Digital marknadsföring

Digital byrå och mediabyrå med kontor i Västerås

Det finns idag ett enormt utbud av möjligheter när det gäller digital marknadsföring men alla kanaler passar inte till alla företag och branscher. De kanaler vi arbetar mest med är Facebook, LinkedIn, Instagram och Google men kan så klart hjälpa till med även andra digitala kanaler. Kontakta vår digitalbyrå om du känner att du behöver hjälp eller rådgivning angående din digitala marknadsföring.

Sökmotoroptimering

Gällande sökmotoroptimering arbetar vi primärt med att få webbplatser att synas högt upp i sökresultatet på Google men även på andra sökmotorer som till exempel Bing och Duckduckgo. Sökmotoroptimering, eller SEO som det också kallas, innebär att kod, struktur, säkerhet, hastighet, länkar och innehåll på din webbplats optimeras för att få en så bra synlighet som möjligt på relevanta sökord.

Google

I dagsläget är Google det viktigaste mediet för köpare att samla information om produkter och tjänster. Din position och synlighet på Google är därför viktig när en potentiell kund söker efter dina produkter och tjänster. Som certifierade i programmet Google Partner medverkar vi löpande på träffar och webbinarer gällande de senaste trenderna gällande annonsering på Google olika annonsplattformar.

E-postmarknadsföring

E-postmarknadsföring ger hög respons och en stark relation till dina kunder till lägsta kostnad. Med vårt verktyg för e-postmarknadsföring sköts dina kundrelationer enkelt och effektivt med e-post. Skapa säljande e-postbrev och nyhetsbrev med din egen profil stärkt av bilder och länkar. I grunden finns ett kundregister med crmfunktioner som automatiskt sköter utskick, anmälningar, avanmälningar och svar samt aviserar respons från intresserade mottagare för vidare bearbetning i försäljning och marknadsföring.

Facebook

Möjligheten att rikta annonser på Facebook är i det närmaste oändlig. Förutom de vanliga kriterierna som ålder, kön, intressen och bostadsort kan du styra annonsen efter personernas relations- och familjestatus samt eventuella barns ålder. Utifrån hur din målgrupp ser ut och och ditt syfte med annonseringen lägger vi upp och optimerar dina annonser på Facebook.

Microsoft

Microsoft Ads är ett bra komplement till att annonsera på Google eftersom du via Microsoft Ads når användare av de två sökmotorerna Bing och Duckduckgo. Jämfört med Google når dina annonser färre personer men du når dem till en lägre kostnad per klick då konkurrensen bland annonsörer är betydligt mindre.

LinkedIn

LinkedIn är ett socialt nätverk inriktat mot personer och företag som vill skapa och underhålla kontakter, få och förmedla kunskap samt förstärka sitt varumärke. Företaget grundades 2002 i Kalifornien och ägs sedan 2016 av Microsoft. Att ha en bra närvaro och synlighet på LinkedIn är viktigt både för det personliga varumärket och för ditt företaget. Vi kan hjälpa till med allt från innehåll och annonsering till rådgivning och utbildningar.

SEO-rapport

Med tanke på hur viktig trafiken från Google är så är det viktigt att hålla koll på hur din webbplats rankar på viktiga sökord. Google ändrar regelbundet i algoritmen som beräknar din hemsidas position i sökresultatet vilket gör att det tar mycket tid om man manuellt ska hålla koll på placeringen. Med vår tjänst SEO-rapport övervakas er hemsidas position i sökresultatet och en gång per vecka skickas sedan ett mail till er med aktuell position och eventuell förändring från föregående vecka.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. En digital marknadsföringsbyrå i Västerås med lokal support och service.

Vill du veta mer?

Hör av dig till oss redan idag så ses vi för en pratstund om din digitala marknadsföring. Vi träffas dig gärna på våra kontor i Västerås och Eskilstuna, besöker dig på ditt kontor eller via ett digital möte.

    Kunduppgifter



    Meddelande *

    * = Obligatorisk uppgift

     

    Cathrine Öberg
    Försäljning
    Digital marknadsföring
    021 – 338 00 32

    Blogg om digital marknadsföring

    I vår blogg skriver vi regelbundet om digital marknadsföring föratt dela med oss av tips och kunskaper inom sökmotoroptimering, google ads, sociala medier och annat som rör digital marknadsföring samt Västerås, Eskilstuna, Strängnäs och Hallstahammar.

    TikTok för företag – hur lyckas man?

    TikTok är en av världens mest populära sociala medier med miljarder användare över hela världen. Som företag har du möjligheten att nå en stor och engagerad publik genom att skapa kreativt och underhållande innehåll på plattformen.

    Tips för e-postmarknadsföring

    Hur lyckas man bäst med e-postutskick? Det finns en hel del som man bör tänka på när man gör e-postmarknadsföring till kunderna. 

    Tips för marketing automation

    Allt fler företag tar till sig styrkan i att arbeta med marketing automation som en del av sin digitala marknadsföring. Som så mycket annat av den digitala marknadsföringen finns det mycket att tänka på innan man startar och här ger vi några tips på vad som kan vara bra att tänka på.

    AI inom marknadsföringen

    Det som gjort att AI tagit steg framåt är den enorma mängd beteendedata som lagras och de tekniska framsteg som gjorts inom bland annat maskininlärning, språkhantering och bildanalys. För att ge exempel på konkreta områden där AI blivit all vanligare kan vi titta på Google Ads och sökmotoroptimering.

    Google Analytics Version 4

    Hösten 2020 lanserades version 4 av det populära webbanalysverktyget Google Analytics. Google har meddelat att den första juli 2023 kommer ingen ny data lagras i version 3 så vårt råd är att aktivera den nya versionen om du inte redan gjort det.

    SEO hetare än någonsin

    Sökmotoroptimering, eller SEO som det vanligtvis förkortats, är enkelt beskrivet det arbete som genomförs med kodförändringar, innehåll, struktur, länkar och laddtider på en webbplats för att ge den så bra förutsättningar som möjligt att visas högt i sökresultatet på Google.

    När grundandes techföretagen?

    I detta kunskapstest ska du svara på vilket år sju välkända företag grundandes.

    Begrepp inom digital marknadsföring

    I de flesta branscher och ämnesområden används en massa ord som känns obegripliga för den oinvigde och ibland även för den invigde. Med begrepp som till exempel MarTech, Marketing automation, Social selling och Pillar page är den digitala marknadsföringen inget undantag.

    Web stories

    Web stories (tidigare känt som AMP Stories) är ett standardiserat webbformat för presentation av snabbladdade helskärmsupplevelser. Web Stories ger innehållsutgivare ett mobilfokuserat format för att leverera nyheter och information som visuella berättelser med engagerande animationer och användbara interaktioner.

    Googles page experience update

    Efter att ha skjutits upp några gånger ser det nu ut som Google under perioden juni till augusti successivt kommer rulla ut sin uppdatering av rankingsignalen sidupplevelse. En rankingsignal är en del av den algoritm Google använder för att presentera ett relevant resultat vid en sökning på sökmotorn.

    Logotype i inkorgen hos Gmail

    En steg-för-steg-guide som förbättrar synligheten för dina nyhetsbrev och mail till kunder som använder Gmail som e-postsystem. Detta genom att visa din logotype vid dina brev i Gmails inkorg istället för Googles standardbild som består av en färglagd ikon med första bokstaven i ditt bolagsnamn.

    Bildstorlekar på Linkedin

    För din företagssida på LinkedIn ska se så bra ut som möjligt är det viktigt att storlek och proportioner är rätt på dina bilder och filmer.

    Frågor & svar

    • Vad gör en media-byrå?

      En media-byrå hjälper företag att planera och köpa reklamplats på olika kanaler, såsom TV, radio, tidningar, onlineannonser och andra medier. De erbjuder också rådgivning om marknadsföring och hjälper till med att skapa och distribuera annonser. För vår del är det fram för allt rådgivning och leverans av digital marknadsföring på sökmotorer och social medier.

    • Vilka är fördelarna med att anlita en digital byrå?
      • Kompetens: En digital byrå har specialiserad kunskap om digital marknadsföring och strategier för att nå målgrupper online.
      • Objektivitet: De kan se över företagets digitala närvaro och erbjuda objektiv rådgivning.
      • Effektivitet: De kan hjälpa till att maximera resultatet av digitala marknadsföring och annonskampanjer.
      • Besparingar i tid och resurser: Genom att anlita en digital byrå slipper företaget göra allt arbete själva och kan istället fokusera på sin kärnverksamhet.
      • Uppdaterad kunskap: En digital byrå håller sig uppdaterad med de senaste trenderna och utvecklingen inom digital marknadsföring.
    • På vilka orter finns ni?

      Vi har kontor i Västerås och Eskilstuna men kan i princip hjälpa företag över hela Sverige med hemsidor. De flesta av våra kunder finns dock förutom i Västerås och Eskilstuna i närområdet som till exempel Surahammar, Enköping, Hallstahammar, Sala och Stockholm.