Kontostruktur för sociala kanaler

Facebook, Twitter, Instagram, Google och LinkedIn är bara några av de kanaler som idag används för företagets digitala kommunikation och synlighet. Mycket energi och tid läggs på att skapa innehåll och en bra dialog med följarna. En sak som allt för ofta glöms bort är dock att den grundläggande strukturen gällande ägande och behörigheter är korrekt uppsatt.

Krönika i Västerås Tidning Business

I höstnumret 2022 av Västerås Tidning Business skriver Tobias från vår webbyrå om vikten av att ha en bra kontostruktur för företagets sociala kanaler. Detta för att undvika att tappa kontrollen ifall någon kontoansvarig anställd slutar eller ett personligt konto slutar fungera.

Läs hela artikeln här

Relaterade information

  • Facebook Business Manager är platsen där du kan hantera all aktivitet för marknadsföring och annonsering på Facebook och Instagram. Funktionen är utformad för att skapa annonser, hantera flera företagsresurser som Facebook-sidor och Instagram-konton, samt enkelt dela åtkomst till dessa resurser inom teamet och med externa partner.
  • Google MyBusiness är ett verktyg för företag och organisationer som vill hantera sin onlinenärvaro på Google. Du kan hjälpa kunder att hitta ditt företag genom att verifiera företaget och redigera din företagsinformation. Bland annat kan du kan läsa och svara på recensioner från dina kunder samt lägga upp foton från verksamheten. Din profil syns vid sökningar på ditt företagsnamn plus vid lokala sökningar på ord som är relaterade till din verksamhet.
  • Google Search Console hette tidigare Google Webmaster Tools och är en webbtjänst från Google som gör det möjligt för webbansvariga att kontrollera indexeringsstatus, sökfrågor, genomsökningsfel och synligheten för sina webbplatser. Via verktyget kan du via sidkartor och manuella åtgärder snabba på indexeringen av ny information på din webbplats. Viktigt är att komma ihåg att koppla ihop Google Search Console med Google Analytics.
  • Google Analytics är ett gratisverktyg för webbanalys. Tack vare tjänsten kan du som webbplatsägare se massor av värdefull information om besökarnas beteende på din webbplats.

 

 

 

Ämnen: , , , , , , ,

digital marknadsföring

Marknadsföring

Det finns idag ett enormt utbud av möjligheter när det gäller digital marknadsföring men alla kanaler passar inte till alla företag och branscher. Kontakta oss om du känner att du behöver hjälp eller rådgivning angående din digitala marknadsföring som till exempel SEO och googleannonsering.

Nätverk i Västerås

Nätverk

Vi har stor kunskap i att bygga stabila och högpresterande trådlösa nätverk. Oavsett om du har ett mindre kontor eller en större konferensanläggning kan vi leverera ett kvalitativt trådlöst nätverk till dig. Vi utför även installation och montering inom det mesta kopplat till fiber och nätverk. Våra tekniker har lång erfarenhet och kan hjälpa till med allt från planering och inköp till montering och konfigurering

Hemsidor i Västerås

Hemsidor

Alla företag som tänker på sina kunder behöver ha en bra hemsida. På hemsidan presenterar du ditt företag och berättar om vad du kan göra för dina kunder och varför de ska kontakta just dig. Kontakta oss för att få mer information om hur vi kan skapa en snygg, lättanvänd och sökmotoroptimerad hemsida till ert företag.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Annonsering på Facebook

Det är dock inte det stora antalet du kan nå via Facebook som gör annonseringen så bra utan möjligheten att Läs mer

Grundkurs i sökmotoroptimering

Lär dig grunderna inom sökmotoroptimering genom en handbok utgiven av Google. Handboken finns att ladda ner som en pdf.

Kortare adress på Facebook

När du skapar en ny profil eller företagssida på facebook får den en väldigt lång adress. Du kan dock enkelt Läs mer

Spam i loggen på facebooksidan

Har du problem med att du får in spamkommentarer i loggen på din facebooksidan. Under landsrestriktioner fyller du i de Läs mer

Hur ska jag utforma mina nyhetsbrev?

Vad är nyttig information för din mottagare och hur ska den presenteras? Detta är viktiga frågor för dig. Med E-postmarknadsföring Läs mer

Vad får mottagaren att öppna och läsa mina nyhetsbrev?

Tre variabler styr hur många som öppnar ditt e-postutskick. Ämnesraden ska locka och beskriva utskickets viktigaste innehåll. Inled med en Läs mer