Frukostmöte om export

Vad är smartaste sättet för att hitta min nästa utländska kund? Den 15 november är det åter dags för ett frukostmöte hos QuickNet. Föreläsare är Marie Gidlund från Exportrådet.

Publicerad: 09 Nov 2012 | Ämnen: ,

Vad är smartaste sättet för att hitta min nästa utländska kund?

Den 15 november är det åter dags för ett frukostmöte hos QuickNet. Föreläsare är Marie Gidlund från Exportrådet.

Innehåll
Att landa en internationell affär är både utmanande, tidskrävande och spännande. Marie Gidlund ger under frukostmötet en personlig beskrivning av att jobba som exportchef på ett litet företag och de erfarenheter hon gjorde för att landa sin exportaffär. Idag jobbar Marie som rådgivare till små företag i regionen som vill utveckla sina internationella affärer, import eller export. Tidigare har Marie jobbat både på stora internationella företag såväl som små familjeägda företag.

Om Exportrådet
Exportrådet erbjuder professionella tjänster för företag som vill utveckla sin export. Med svensk och utländsk personal på 60 av världens mest intressanta marknader, och i varje län i Sverige, har vi kompetens och resurser att hitta internationella affärsmöjligheter för svenska företag. Vår Sverigeorganisation och vår utlandsorganisation samarbetar för att fånga upp svenska företag som är exportmogna, öka deras exportkompetens och ge dem strategisk och handfast hjälp in på olika exportmarknader. Exportrådet ägs gemensamt av staten och näringslivet. Förutom vår traditionella konsultroll har vi ett offentligt finansierat uppdrag att främja svensk export och handel. Inom ramen för detta statliga uppdrag kan vi erbjuda tjänster som är avgiftsfria eller delfinansierade av staten/Exportrådet.

Praktisk information
Datum: 2012-11-15
Tid: Frukost serveras från 7.30. Föreläsningen börjar 8.00
Plats: Munkgatan 7, Västerås. Våning 5

Anmäl dig här

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Välgörenhetsinitiativet Skyhöga favoriter stödjer barn och ungdomar i Västmanland som vill idrotta men som utan ekonomiskt stöd kanske inte har möjlighet att göra det fullt ut. Vi på QuickNet fick förtroendet att skapa webbplatsen med tillhörande system för hantering av ansökningar och bidragsgivare.
Google gör flera gånger i veckan mindre justeringar på den beräkningsalgoritm som används för att räkna ut i vilken ordning webbplatserna ska presenteras i sökresultatet. Om det och en del annat som rör sökmotoroptimering och Google Medic Update har Tobias Barkskog från vår webbyrå skrivit om i en krönika i
Webbplatsen är byggd i wordpress och fokus är på att göra det enkelt för besökaren att hitta vin som passar det till det aktuella tillfället och maträtten.
Vår webbyrå har nu lanserat en ny webbplats åt VSK Fotboll. Webbplatsen är byggd i wordpress och kodad med en responsiv design för att fungera bra i både datorer, surfplattor och mobiltelefoner.
Vi listar några nyttiga affärsnätverk för bl.a. företagare som är verksamma i Västerås. Tipsa oss gärna om du saknar ditt egna affärsnätverk i listan eller något annat som du är medlem i.
Att använda bra bilder kommer göra din närvaro på webben både enklare och mer framgångsrik. Förutom att det ger ert företag en mer seriös image ger det er mer uppmärksamhet i till exempel sociala medier då bra bilder uppskattas och sprids vidare.
Vår webbyrå har nu lanserat en ny webbplats åt Bra-AW. Ett nytt välgörenhetsprojekt med matvandringar, kulturevenemang, dryckesprovningar, träningspass, föreläsning eller idrottsevenemang. Vad-som-helst-trevligt efter jobbet alltså.
Den 30 mars är vi samarbetspartner till Powerboozt som arrangeras av VIKverket på AROS Congress Center Västerås. Powerboozt är en dag som kommer att fylla dig med både kunskap och inspiration.
Vår webbyrå har nu lanserat en ny webbplats åt Västerås Summer Meet. Bilträffen som fyllt tomrummet efter Powermeet i Västerås.
Denna krönika av Tobias Barkskog har även publicerats i Västerås Tidning Business hösten 2016 Varje år görs det, i Sverige, hisnande 18 miljarder sökningar på Google, så en bra synlighet där är extremt viktigt för många företag. Sökresultatet kan delas in i tre olika delar. De grönmarkerade textannonserna och produktannonserna