Nya funktioner i nyhetsbrevsverktyget

En genomgång av nyheterna i vårt verktyg för att skicka nyhetsbrev. Bland nyheterna finns bland annat en funktion för dubbel opt-in.

Publicerad: 08 Nov 2014 | Ämnen: ,

En genomgång av nyheterna i vårt verktyg för att skicka nyhetsbrev.

Funktion för dubbel opt-in

När ni skapar nya adresslistor får man välja om man vill ha dubbel opt-in aktiverat eller inte. Med dubbel opt-in menas att då en e-postadress registreras in till en adresslista skickas det med automatik ut en meddelande där kunden ska bekräfta sin anmälan innan e-postadressen aktiveras i adresslistan.

Funktion för länk-kontroll

En funktion som gör att du kan kvalitetssäkra ditt nyhetsbrev genom att se till att alla externa länkar funkar. Du når funktionen via knappen ”länkcheck” när du är inne och redigerar ditt nyhetsbrev.

SMS, bekräftelse och utskick

Nu kan du skicka en SMS-bekräftelse till din eventgäster. Bra också om du vill nå ut med snabb information om ändringar till exempel.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Vi har lanserat en ny webbplats till Frukostklubben i Västerås. Frukostklubben arrangerar den 2:a tisdagen i månaden ett frukostmöte med tevesoffsmys och morgontrivsel med allehanda matnyttigt vetande, möten med spännande profiler som gästar soffan samt aktuella ämnen.
I samarbete med Coolpixel har vi lanserat en ny webbplats till företaget Fromm Sverige AB som säljer emballeringsmaskiner och förbrukningsmaterial inom stålbandning, plastbandning, sträckfilm och airpad.
Den 9 december arrangerar vi en utbildningsdag i vårt verktyg för e-postmarknadsföring, event och undersökningar.
En ny förbättrad version av vårt nyhetsbrevsverktyg lanserades förra veckan. Tack vare en ny version av editorn är det nu ännu enklare att bygga upp snygga och strukturerade nyhetsbrev som fungerar bra i olika klienter.
Vi har nu lanserat en ny webbplats med tillhörande system för hantering av event och nyhetsbrev till Marknadsföreningen i Västerås.
I förra veckan lanserade vi en ny hemsida uppbyggd i wordpress till Västerås Citysamverkan. På webbplatsen presenteras information om Västerås City uppdelat på bland annat shopping, restauranger, kultur, nöjen, öppettider och parkering.
Varje dag skickas tusentals nyhetsbrev ut från våra kunder och marknaden fortsätter att utvecklas. Därför inleder vi ett samarbete med Paloma och flyttar över kunder till deras e-postverktyg Postman.
Årets sista frukostmöte lyssnar vi till Tony Wetter, VD på 3Steg, om hur de valt att arbeta med digitala marknadsbearbetningar av kunder och om hur viktigt det är att välja rätt budskap, till rätt kund och vid rätt tid.
Tre variabler styr hur många som öppnar ditt e-postutskick. Ämnesraden ska locka och beskriva utskickets viktigaste innehåll. Inled med en tydlig, intresseväckande rubrik, följd av en kort ingress som uppmuntrar till fortsatt läsning.
Vad är nyttig information för din mottagare och hur ska den presenteras? Detta är viktiga frågor för dig. Med E-postmarknadsföring kan du enkelt ta reda på detta.