Google+ Hangouts On Air

Igår lanserade Google sin nya tjänst Hangouts On Air som är en vidareutveckling av videofunktionen Hangouts som finns på Google+. Vi beskriver Hangouts On Airs funktioner och jämför tjänsten med en annan populär streamingtjänst: Bambuser.

Publicerad: 08 maj 2012 | Ämnen: , ,

Google+ Hangouts On Air

Hangouts On Air

Igår lanserade Google sin nya tjänst Hangouts On Air som är en vidareutveckling av videofunktionen Hangouts som finns på Google+. Som tidigare kan upp till nio personer kan delta i en hangout och genom att sätta igång On Air kan du dessutom göra sändningen offentligt, vilket möjliggör att hela världen kan få tillgång till den. Du kan även välja mellan att streama hangouten från din Google+-sida, från din Youtube-kanal eller din egna hemsida. Det finns även möjligheten att se exakt hur många som följer din sändning. Hela sändningen spelas dessutom in och när den sedan är klar laddas den upp på din Youtube-kanal och sparas i ett inlägg på Google+.

Läs mer om Hangouts On Air här

Hangouts On Air vs. Bambuser

Bambuser har länge varit ett populärt och enkelt verktyg för sända live och streama video. Likt Hangouts On Air finns även möjligheten att dela med sig av sin video, i Bambusers fall på bl.a. Facebook,  Twitter och Tumblr. Med Bambuser kan du dessutom både sända och titta på sändningar direkt i mobilen, vilket i nuläget inte går med Hangouts On Air. En fördel med Hangouts On Air är dock att din video kan automatiskt laddas upp på Youtube. Sändningarna från Bambuser lagras istället på deras egna plattform.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Med Google+ hoppas Google att det blir fjärde gången gillt för att bli stora inom sociala medier efter misslyckanden med Open Social, Google Wave och Google Buzz.
Google meddelar nu att de senare i höst skapa släppa en funktion för att skapa företagssidor på google+. För tillfället är google plus enbart tillgänglig för personliga konton.
Den just nu tydligaste trenden inom e-handeln är att allt mer tid och resurser läggs på att skapa en personlig upplevelse för besökaren. Det gäller allt från innehåll till marknadsföring och service. Anledningen till den tydliga trenden inom innehåll och marknadsföring tror jag är en kombination av ökade möjligheter till
Genom att ge dina besökare möjlighet till direkt kontakt med någon som snabbt kan svara på frågor, ökar inte bara kundens nöjdhet utan även chansen att de handlar just hos er.
Denna krönika av Tobias Barkskog har även publicerats i Västerås Tidning Business hösten 2016 Varje år görs det, i Sverige, hisnande 18 miljarder sökningar på Google, så en bra synlighet där är extremt viktigt för många företag. Sökresultatet kan delas in i tre olika delar. De grönmarkerade textannonserna och produktannonserna
Denna krönika av Tobias Barkskog har även publicerats i Västerås Tidning Business våren 2016 Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram och Google+ är bara några av alternativen för företag som vill möta och kommunicera med sina kunder i den digitala världen. Få använder alla dessa tjänster men min åsikt är att alldeles
Du kan nu lägga till och snabbt byta mellan 5 olika Instagram-konton i appen utan att behöva logga ut och in. Funktionen finns i version 7.15 och senare för iOS och Android.
E-handelsguiden från Business Sweden innehåller information om relevanta lokala lagar, regelverk, köpbeteenden och trender på runt 20 olika e-handelsmarknader både inom och utanför EU.
Idag publicerade Dibs Svensk E-handel 2015 - en statistikfylld rapport som ger en detaljerad bild av e-handelns utveckling med särskilt fokus på mobil handel. I Svensk E-handel 2015 tittar de närmare på hur svenskarna handlar på nätet och via mobilen samt hur nya betalsätt kan komma att påverka marknaden.
Patrik Müller på vår partner DIBS Payment Services har sammanställt 5 skäl till att det stora genombrottet för mobila betalningar är här: 1. Vi använder de mobila enheterna allt mer. Andelen konsumenter som handlat mobilt har ökat med 150 % på två år och allt fler webbutiker rapporterar att andelen trafik från mobila enheter