Dibs Masterpass

Kortföretaget Mastercard har lanserat tjänsten MasterPass som är utvecklat för att göra det så enkelt som möjligt att betala via mobil eller surfplatta. Vid betalning med MasterPass, slipper dina kunder ange både kort uppgifter och leveransadress.

Publicerad: 15 Dec 2014 | Ämnen: , ,

Som vi skrivit om tidigare  kommer 37 procent av de  svenska konsumenter i år handla via en smartphone eller på surfplatta. För att dina besökare ska slutföra sina beställningar är det just i mobilen extra viktigt att flödet genom kassafunktion och betalning sker smidigt. Kortföretaget Mastercard har lanserat tjänsten MasterPass som är utvecklat för att göra det så enkelt som möjligt att betala via mobil eller surfplatta. Vid betalning med MasterPass, slipper dina kunder ange både kortuppgifter och leveransadress. Alla uppgifter finns redan lagrade genom identifiering med Mobilt BankID. Betalningsprocessen förenklas genom att minska antalet steg som krävs av konsumenten för att genomföra ett köp.

Via vår partner DIBS har vi möjligheten att koppla in MasterPass till våra e-handelslösningar.

Läs mer om DIBS Masterpass

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Patrik Müller på vår partner DIBS Payment Services har sammanställt 5 skäl till att det stora genombrottet för mobila betalningar är här: 1. Vi använder de mobila enheterna allt mer. Andelen konsumenter som handlat mobilt har ökat med 150 % på två år och allt fler webbutiker rapporterar att andelen trafik från mobila enheter
Genom att ge dina besökare möjlighet till direkt kontakt med någon som snabbt kan svara på frågor, ökar inte bara kundens nöjdhet utan även chansen att de handlar just hos er.
E-handelsguiden från Business Sweden innehåller information om relevanta lokala lagar, regelverk, köpbeteenden och trender på runt 20 olika e-handelsmarknader både inom och utanför EU.
Idag publicerade Dibs Svensk E-handel 2015 - en statistikfylld rapport som ger en detaljerad bild av e-handelns utveckling med särskilt fokus på mobil handel. I Svensk E-handel 2015 tittar de närmare på hur svenskarna handlar på nätet och via mobilen samt hur nya betalsätt kan komma att påverka marknaden.
Julhandeln för dörren och de nordiska konsumenterna beräknar att de ska e-handla julklappar till ett värde av drygt 11 miljarder SEK.
DIBS, som är en av våra betalpartners för e-handel, ger årligen ut rapporten Svensk E-handel om handel på nätet och i mobilen och den har nu kommit ut i en ny utgåva.
Vi har nu lanserat en webbshop till Dynamic Tools som säljer emballeringsmaskiner och tillhörande förbrukningsmaterial som till exempel stålband och plastband.
Vi har nu lanserat en funktion för webbokning åt resebyrån Skottlandsresor där du logiskt nog kan boka en rundresa i Skottland.
Som certifierade i programmet Google Partner medverkar vi löpande på träffar och webbinarer gällande de senaste trenderna gällande annonsering på Google olika annonsplattformar.
Nu erbjuder vi er att arrangera en tipstävling där ni har möjlighet att utmana kollegor, vänner och bekanta. Tävlingar är populära och får stor spridning vilket ger bra synlighet för ert varumärke samt att det er er möjligheten att samla på er e-postadresser för framtida marknadsföring.