TV

OBS – Tjänsten är endast tillgänglig för boende i Kungsljuset 2.

Om TV-boxen är fysiskt och synligt trasig – Ring supporten. Annars följ dessa steg:

  1. En vanlig omstart brukar lösa de flesta problem.
  2. Se till så att internetkabeln kommer ifrån TV-uttaget i mediaskåpet och inte via vidarekopplade uttag.
  3. Kontrollera så att bredbandet fungerar.
  4. Gör en fabriksåterställning:
    – Dra ur strömsladden
    – Håll inne on/off-knappen i undre bakre hörnet
    – Sätt i strömmen igen men fortsätt hålla nere on/off-knappen
    – När knappen slutar blink och lyser med fast rött sken, släpp knappen
    – Tyck upprepat på MENU för att komma in i fabriksmenyn. Där kan ni göra en återställning.
  5. Om steg 1–3 fortfarande inte löser problemet, ring supporten på 021-338 00 00.

Att tänka på

Enstaka internetuttag i hemmet garanteras ej av QuickNet. Får ni problem med era tjänster ifrån dessa uttag, kontakta er fastighetsägare. Endast fel ifrån TV-uttaget i mediaskåpet går att felanmäla till QuickNet.

Frågor & svar

  • Vilka kanaler ingår?

    SVT1, SVT2, SVT24/Barnkanalen, Kunskapskanalen, SVT1 HD, SVT2 HD, TV4 samt möjlighet till hyr film från SF Anytime.

  • Kan jag få fler kanaler?

    Absolut. Surfa in på www.serverado.se/bestallning. Där finns flera olika paket att välja ifrån. OBS – ingår ej i hyresavtalet.

  • Kan man ha flera TV-apparater till en digitalbox?

    Nej, man måste ha en digitalbox till varje TV.