Länkstatistik på Twitter

På mikrobloggen Twitter är det relativt vanligt att lägga med en länk i inläggen. Är du intresserad av att se hur många som klickar på länken så är Bitly en bra tjänst att använda.

Publicerad: 13 jan 2014 | Ämnen:

På mikrobloggen Twitter är det relativt vanligt att lägga med en länk i inläggen. Länken kan vara antingen till en egen webbplats eller till andra intressanta källor. Är du intresserad av att se hur många som klickar på länken så är Bitly en bra tjänst att använda. Det fungerar så att du skapar ett konto via deras webbplats och anger sedan ett ID-nummer och en nyckel i din Twitterklient. I Tweetdeck ligger inställningen under Settings >> Services >> Link Shortening. Så fort du gör sedan en länk i ett inlägg så byts den automatiskt ut mot en förkortad version som du sedan får statistik på. Hur det kan se ut ser du nedan.

bitly

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Denna krönika av Tobias Barkskog har även publicerats i Västerås Tidning Business våren 2016 Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram och Google+ är bara några av alternativen för företag som vill möta och kommunicera med sina kunder i den digitala världen. Få använder alla dessa tjänster men min åsikt är att alldeles
Twitter har nu öppnat upp möjligheten att skapa annonser med inriktning mot svenska twittrare. Det är som alltid vid annonsering i sociala medier viktigt att tänka igenom ordentligt hur du ska formulera dig.
Den 7 maj gästas vi av Aitellu som erbjuder enkla och effektiva verktyg för bevakning av de viktigaste sociala medierna som Twitter, Facebook, bloggar och forum.
Vi har tagit fram och lanserat en omprofilering av trubaduren Janke Jönssons nysatsning Musik i Fokus. Projektet har innefattat allt från logotype till webbplats.
I förra veckan lanserade vi en ny hemsida uppbyggd i wordpress till Västerås Citysamverkan. På webbplatsen presenteras information om Västerås City uppdelat på bland annat shopping, restauranger, kultur, nöjen, öppettider och parkering.
Vi har nu lanserat två nya webbplatser till roadracingföraren Filip Backlund från Västerås, svensk mästare i Pro Superbike 2009 och 2011. Dels Filips huvudsida som handlar om hans förarkarriär och dels en sida för hans utbildningsdagar Filip Backlund Trackdays.
Syftet med Twittercensus är att undersöka och kartlägga hur svenskspråkiga Twitter ser ut Deras senaste rapport från år 2012 visar att fler och fler svenskar använder sig av Twitter.
En lista med Västeråsare aktiva på Twitter. Tipsa gärna oss om du saknar dig själv eller någon annan Västeråsare.
Långa adresser till hemsidor kan ibland ställa till det i bland annat vissa mailprogram då det blir radbrytningar i adresserna. Vi har därför nu lanserat tjänsten qnu.se för att korta ner långa webbadresser
Vi träffar två Västeråsare som på olika sätt jobbar med kommunikation och tillsammans berättar de om hur man kommunicerar på nätet och i det verkliga mötet.