Marknadsföring på Google

Google är en väldigt vanlig utgångspunkt för köpare som samlar information om produkter och tjänster vilket gör det viktigt att ha en bra och genomtänkt strategi för att nå besökare som är relevanta för er verksamhet.

Tre sätt att synas

För att få en bra synlighet och därmed möjligheten att locka besökaren till webbplatsen ska man helst synas i alla tre delar av sökresultatet. De tre delarna är den betalda delen från Google Ads, det organiska resultatet via en sökmotoranpassad webbplats och till sist via funktionen Google Business Profile,

Kampanj!

Betala 5900 kr och få över 800 relevanta besökare via googleannonsering

Vi skapar annonser som ökar trafiken till er hemsida. Ange adresserna till de undersidor ni vill marknadsföra och vilket geografiskt område ni vill ha kunder ifrån så sköter vi resten av arbetet. Vi tar fram relevanta sökord, skapar ett ads-konto, lägger upp annonser, länkar dem till rätt sidor på er hemsida och ser till att annonserna visas i rätt område. Vi återkopplar till er med statistik över hur många gånger annonserna visats och hur många klick ni fått. Kampanjen avser en engångsbetalning och annonserna visas under upp till tre månader beroende på antalet sökningar och klick. Efter avslutad kampanjperiod finns möjligheten att mot en då offererad kostnad fortsätta med annonseringen.

Priser exkl. moms. Gäller enbart för företag som inte har aktiva annonser på Google. Begränsat antal, beställ snarast.

    Uppgifter




    Adresser till undersidor *

    * = Obligatorisk uppgift

    Bannerannonsering

    Googles annonsverktyg är väldigt effektivt för att hantera bannerannonsering på miljontals webbplatser anslutna till Googles displaynätverk. För att annonserna ska visas för rätt personer behöver man ha en tydlig struktur över sina målgrupper gällande till exempel geografi, kön och intressen. Vår erfarenhet är att man får bäst resultat och kontroll via det som Google kallas placeringar. Det innebär att man manuellt anger webbplatser som till exempel lokala mediesajter och andra etablerade webbplatser. Alternativt som vi tycker ofta ger sämre resultat är att man enbart anger målgruppens preferenser och att sedan Google skjuter ut annonserna på ett brett antal webbplatser och appar.

    Google Business Profile

    Google Business Profile är ett utmärkt sätt att få ut ert företag på nätet. Med en Google Business Profile kan ni marknadsföra era produkter och tjänster till potentiella kunder. Med Google My Business kan ni dessutom hantera ert företags listning på Google Maps och Google Search. För att det ska ge ett bra resultat ska profilen vara välfylld med relevanta texter och bilder om er verksamhet. Om ni har intresse eller tid att göra detta på egen hand så kan vi mot en mindre kostnad lösa detta.

    Kontakta oss

    Är du intresserad av att få hjälp med annonsering eller annan synlighet på Google så fyll i formuläret nedan eller kontakta oss på eller 021-3380040. Skriv gärna med vilken webbplats det gäller så kan vi göra en första kontroll innan vi kontaktar dig. Vi träffar dig gärna på vårt kontor i Västerås eller besöker dig för att berätta mer om googleannonsering och våra andra tjänster.

      Kunduppgifter



      Meddelande *

      * = Obligatorisk uppgift

      Nära, trygg, personlig

      Ord som ligger oss varmt om hjärtat. En digital marknadsföringsbyrå i Västerås med lokal support och service.

      Blogg om Google

      I vår blogg skriver vi regelbundet om marknadsföring Google men även andra aktuella ämnen inom hemsidor, sökmotoroptimering, domäner och annat som rör digital marknadsföring samt Västerås, Eskilstuna, Strängnäs och Hallstahammar.

      Kontostruktur för sociala kanaler

      Facebook, Twitter, Instagram, Google och LinkedIn är bara några av de kanaler som idag används för företagets digitala kommunikation och synlighet. Mycket energi och tid läggs på att skapa innehåll och en bra dialog med följarna. En sak som allt för ofta glöms bort är dock att den grundläggande strukturen gällande ägande och behörigheter är korrekt uppsatt.

      Web stories

      Web stories (tidigare känt som AMP Stories) är ett standardiserat webbformat för presentation av snabbladdade helskärmsupplevelser. Web Stories ger innehållsutgivare ett mobilfokuserat format för att leverera nyheter och information som visuella berättelser med engagerande animationer och användbara interaktioner.

      Bevaka ditt varumärke

      Dagligen publiceras det miljarder med nyhetsartiklar och inlägg på bloggar och sociala medier vilket gör det totalt omöjligt att manuellt hålla koll på vad som skrivs om ditt varumärke. För att underlätta detta arbete finns det ett antal bra verktyg som med automatik övervakar stora delar av den digitala världen och meddelar dig när något nytt skrivs om ditt varumärke.

      Skapa bevakning med Google Alerts

      Läs här om hur du enkelt och kostnadsfritt kommer igång med att via Google Alerts skapa en automatisk övervakning om vad som skrivs om dig och ditt varumärke. Tjänsten skickar sedan e-post till dig när någon skriver om ditt varumärke på webbsidor, bloggar och sociala medier.

      Gratis listning hos Google Shopping

      Google har nu bekräftat att funktionen för gratis synlighet via Google Shopping lanseras i Sverige senast den sista oktober 2020. Google Shopping används i första hand av e-handlare och innebär att företagets produkter syns med bild, namn och pris direkt i sökresultatet. 

      Helgdagar i Google Kalender

      Allt fler använder Googles kalender i datorn, mobilen eller surfplattan. Som standard visas varken svenska helgdagar eller veckonummer men det går att aktivera.