Google Tag Manager

Google Tag Manager (GTM) är en gratis verktyg som låter dig hantera och implementera olika taggar på din webbplats eller mobilapp. Taggar kan inkludera spårningskoder, tredjepartspixlar, remarketingtaggar och mycket mer.

Kontakta oss

Fördelarna med Google Tag Manager

Google Tag Manager är en webbaserad taggningstjänst som gör det enklare för webbplatsägare att hantera och implementera webbplatsens taggar. Här är några fördelar med att använda Google Tag Manager:

  1. Enkel hantering av taggar: Istället för att manuellt lägga till koder för taggar på varje sida på webbplatsen kan du använda Google Tag Manager för att hantera alla taggar på en och samma plats.
  2. Förbättrad spårning: Genom att använda Google Tag Manager kan du spåra användarbeteenden på din webbplats och få mer detaljerad information om besökarna.
  3. Snabbare webbplats: Genom att använda Google Tag Manager minskar antalet kodrader som behöver läsas in på din webbplats, vilket kan förbättra webbplatsens laddningstid.
  4. Flexibilitet: Google Tag Manager erbjuder en mängd olika taggar som kan användas för att spåra användarbeteenden, analysera trafik och förbättra webbplatsens prestanda. Dessutom kan du lägga till egna taggar om det behövs.

Detta ingår i grundpaketet

  • Uppsättning av Google Tag Manager
  • Uppsättning av Google Analytics 4
  • Mätning av ifyllda formulär samt klick på länkar för samtal och e-post
  • Mätning av försäljning om webbplatsen innefattar e-handel

Vill du veta mer?

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig för att lämna ett förslag. Skriv gärna med adressen till den aktuella webbplatsen och även en kort beskrivning om hur ni idag arbetar med mål, e-handelsspårning, behörigheter och automatiska rapporter i Google Analytics. Vi träffar dig gärna på våra kontor i Västerås och Eskilstuna, besöker dig på ditt kontor eller via ett digital möte.

    Kunduppgifter




    Meddelande *

    * = Obligatorisk uppgift

    Cathrine Öberg
    Försäljning
    Digital marknadsföring
    Västerås
    021 – 338 00 32

    Blogg om webbanalys

    I vår blogg skriver vi regelbundet om webbanalys men även andra aktuella ämnen inom hemsidor, sökmotoroptimering, domäner och annat som rör digital marknadsföring samt Västerås, Eskilstuna, Strängnäs och Hallstahammar.

    Förbättra din webbstategi med Googles analysverktyg

    Med avancerade funktioner och ökad flexibilitet erbjuder dessa verktyg nya möjligheter till användarinsikter och spårning. Upptäck hur verktygen kan förvandla din digitala strategi och öka din konkurrenskraft på den digitala marknaden.

    Poddar om digital analys

    Att lyssna på poddar är ett bra sätt att hålla sig uppdaterad om nyheter, inspiration, tips och förändringar inom de ämnen man är intresserad av. I det här inlägget delar vi med oss av lyssningsvärda poddtips om digital analys och data visualisering.

    Fördelarna med digital analys och datadrivet arbete

    Digital analys och datadrivet arbete har idag blivit avgörande för att organisationer och företag ska kunna utnyttja den ständigt växande mängden data effektivt. Genom att analysera data kan du fatta mer informerade beslut, optimera sina processer och skapa bättre resultat.

    Frågor & svar

    • Vad är Google Tag Manager?

      Google Tag Manager (GTM) är en gratis verktyg som låter dig hantera och implementera olika taggar på din webbplats eller mobilapp. Taggar kan inkludera spårningskoder, tredjepartspixlar, remarketingtaggar och mycket mer.

    • Vad är en tagg i Google Tag Manager?

      En tagg i Google Tag Manager är en bit kod som används för att samla in och skicka information om användarbeteende på din webbplats till olika spårningsverktyg och andra tredjepartsverktyg

    • Hur installerar jag Google Tag Manager på min webbplats?

      För att installera GTM på din webbplats behöver du skapa ett konto och skapa en behållare. Därefter behöver du lägga till en bit kod på din webbplats. Kodbiten får du av Google Tag Manager och placeras i head på webbplats eller på varje sida av din webbplats.

    • Vad är fördelarna med Google Tag Manager?

      GTM är bra för att spåra webbplatsaktiviteter, såsom klick, sidvisningar, konverteringar och andra interaktioner på en webbplats. Det är också enkelt att implementera tredjepartstaggar från andra verktyg, såsom Google Analytics 4, Facebook Pixel, LinkedIn Insight Tag och Google Ads. På så sätt kan du spåra och analysera din webbanalys och få värdefull insikt för att optimera din webbplats.

       

    • Vad är fördelarna med att använda Google Tag Manager tillsammans med Google Analytics 4?

      Att använda dessa två verktyg tillsammans göra det enklare att implementera och hantera spårningskoden på din webbplats. Google Tag Manager kan också skicka anpassade händelser och dimensioner till Google Analytics 4 utan att behöva ändra koden på din webbplats.

    • Vad är webbanalys?

      Webbanalys går ut på att samla in statistik från en hemsida, mäta, spåra och analysera för att senare kunna optimera användarbeteenden på en webbplats. Med andra ord handlar det om att skapa en strategi för att förbättra användarupplevelsen.

    • Var finns ni?

      Vi finns på Munkgatan 7 i Västerås.