Dibs Masterpass

Kortföretaget Mastercard har lanserat tjänsten MasterPass som är utvecklat för att göra det så enkelt som möjligt att betala via mobil eller surfplatta. Vid betalning med MasterPass, slipper dina kunder ange både kort uppgifter och leveransadress.

Publicerad: 15 dec 2014 | Ämnen: , ,

Som vi skrivit om tidigare  kommer 37 procent av de  svenska konsumenter i år handla via en smartphone eller på surfplatta. För att dina besökare ska slutföra sina beställningar är det just i mobilen extra viktigt att flödet genom kassafunktion och betalning sker smidigt. Kortföretaget Mastercard har lanserat tjänsten MasterPass som är utvecklat för att göra det så enkelt som möjligt att betala via mobil eller surfplatta. Vid betalning med MasterPass, slipper dina kunder ange både kortuppgifter och leveransadress. Alla uppgifter finns redan lagrade genom identifiering med Mobilt BankID. Betalningsprocessen förenklas genom att minska antalet steg som krävs av konsumenten för att genomföra ett köp.

Via vår partner DIBS har vi möjligheten att koppla in MasterPass till våra e-handelslösningar.

Läs mer om DIBS Masterpass

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll
Det stora genombrottet för mobila betalningar

Patrik Müller på vår partner DIBS Payment Services har sammanställt 5 skäl till att det stora genombrottet för mobila betalningar är här: 1. Vi Läs mer

Livechat för e-handel

Genom att ge dina besökare möjlighet till direkt kontakt med någon som snabbt kan svara på frågor, ökar inte bara Läs mer

E-handelsguiden

E-handelsguiden från Business Sweden innehåller information om relevanta lokala lagar, regelverk, köpbeteenden och trender på runt 20 olika e-handelsmarknader både Läs mer

Svensk E-handel har ökat med 10 miljarder på 1 år

Idag publicerade Dibs Svensk E-handel 2015 - en statistikfylld rapport som ger en detaljerad bild av e-handelns utveckling med särskilt Läs mer

Rapport om e-handel i Norden

Julhandeln för dörren och de nordiska konsumenterna beräknar att de ska e-handla julklappar till ett värde av drygt 11 miljarder Läs mer

Dibs rapport om svensk e-handel

DIBS, som är en av våra betalpartners för e-handel, ger årligen ut rapporten Svensk E-handel om handel på nätet och Läs mer

Webbshop till Dynamic Tools

Vi har nu lanserat en webbshop till Dynamic Tools som säljer emballeringsmaskiner och tillhörande förbrukningsmaterial som till exempel stålband och Läs mer

Webbokning till Skottlandsresor

Vi har nu lanserat en funktion för webbokning åt resebyrån Skottlandsresor där du logiskt nog kan boka en rundresa i Läs mer

Google Partner

Som certifierade i programmet Google Partner medverkar vi löpande på träffar och webbinarer gällande de senaste trenderna gällande annonsering på Läs mer

Webbtävling under Skid-VM

Nu erbjuder vi er att arrangera en tipstävling där ni har möjlighet att utmana kollegor, vänner och bekanta. Tävlingar är Läs mer