Konvertera ett personligt konto till en sida på Facebook

Såhär gör du för att konvertera ett personligt konto (en profil) till en sida på Facebook.

Publicerad: 04 jun 2012 | Ämnen: ,

Att du som företag eller organisation använder dig av en Facebook-sida istället för ett personligt konto (profil) är viktigt eftersom ett personligt konto är avsedd för enbart privatpersoner. Genom att använda dig av en sida kommer du dessutom åt fler robusta funktioner som är skapade för organisationer, företag, varumärken och offentliga personer. Om du inte konverterar ditt konto till en sida riskerar du att förlora åtkomsten till det samtidigt som innehållet kan komma att raderas.

Såhär gör du

  1. Klicka på den här länken som tar dig till Facebooks konverteringssida och följ instruktionerna.

Innehåll som överförs

  • Alla av dina vänner och prenumeranter konverteras till personer som gillar din nya sida.
  • Din nuvarande profilbild blir din nya sidbild.
  • Ditt användarnamn blir sidans användarnamn.
  • Du fortsätter att vara administratör för de Facebook-sidor som du administrerar.

OBS: Inget annat innehåll överförs till din nya sida, så det är viktigt att du sparar allt viktigt innehåll innan du börjar konverteringen.

Spara ner innehåll

  1. Klicka på menyn Konto längst upp till höger på valfri sida på Facebook.
  2. Välj Kontoinställningar.
  3. Klicka på Ladda ner en kopia av dina Facebook-data.
  4. Klicka på Starta mitt arkiv.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

QR-koder har under den senaste tiden blivit allt mer vanliga, bland annat eftersom det finns en mängd med streckkodsläsare tillgängliga som appar för olika typer av smartphones. När kan en QR-kod användas egentligen, och hur skapar man en sådan?
Med hjälp av Facebooks funktion Statistik kan du lära dig mer om ditt företags Facebook-sida och hur den ska kunna fungera effektivt utifrån företagets förutsättningar.
Vi har hjälp den nystartade Lobbybaren i Skrapan igång med en webbsida samt även skapat en Facebooksida. Kopplat till Facebooksida kommer vi även skapa ett antal annonskampanjer för att snabb och enkelt kunna rikta rätt budskap till rätt målgrupp.
Insights är namnet på Facebooks statistikverktyg, där kan du se statistik över aktiviteten och gillarna. Genom några få klick kan du även utöka statistiken för att även få med information om delning och engagemang för dina webbplatslänkar som sprids över Facebook.
Nu kan du med iPhone ladda ned appen Facebook Paper – en personlig blädderbok där du kan se dina vänners statusar, söka bland intressanta artiklar och skapa bildkataloger över dina favoriter.
Det blir allt fler annonsformat tillgängliga på Facebook då den vanliga annonskolumnen till höger nu fått sällskap av ett flertal andra varianter där du kan betala för bättre synlighet.
Vi har tagit fram och lanserat en omprofilering av trubaduren Janke Jönssons nysatsning Musik i Fokus. Projektet har innefattat allt från logotype till webbplats.
Facebook har nu tagit bort kravet att tävlingar på Facebook endast administreras via appar och det gör att företag nu till exempel kan använda kommenterings- och gillafunktionen.
Tillsammans med Björkmans bil har vi tagit fram en kampanj för att marknadsföra deras stora utbud av 7-sitsiga bilar. Förutom framtagning av idé har vi även hjälpt till med att styra digital annonsering mot rätt målgrupper via Facebook, Google och Bonniers webbplatser.
Vi har nu lanserat två nya webbplatser till roadracingföraren Filip Backlund från Västerås, svensk mästare i Pro Superbike 2009 och 2011. Dels Filips huvudsida som handlar om hans förarkarriär och dels en sida för hans utbildningsdagar Filip Backlund Trackdays.