Utbildning i e-postmarknadsföring i Stockholm

Den 11 mars arrangerar vi en kostnadsfri utbildningsdag i vårt verktyg för e-postmarknadsföring, event och undersökningar.

Publicerad: 08 jan 2014 | Ämnen:

Den 11 mars arrangerar vi en kostnadsfri utbildningsdag i vårt verktyg för e-postmarknadsföring, event och undersökningar.  Denna gång kör vi eventet i Stockholm för att underlätta för våra kunder där. Vi startar med en seminariedel där vi bland annat går igenom fördelarna med nyhetsbrev och vad du ska tänka på. Efter det gör vi en praktiskt genomgång av verktygets olika delar.

Utbildningen sker i TriffiQ Företagsprofilerings  lokaler i Hammarby Sjöstad och vi har ett begränsat antal platser. Vi startar klockan 13 och avslutar runt klockan 16.

Anmäl dig här

Innehåll

Nyhetsbrevet
Layout
Att tänka på för läsare i mobilen
Texter för nyhetsbrev
Riktat innehåll

Adresser
Adresslistor
Import av adresser
Hantering av avanmälningar
Anmälningsformulär

Etik, moral och lagstiftning
Varför man inte ska köpa adresser
Bra sätt att få fler prenumeranter
Avanmälan
Avregistreringstext

Distribution
Ämnet
Tidsbestämda utskick
Triggermejl / Automatiska utskick

Uppföljning
Statistiken
Sociala Medier
Google Analytics

Event
Vi gör en demo av eventverktyget där du får en genomgång av vad man kan göra. Vi tar bland annat upp anmälningar, betalningsalternativ, deltagarlistor, biljetter och incheckning.

Enkäter
Övergripande genomgång av vad man kan göra för olika typer av undersökningar samt annat som är bra att veta rörande enkäter på webben. Vi går bland annat igenom vilka typer av frågor som går att göra i systemet.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Google gör flera gånger i veckan mindre justeringar på den beräkningsalgoritm som används för att räkna ut i vilken ordning webbplatserna ska presenteras i sökresultatet. Om det och en del annat som rör sökmotoroptimering och Google Medic Update har Tobias Barkskog från vår webbyrå skrivit om i en krönika i
Denna krönika av Tobias Barkskog har även publicerats i Västerås Tidning Business hösten 2016 Det första kvartalet av 2017 är nu avslutat och inom den digitala marknadsföringen fortsätter utvecklingen i snabb takt. Som alltid i början av ett år presenteras det också en hel del statistik från det föregående året.
Ett begrepp som slog igenom under 2016 och som fortsätter att växa är Influencer Marketing, dvs att företag betalar för att synas på andra personers digitala kanaler. Själva företeelsen att personer med populära bloggar, instagramkonton och youtubekanaler får betalt för att marknadsföra företagets produkter och tjänster har dock förekommit under
Den just nu tydligaste trenden inom e-handeln är att allt mer tid och resurser läggs på att skapa en personlig upplevelse för besökaren. Det gäller allt från innehåll till marknadsföring och service. Anledningen till den tydliga trenden inom innehåll och marknadsföring tror jag är en kombination av ökade möjligheter till
Genom att ge dina besökare möjlighet till direkt kontakt med någon som snabbt kan svara på frågor, ökar inte bara kundens nöjdhet utan även chansen att de handlar just hos er.
Denna krönika av Tobias Barkskog har även publicerats i Västerås Tidning Business hösten 2016 Varje år görs det, i Sverige, hisnande 18 miljarder sökningar på Google, så en bra synlighet där är extremt viktigt för många företag. Sökresultatet kan delas in i tre olika delar. De grönmarkerade textannonserna och produktannonserna
Denna krönika av Tobias Barkskog har även publicerats i Västerås Tidning Business våren 2016 Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram och Google+ är bara några av alternativen för företag som vill möta och kommunicera med sina kunder i den digitala världen. Få använder alla dessa tjänster men min åsikt är att alldeles
Du kan nu lägga till och snabbt byta mellan 5 olika Instagram-konton i appen utan att behöva logga ut och in. Funktionen finns i version 7.15 och senare för iOS och Android.
E-handelsguiden från Business Sweden innehåller information om relevanta lokala lagar, regelverk, köpbeteenden och trender på runt 20 olika e-handelsmarknader både inom och utanför EU.
Idag publicerade Dibs Svensk E-handel 2015 - en statistikfylld rapport som ger en detaljerad bild av e-handelns utveckling med särskilt fokus på mobil handel. I Svensk E-handel 2015 tittar de närmare på hur svenskarna handlar på nätet och via mobilen samt hur nya betalsätt kan komma att påverka marknaden.