bör dessutom ha erfarenhet av versionskontrollsystem som Git för att hantera kodändringar och samarbeta effektivt med andra i teamet. Exempel på arbetsmoment
        • Utveckla och implementera nya funktioner i befintlig PHP-kod
        • Optimera applikationens prestanda för att förbättra användarupplevelsen
        • Skapa rena, effektiva och lättlästa kodbaser
        • Säkerställa att applikationen följer bästa praxis för säkerhet och tillgänglighet
        • Samarbeta med teamet för att lösa tekniska problem och förbättra processer
        • Testa och felsöka applikationen för att säkerställa kvalitet och tillförlitlighet
        • Dokumentera kod och tekniska processer för att underlätta för andra teammedlemmar att förstå och vidareutveckla applikationen
        Exempel på relaterade kvalifikationer
        • Erfarenhet av att arbeta med MySQL eller liknande databaser
        • Kunskap i HTML, CSS och JavaScript
        • Erfarenhet av att arbeta med PHP-ramverk som Laravel eller Symfony
        • Förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team
        • Goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta med andra avdelningar inom organisationen
        • Grundläggande förståelse för webbsäkerhet och säkerhetsbästa praxis
        • Erfarenhet av att arbeta med Git och versionshanteringssystem
        Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. På vår sida om webbutveckling i Västerås kan du läsa mer om hur konsulterna arbetar med vår PHP-utveckling. 
      • Teletekniker

        Teletekniker

        En teletekniker är en specialist inom telekommunikation som arbetar med installation, underhåll och reparation av olika telekommunikationssystem och nätverk. Detta omfattar allt från traditionell telefoni till moderna digitala kommunikationslösningar som fiberoptik, trådlösa nätverk och bredbandsteknik. Teleteknikerns arbete är avgörande för att säkerställa att kommunikationssystemen fungerar pålitligt och effektivt, både för privatpersoner och företag. Arbetsuppgifterna för en teletekniker börjar ofta med att installera och konfigurera telekommunikationsutrustning. Detta kan innebära att dra och ansluta kablar, installera telefonväxlar, montera antenner eller trådlösa accesspunkter, och sätta upp nätverksinfrastruktur som router och switchar. Teleteknikern ser till att alla komponenter är korrekt installerade och att de fungerar tillsammans som en helhet för att tillhandahålla stabila kommunikationskanaler. En annan viktig del av arbetet är att utföra felsökning och reparationer av telekommunikationsutrustning och nätverk. Teleteknikern diagnostiserar problem som kan påverka kvaliteten på röst- och datakommunikation, såsom linjebrott, signalstörningar eller problem med nätverksutrustning. När ett problem identifieras, reparerar eller byter tekniker ut defekta komponenter för att återställa normal drift. Teletekniker ansvarar också för underhåll och uppgraderingar av telekommunikationssystem. Detta inkluderar att regelbundet inspektera och testa utrustningen för att förebygga problem och säkerställa att allt fungerar optimalt. Teknikern uppgraderar även system med ny programvara eller hårdvara för att förbättra prestanda eller säkerställa att systemen är kompatibla med de senaste teknologierna. Inom vissa arbetsområden kan teleteknikern även arbeta med installation och service av avancerade system som IP-telefoni, videokonferensutrustning eller säkerhetssystem som larm och övervakningskameror. Detta kräver en bred teknisk kunskap och förmåga att hantera komplexa systemintegrationer. För att lyckas i rollen som teletekniker krävs en god förståelse för telekommunikationsteknik och nätverksinfrastruktur. Kunskap om både analoga och digitala system är viktigt, liksom erfarenhet av att arbeta med olika typer av kabeldragning och anslutningstekniker, såsom kopparledningar, koaxialkablar och fiberoptik. Det är också viktigt att ha en stark problemlösningsförmåga och att kunna arbeta noggrant och effektivt, ofta under tidspress. Certifieringar och utbildningar inom telekommunikation, nätverksteknik eller specifika system kan vara fördelaktiga för en teletekniker. God kommunikationsförmåga är också viktig, då teknikerna ofta behöver samarbeta med andra tekniker, kunder och leverantörer för att lösa problem och säkerställa att systemen fungerar som de ska. Sammanfattningsvis spelar en teletekniker en central roll i att bygga och underhålla de telekommunikationssystem som gör modern kommunikation möjlig. Rollen kräver en kombination av teknisk kompetens, noggrannhet och förmåga att lösa problem, samt en ständig uppdatering av kunskaper för att hålla jämna steg med den snabba utvecklingen inom telekommunikationsteknik. Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. På vår sida om telefoni kan du läsa mer om vilka typer av uppdrag våra teletekniker i Västerås och Eskilstuna arbetar med. 
      • Webbdesigner

        Webbdesigner

        En webbdesigner ansvarar för den övergripande utformningen och layouten av webbplatser. De förväntas känna till de senaste trenderna inom webbdesign, kodningsspråk och verktyg för webbutveckling för att skapa estetiskt tilltalande och funktionella webbplatser. Dessutom bör de kunna införliva effektiva varumärkesstrategier i sin design. Den idealiska kandidaten måste ha ett gott öga för detaljer och en gedigen förståelse för både principer för grafisk design och teorier om användarupplevelser. De bör också ha en stark problemlösningsförmåga och en förmåga att arbeta självständigt eller i grupp. Det är viktigt att vara förtrogen med HTML5, CSS3, JavaScript, PHP, JQuery, Bootstrap, AngularJS och annan teknik för webbutveckling. Webbdesigners måste ha en utmärkt kommunikationsförmåga så att de effektivt kan samarbeta med kunder eller kollegor för att utveckla projekt från idé till färdigställande. Deras arbete kräver att de förstår affärsmålen och omsätter dem i effektiv webbplatsdesign som uppfyller kundernas behov samtidigt som de håller budget och tidtabell. De bör också kunna analysera användarnas beteende genom att noga övervaka analyserna i samband med deras design för att kontinuerligt optimera webbplatsens prestanda. Webbdesigners förväntas använda sin kreativitet när de utformar webbplatslayouter som gör att sidorna ser attraktiva ut men ändå är lätta att använda för besökarna. De behöver kunskap om tekniker för produktion av digitala medier, t.ex. Adobe Creative Suite, inklusive Photoshop, Dreamweaver, Flash, Fireworks, Illustrator, InDesign, Premiere Pro, After Effects osv., samt animationsteknik, t.ex. AJAX, jQuery UI/Mobile, HTML5 Canvas API:s, SVG Graphics manipulation & animation libraries osv. för att skapa dynamiskt interaktivt innehåll för webbsidorna. Slutligen kan de bli ombedda att underhålla befintliga webbplatser genom att införliva innehållsändringar som begärs av kunder eller göra förbättringar som föreslås av användare eller sökmotorer. Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. På vår sida om hemsidor kan du läsa mer om hur vår webbyrå i Västerås  arbetar.
      • Webbutvecklare

        Webbutvecklare

        En webbutvecklare ansvarar för att designa, bygga och underhålla webbplatser och webbaserade applikationer, vilket innebär en kombination av tekniska färdigheter och en förståelse för användarupplevelse. Arbetsuppgifterna för en webbutvecklare varierar beroende på projektets natur, men de huvudsakliga ansvarsområdena inkluderar utveckling av både front-end och back-end av webbplatser. På front-end-sidan arbetar en webbutvecklare med att skapa den visuella och interaktiva delen av en webbplats, det vill säga allt som användaren ser och interagerar med. Detta kräver goda kunskaper i HTML, CSS och JavaScript, samt ofta också erfarenhet av populära front-end-ramverk som React, Angular eller Vue.js. Webbutvecklaren behöver även ha ett öga för design och förståelse för UX/UI-principer för att kunna skapa användarvänliga och estetiskt tilltalande gränssnitt. På back-end-sidan handlar arbetet om att utveckla och hantera den serverbaserade logiken och funktionaliteten som ligger bakom en webbplats. Detta inkluderar arbete med databaser, serverhantering och integrationer med olika API:er. För detta behöver en webbutvecklare ha kunskaper i server-side-språk som PHP, Python, Ruby eller JavaScript (Node.js). Databashantering, ofta med hjälp av SQL-databaser som MySQL eller PostgreSQL, är också en central del av back-end-utvecklingen. En viktig del av webbutvecklarens arbete är att säkerställa att webbplatser fungerar smidigt och är tillgängliga för alla användare, oavsett vilken enhet eller webbläsare de använder. Detta innebär att utvecklaren måste testa och optimera webbplatser för olika plattformar och skärmstorlekar, samt säkerställa att webbplatsen följer standarder för tillgänglighet. Vidare måste en webbutvecklare ofta arbeta med säkerhet och prestandaoptimering. Detta innebär att utvecklaren implementerar skydd mot vanliga säkerhetshot, som SQL-injektioner och cross-site scripting (XSS), samt arbetar med tekniker för att förbättra laddningstider och användarupplevelse. Utöver de tekniska aspekterna är det också viktigt att en webbutvecklare har god kommunikationsförmåga och är bra på att arbeta i team, eftersom många projekt kräver samarbete med andra utvecklare, designers och produktägare. Projektledning och förmågan att hantera deadlines är också viktiga färdigheter, särskilt i större eller mer komplexa projekt. Sammanfattningsvis kräver rollen som webbutvecklare en bred teknisk kompetens kombinerat med en förståelse för design och användarupplevelse. En framgångsrik webbutvecklare måste kunna balansera kraven på funktionalitet, prestanda och användbarhet, samtidigt som de håller sig uppdaterade med den ständigt föränderliga tekniken inom webbutveckling. Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. På vår sida om webbutveckling kan du läsa mer om hur konsulterna på vår webbyrå i Västerås arbetar med vår webbutveckling. 
      • WiFi-tekniker

        WiFi-tekniker

        En WiFi-tekniker är en specialist som ansvarar för att designa, installera, konfigurera och underhålla trådlösa nätverk, med fokus på att säkerställa att WiFi-anslutningar fungerar effektivt och pålitligt i olika miljöer. Rollen är avgörande i dagens uppkopplade samhälle, där stabil och snabb trådlös internetanslutning är en nödvändighet för både företag och privatpersoner. Arbetsuppgifterna för en WiFi-tekniker börjar ofta med en grundlig behovsanalys för att förstå vilken typ av trådlöst nätverk som krävs för en specifik plats eller organisation. Detta inkluderar att utvärdera byggnadens layout, antal användare, typer av enheter som kommer att anslutas, samt potentiella störningskällor som kan påverka signalstyrkan. Baserat på denna analys skapar WiFi-teknikern en designplan som omfattar placeringen av accesspunkter (AP), routerkonfigurationer och andra nätverkskomponenter. En viktig del av arbetet är installationen av WiFi-utrustning, där teknikerna placerar och konfigurerar accesspunkter för att maximera täckningen och signalstyrkan. Detta innebär att dra kablar, montera hårdvara, och säkerställa att alla komponenter är korrekt anslutna och fungerar tillsammans. WiFi-teknikern konfigurerar också nätverkets inställningar, inklusive säkerhetsprotokoll som WPA2 eller WPA3, för att skydda nätverket från obehörig åtkomst och säkerställa dataintegritet. Efter installationen utför WiFi-teknikern omfattande tester för att verifiera att nätverket fungerar som avsett. Detta inkluderar att mäta signalstyrka i olika delar av byggnaden, identifiera och lösa eventuella döda zoner eller svaga signaler, samt optimera nätverket för att hantera hög trafikbelastning utan att prestandan försämras. Teknikern använder ofta specialiserade verktyg och programvaror för att analysera nätverkets prestanda och justera inställningarna efter behov. En annan central uppgift för en WiFi-tekniker är att underhålla och felsöka befintliga nätverk. Detta kan innebära att uppdatera firmware på accesspunkter, byta ut defekt utrustning, eller identifiera och lösa problem som orsakar anslutningsproblem eller långsamma hastigheter. Teknikern kan också behöva utvärdera nätverkets säkerhet regelbundet och genomföra säkerhetsuppdateringar eller förändringar för att skydda mot nya hot. Utöver de tekniska aspekterna av jobbet behöver en WiFi-tekniker ha goda kommunikationsfärdigheter, eftersom de ofta samarbetar med andra IT-professionella, chefer och slutanvändare för att säkerställa att nätverket möter organisationens behov. De kan också behöva utbilda användare eller andra tekniker i hur man använder nätverket effektivt och säkert. För att vara framgångsrik som WiFi-tekniker krävs djupgående kunskaper om nätverksprotokoll, radiovågor, signalöverföring och nätverkssäkerhet. Erfarenhet av att arbeta med olika nätverksutrustningar och förståelse för trådlösa standarder som 802.11a/b/g/n/ac/ax är också viktigt. Certifieringar som Certified Wireless Network Professional (CWNP) kan vara fördelaktiga och visar på en hög nivå av expertis inom området.

        Kunskapsområden

        • Switchar
        • WiFi-Routrar
        • Access-punkter
        • Brandväggar

        Utbildning

        Det finns ett stort antal utbildningar med inriktning på nätverk på yrkeshögskolor, högskolor och universitet så för dig som vill jobba som WiFi-tekniker finns det mycket att välja bland. Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. På vår sida om WiFi-nät kan du läsa mer om vilka typer av uppdrag våra WiFi-tekniker i Västerås och Eskilstuna arbetar med. 
      • Wordpress-utvecklare

        Wordpress-utvecklare

        En WordPress-utvecklare är specialiserad på att bygga och underhålla webbplatser baserade på WordPress-plattformen, som är ett av de mest populära innehållshanteringssystemen (CMS) globalt. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på projektets omfattning och kundens specifika behov, men inkluderar vanligtvis utveckling, anpassning och optimering av WordPress-teman och plugins. En av de centrala uppgifterna för en WordPress-utvecklare är att skapa skräddarsydda teman och plugins. Detta innebär att utvecklaren behöver ha en djup förståelse för PHP, vilket är det primära programmeringsspråket för WordPress. Förutom PHP är kunskaper i HTML, CSS och JavaScript nödvändiga för att kunna skapa användarvänliga och visuellt tilltalande webbgränssnitt. Att förstå och arbeta med WordPress API:er och hooks är också en viktig del av jobbet, då detta gör det möjligt att utöka funktionaliteten och integrera tredjepartslösningar. En WordPress-utvecklare ansvarar också ofta för att optimera webbplatsens prestanda. Detta kan innebära att minska laddningstider genom att optimera bilder, minimera skript och använda caching-tekniker. Säkerhet är en annan viktig aspekt, där utvecklaren ser till att webbplatsen är skyddad mot vanliga hot som brute-force-attacker och malware genom att implementera säkerhetsåtgärder och uppdatera WordPress-versioner regelbundet. Vidare inkluderar arbetsuppgifterna ofta att arbeta med databashantering, särskilt MySQL, för att lagra och hantera innehåll på webbplatsen. WordPress-utvecklare behöver också ha en grundläggande förståelse för SEO (sökmotoroptimering) för att kunna bygga webbplatser som är optimerade för sökmotorer, vilket är avgörande för att driva trafik till webbplatsen. Sammanfattningsvis kräver rollen som WordPress-utvecklare en bred uppsättning tekniska färdigheter, däribland kodning i flera språk, databashantering, säkerhetsmedvetenhet och SEO-kunskaper. Utvecklaren måste också ha en stark problemlösningsförmåga och en förmåga att anpassa sig efter förändrade krav och teknologier. Eftersom många WordPress-utvecklare arbetar i team eller direkt med kunder, är också kommunikationsförmåga och förmågan att hantera projekt en viktig del av arbetet. Den här arbetsbeskrivningen är en allmän överblick och detaljerade krav kan variera beroende på företag och kundbehov. På vår sida om wordpress kan du läsa mer om hur konsulterna på vår webbyrå i Västerås arbetar med vår wordpress-utveckling. 
  • Privat
  • Sidkarta

    Sidkarta

    Vår sidkarta kan du använda för att hitta den information du söker efter. Om du fortfarande inte hittar rätt så använd sökfunktionen längst upp på sidan.  
  • Skolor
  • Sökordsanalys
    Vilka ord använder dina kunder sig av när de söker efter dina produkter och tjänster på internet? De ord eller fraser som används är viktiga för att bygga en framgångsrik sökmotoroptimering på. För att sökordsoptimeringen ska ge bäst resultat ska de sökord som verkligen är relevanta och lönsamma för dig rankas högst och leda till din hemsida. Resultatet av hur högt sökorden rankas levereras till dig i form av en skriftlig rapport. Fyll i formuläret nedan så kommer en rapport till dig inom några dagar.  
  • Strängnäs
  • Tack

    Tack för din beställning

  • Telefoni
    • IP-telefoni
      • Äldreboende beställning
      • Hemtelefoni

        Beställning

        Billig hemtelefoni

        Vi erbjuder billig hemtelefoni inom Sverige eller till utlandet. Flytta ditt abonnemang på hemtelefonen till oss från andra dyra operatörer för att spara pengar varje månad. Hemtelefoni via bredband erbjuder alla tjänster du är van att ha med traditionell fast telefoni via telejacket. Besparingar med IP-telefoni räknas i tusenlappar om året jämför med traditionell hemtelefon via kopparnätet. Hemtelefoni via IP fungerar optimalt med uppkoppling via fiber, stadsnät eller ADSL-bredband men många ringer numera även via mobilnätet (mobilt bredband 4g eller 5g). Fördelar med vår hemtelefoni
        • Vår hemtelefoni är ej bunden till någon bredbandsleverantör så du kan fortsätta använda den leverantör av bredband du har idag.
        • Tjänsten är enbart beroende av el och internetuppkoppling.
        • Du kan ta med din hemtelefon om du bor delar av året utomlands eller i semesterhuset. Du behåller då ett svenskt telefonnummer som dina vänner kan ringa till och själv ringa till svenska telefonnummer för vanligt minuttaxa.
      • IP-Telefoni
      • Telefonibox
    • Molnväxel
    • Porttelefoni
    • SIP-trunk
    • Telefonkonferens
  • Test
  • Test
  • Västerås
  • Västerås Stadsnät
  • Webbyrå
  • WiFi Västerås
  • Wordpressbyrå
  • ADSL-Modem
  • IP-Telefoni
  • Support