Fast telefoni

Se våra sida för fast hemtelefoni för beställning och aktuella priser.

Frågor & svar

  • Skiljer samtalskvalitén mellan QuickNet och TeliaSonera/andra operatörer?

    Nej. Vi hyr ”jacket” av TeliaSonera och anlitar samma installatörer vid problem. Samtalen termineras av motsvarigeheten till TeliaSonera i Danmark (aktiva i Sverige sedan många år) med högsta kvalité på ljud och framkomlighet trots att vi är ett så kallat lågprisbolag. Felanmälningar är sällsynta och kan sällan härledas till vår utrustning utan andra faktorer.

  • Vad kostar det att få fast telefoni via QuickNet

    Vi har allt sedan starten arbetat målmedvetet på att finnas med bland de fem billigaste operatörerna i Sverige (av hundratals) utan att göra avkall på vare sig samtalskvalité eller kundtjänst. Se våra sida för fast hemtelefoni för aktuella priser.

  • Tappar vi några tjänster när vi går över till QuickNet?

    Nej. Samtliga plustjänster såsom tex vidarekoppling vid ej svar (*21*) m.m. fungerar fortsättningsvis. Röstbrevlåda och nummerpresentation fortsätter att fungera som vanligt, förutsatt att du beställt dessa tjänster.

  • Kan jag sända och ta emot fax?

    Ja. Skicka och ta emot fax fungerar som vanligt och berörs ej av byte till QuickNet.

  • Hur gör jag om jag inte har en fast telefon idag?

    Du får ett nytt telefonnummer av oss när du blir kund. För att ny-installera fast telefoni behöver vi lägenhetsnummer och vilken våning du bor på. Har du inget jack i lägenheten/företaget eller fastigheten måste du kontakta kundtjänst för en offert.

  • Hur blir man kund?

    Anmäl dig här på sidan eller kontakta oss på kundtjänst!

  • Kan jag behålla mitt befintliga telefonnummer?

    Ja. Välj ”Flytta ett befintligt telefonnummer/abonnemang” vid din online-beställning eller kontakta kundtjänst.

  • Hur blir det med mitt abonnemang hos gamla operatören?

    Väljer du att behålla ditt befintliga telefonnummer ser vi till att ditt abonnemang hos Telia/annan operatör sägs upp. Har du någon form av uppsägningstid bör du göra din beställning via vår kundtjänst så vi kan lägga in rätt datum för övergång.

  • Har QuickNet någon bindningstid?
  • Vilka plustjänster finns?

    Röstbrevlåda, nummerpresentation, vidarekoppling, hemligt nummer, blockering av nummerpresentation.

  • Vad kostar nummerpresentation och röstbrevlåda?

    Se våra sida för fast hemtelefoni för aktuella priser.

  • Har jag ångerrätt när jag beställer fast telefoni?

    Privatpersoner har enligt lag 2 veckors ångerrätt. Företag har idag ingen ångerrätt.

  • Hur lång tid tar det innan jag kan ringa med QuickNet?

    Flytt av befintligt fast abonnemang tar ca 1 vecka. Nybeställning två till tre veckor.

  • Kommer mitt telefonnummer finnas med hos nummerupplysningen?

    Om du vill att ditt nummer ska vara synligt måste du meddela oss det. Det gör du genom att kontakta kundtjänst eller bocka i under beställningsprocessen.

  • Tillämpar QuickNet minimumdebitering/ringpott & debiteringsintervall?

    Ja.  Debiteringsintervall är 60 sekunder. Nummerupplysning och betalsamtal ingår inte i minimidebiteringen (ringpott). Se våra sida för fast hemtelefoni för aktuella priser.

  • Finns det avvikelser i samtalstaxan på de olika prisplanerna?

    Ja. Företagsnummer (077) debiteras enligt Telia standardtaxa (23 öre/min) Telia standard taxa gäller alltid, oavsett prisplan, till företagsnummer, heta linjen eller samtal som kräver ständiga uppkopplingar, t.e.x. telefonkortsnummer. Samtal till QuickNet telefonkonferens eller liknande tjänst (tex Rixmötet /Riksmötet, Phonera telefonkonferens e.t.c.) kostar 13 öre/min samt 45 öre öppningsavgift per samtal.

  • Redovisas priser inklusive eller exklusive moms?

    Priser inkl. moms, avrundade till närmsta öre.

  • Kan jag ändra prislista i efterhand?

    Kontakta kundtjänst om du redan är kund och vill ändra en äldre prislista/ abonnemangsform.

  • Kan jag beställa telefoni trots betalningsanmärkningar?

    Ja, i vissa fall. Vi gör en individuell kreditprövning och godkänner ibland beställningar trots betalningsanmärkningar. I det fall vi trots betalningsanmärkningar godkänner din beställning faktureras fasta avgifter (t.e.x. abonnemangsavgift) kvartalsvis i förskott. Så kallade betalsamtal (Blocket, Nummerupplysning m.m.) är permanent spärrade för kunder med betalningsanmärkningar.