Svenska affiliatenätverk

Det finns idag ett relativt stort antal svenska affiliatenätverk. Ett affiliatenätverk är ett system där annonsörer, oftast e-butiker, som vill öka sin försäljning paras ihop med webbplatsägare som vill öka sina annonsintäkter. Varje annonsör skapar ett eget affiliateprogram i systemet som sedan blir tillgängliga för de anslutna annonsplatserna. Vanligen sker annonsering via banners och texter som

Publicerad: 19 jul 2012 | Ämnen: ,

Det finns idag ett relativt stort antal svenska affiliatenätverk. Ett affiliatenätverk är ett system där annonsörer, oftast e-butiker, som vill öka sin försäljning paras ihop med webbplatsägare som vill öka sina annonsintäkter. Varje annonsör skapar ett eget affiliateprogram i systemet som sedan blir tillgängliga för de anslutna annonsplatserna. Vanligen sker annonsering via banners och texter som länkar direkt till enskilda produkter i internetbutikerna.  Om en besökare klickar på en annons till en e-butik och där genomför ett köp får ägaren av webbplatsen där annonsen låg betalt. Det förekommer även att e-butikerna betalar för inkommande besökare och anmälan till nyhetsbrev.

Exempel på Svenska affiliatenätverk

Adrecord
Adrecord ligger i Örebro och är ett affiliatenätverk som kopplar samman annonsörer med publicister. Annonseringen är helt resultatbaserad utan fasta kostnader och som annonsör betalar du enbart för genererad försäljning.

Adtraction
Adtraction är ett affiliatenätverk, ett automatiserat system där annonsörer som vill öka sin försäljning matchas med affiliates som vill erhålla annonsintäkter från sina webbplatser. Affiliates får tillgång till annonser med länkar till annonsörens webbplats.

Affiliator
Affiliator har funnits på den svenska marknaden sedan 2006. Affiliator jobbar med många olika företag inom en mängd kategorier och vi släpper endast in annonsörer i vårt nätverk som vi tror har ett tillräckligt bra erbjudande och produkt för att fungera.

TradeDoubler
Tradedoubler är börsnoterat och det största svenska affiliatenätverket.  Deras affiliatemodell är att ett brett spektrum av publishers och annonsörer, mediebyråer och datautvecklare samarbetar online och tjäna pengar.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Per Wolf har precis startat upp företaget Illvillja Consulting igen efter att ha varit anställd i chefsposition hos en av världens största affiliates sedan maj 2011. Hos oss gästbloggar han med tankar om sin vision om hur man ska jobba. Var som helst, när som helst.
Affiliatebranschen är och har under den senaste tiden varit ett ganska hett samtalsämne och dess olika fördelar och nackdelar och diskuterats ivrigt och högljutt på sina håll. Överlag håller jag med de flesta om både affiliatebranschens postiva och negativa sidor men idag har jag valt att fokusera på det som
Genom att ge dina besökare möjlighet till direkt kontakt med någon som snabbt kan svara på frågor, ökar inte bara kundens nöjdhet utan även chansen att de handlar just hos er.
Denna krönika av Tobias Barkskog har även publicerats i Västerås Tidning Business hösten 2016 Varje år görs det, i Sverige, hisnande 18 miljarder sökningar på Google, så en bra synlighet där är extremt viktigt för många företag. Sökresultatet kan delas in i tre olika delar. De grönmarkerade textannonserna och produktannonserna
Denna krönika av Tobias Barkskog har även publicerats i Västerås Tidning Business våren 2016 Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram och Google+ är bara några av alternativen för företag som vill möta och kommunicera med sina kunder i den digitala världen. Få använder alla dessa tjänster men min åsikt är att alldeles
Du kan nu lägga till och snabbt byta mellan 5 olika Instagram-konton i appen utan att behöva logga ut och in. Funktionen finns i version 7.15 och senare för iOS och Android.
E-handelsguiden från Business Sweden innehåller information om relevanta lokala lagar, regelverk, köpbeteenden och trender på runt 20 olika e-handelsmarknader både inom och utanför EU.
Idag publicerade Dibs Svensk E-handel 2015 - en statistikfylld rapport som ger en detaljerad bild av e-handelns utveckling med särskilt fokus på mobil handel. I Svensk E-handel 2015 tittar de närmare på hur svenskarna handlar på nätet och via mobilen samt hur nya betalsätt kan komma att påverka marknaden.
Patrik Müller på vår partner DIBS Payment Services har sammanställt 5 skäl till att det stora genombrottet för mobila betalningar är här: 1. Vi använder de mobila enheterna allt mer. Andelen konsumenter som handlat mobilt har ökat med 150 % på två år och allt fler webbutiker rapporterar att andelen trafik från mobila enheter
Som certifierade i programmet Google Partner medverkar vi löpande på träffar och webbinarer gällande de senaste trenderna gällande annonsering på Google olika annonsplattformar.