Äkthet och trovärdighet inom SEO

Krönika av Tobias Barkskog som handlar om bland annat SEO-begreppen E-E-A-T och N-E-E-A-T-T. och long tail.

Krönika i Västerås Tidning Business

Äkthet och trovärdighet inom SEO

Tack vare AI-verktyg som Chat-GPT, Co-pilot och Jasper är det nu enklare än någonsin att skapa långa och informativa texter vilket gjort att mängden innehåll på många hemsidor kraftigt har ökat. För den som arbetar aktivt med sökmotoptimering ger de nya verktygen en god hjälp med att ta fram texter att utgå ifrån men de ställer också stora krav på faktagranskning och anpassningar för att få texterna unika, äkta och trovärdiga.

Läs hela krönikan här

Krönikor

Här listar vi ett urval av de krönikor och artiklar som vi bidragit med i Västerås Tidning Business.

Äkthet och trovärdighet inom SEO

Krönika av Tobias Barkskog som handlar om bland annat SEO-begreppen E-E-A-T och N-E-E-A-T-T. och long tail.

AI inom marknadsföring

Krönika av Tobias Barkskog som handlar om AI-policy, upphovsrätt på bilder och filmer, faktagranskning av texter, övervakning av AI-styrda digitala kampanjer och att ny EU-lagstiftning är under utrullning.

Cookie-banner plugins för WordPress

WordPress-säkerhet

Många svenska företag använder WordPress som plattform för sin hemsida. Verktygets många teman och tillägg skapar stora möjligheter men också en del säkerhetsrisker. I den här artikeln ger jag några enkla tips för att förbättra skyddet av din webbplats mot potentiella hot och intrång.

LinkedIns Thought-leader Ads

Thought-leader Ads är ett annonsformat på LinkedIn som ger företag möjlighet att via betald marknadsföring skapa extra synlighet för inlägg gjorda på de anställdas personliga profiler.

SGE (Search Generative Experience)

Search Generative Experience innebär att sökmotorerna med hjälp av generativ AI hela tiden berikar sökresultatet med ytterligare information för att ge den som söker hela svaret utan att behöva lämna sökmotorn.

Tips för marketing automation

Allt fler företag tar till sig styrkan i att arbeta med marketing automation som en del av sin digitala marknadsföring. Som så mycket annat av den digitala marknadsföringen finns det mycket att tänka på innan man startar och här ger vi några tips på vad som kan vara bra att tänka på.

Kontostruktur för sociala kanaler

Facebook, Twitter, Instagram, Google och LinkedIn är bara några av de kanaler som idag används för företagets digitala kommunikation och synlighet. Mycket energi och tid läggs på att skapa innehåll och en bra dialog med följarna. En sak som allt för ofta glöms bort är dock att den grundläggande strukturen gällande ägande och behörigheter är korrekt uppsatt.

AI inom marknadsföringen

Det som gjort att AI tagit steg framåt är den enorma mängd beteendedata som lagras och de tekniska framsteg som gjorts inom bland annat maskininlärning, språkhantering och bildanalys. För att ge exempel på konkreta områden där AI blivit all vanligare kan vi titta på Google Ads och sökmotoroptimering.

SEO hetare än någonsin

Sökmotoroptimering, eller SEO som det vanligtvis förkortats, är enkelt beskrivet det arbete som genomförs med kodförändringar, innehåll, struktur, länkar och laddtider på en webbplats för att ge den så bra förutsättningar som möjligt att visas högt i sökresultatet på Google.

Begrepp inom digital marknadsföring

I de flesta branscher och ämnesområden används en massa ord som känns obegripliga för den oinvigde och ibland även för den invigde. Med begrepp som till exempel MarTech, Marketing automation, Social selling och Pillar page är den digitala marknadsföringen inget undantag.

Digitala omdömen

Många söker efter omdömen när de letar nya leverantörer och vad de hittar om ditt företag kan kraftigt påverka deras köpbeslut. Det gör arbetet med att löpande övervaka, hantera, föröka och använda företagets digitala omdömen till en viktig del i arbetet med försäljning och marknadsföring.

Ta tag i närvaron på Linkedin

Linkedin är nog den sociala plattform som flest har skapat ett konto på för att sedan inte riktigt veta till vad och hur de ska använda plattformen. Anledningen skiljer sig så klart mellan olika personer men en vanlig anledning tror jag är att nätverkets yrkesmässiga inriktning gör att många har svårt att veta vad de ska skriva om.

SEO-byrå i Västerås

Vi är din lokala SEO-byrå i Västerås som hjälper ditt företag att synas bättre online och nå ut till rätt kunder. Vi har väldigt lång erfarenhet av SEO. Oftast jobbar vi med sökmotoroptimering av webbplatser byggda i wordpress men kan så klart även jobba med andra CMS och e-handelsplattformar. När det gäller sökmotoroptimering (SEO) finns det många fördelar med att välja en lokal partner som verkligen förstår marknaden och dina behov.

Läs mer om vår SEO-byrå i Västerås

Ämnen: , ,

digital marknadsföring

Marknadsföring

Det finns idag ett enormt utbud av möjligheter när det gäller digital marknadsföring men alla kanaler passar inte till alla företag och branscher. Kontakta oss om du känner att du behöver hjälp eller rådgivning angående din digitala marknadsföring som till exempel SEO, e-postmarknadsföring och googleannonsering.

Nätverk i Västerås

Nätverk

Vi har stor kunskap i att bygga stabila och högpresterande trådlösa nätverk. Oavsett om du har ett mindre kontor eller en större konferensanläggning kan vi leverera ett kvalitativt trådlöst nätverk till dig. Vi utför även installation och montering inom det mesta kopplat till fiber och nätverk. Våra tekniker har lång erfarenhet och kan hjälpa till med allt från planering och inköp till montering och konfigurering

Hemsidor i Västerås

Hemsidor

Alla företag som tänker på sina kunder behöver ha en bra hemsida. På hemsidan presenterar du ditt företag och berättar om vad du kan göra för dina kunder och varför de ska kontakta just dig. Kontakta oss för att få mer information om hur vi kan skapa en snygg, lättanvänd och sökmotoroptimerad hemsida till ert företag.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Senaste inläggen

Är er webbsida tillgänglighetsanpassad?

Från och med den 28 juni 2025 kommer EU:s tillgänglighetsdirektiv, som tidigare bara gällt offentlig sektor, även att gälla för privat sektor. Den nya lagen innebär att även privata företag nu måste säkerställa att deras webbplatser och appar är tillgängliga i enlighet med WCAG 2.2.  

Äkthet och trovärdighet inom SEO

Krönika av Tobias Barkskog som handlar om bland annat SEO-begreppen E-E-A-T och N-E-E-A-T-T. och long tail.

N-E-E-A-T-T inom SEO

N-E-E-A-T-T (notabilitet, erfarenhet, expertis, auktoritet, trovärdighet och transparens) är ett samlingsnamn inom SEO för flera olika aspekter som Google använder sig av för att bedöma hur bra en webbplats är och hur den rankas i sökresultaten.

Öka försäljningen med digital marknadsföring

Digital marknadsföring är en kraftfull strategi för att nå rätt kunder vid rätt tillfälle, och genom att kombinera Google Ads med riktade nyhetsbrev kan företag maximera sin försäljning och skapa långsiktiga kundrelationer.

AI inom marknadsföring

Krönika av Tobias Barkskog som handlar om AI-policy, upphovsrätt på bilder och filmer, faktagranskning av texter, övervakning av AI-styrda digitala kampanjer och att ny EU-lagstiftning är under utrullning.

Skicka gratis nyhetsbrev

Liksom de flesta andra leverantörer av nyhetsbrevsverktyg erbjuder vi en kontotyp som är gratis för dig som användare. Det gör att du utan kostnad kan skicka nyhetsbrev till upp till 100 mottagare per månad. Har du behov av att skicka till fler mottagare byter du smidigt och snabbt till ena Läs mer

Bredbandstelefoni i utlandet

En av de största fördelarna med bredbandstelefoni är möjligheten att behålla ditt svenska telefonnummer, oavsett var du befinner dig i världen. Genom att ta med dig din telefonibox kan du använda ditt svenska nummer precis som hemma. Detta gör det enkelt för familj och vänner i Sverige att nå dig Läs mer

Google Consent Mode v2

Google Consent Mode v2 är en uppdatering av Googles hantering av användarsamtycke. Utformad för att följa EU:s dataskyddsregler som GDPR (General Data Protection Regulation) och DMA (Digital Markets Act) gör denna version det möjligt för webbplatser att anpassa datainsamlingen baserat på användarnas samtycken.