Google+ Hangouts On Air

Igår lanserade Google sin nya tjänst Hangouts On Air som är en vidareutveckling av videofunktionen Hangouts som finns på Google+. Vi beskriver Hangouts On Airs funktioner och jämför tjänsten med en annan populär streamingtjänst: Bambuser.

Publicerad: 08 maj 2012 | Ämnen: , ,

Google+ Hangouts On Air

Hangouts On Air

Igår lanserade Google sin nya tjänst Hangouts On Air som är en vidareutveckling av videofunktionen Hangouts som finns på Google+. Som tidigare kan upp till nio personer kan delta i en hangout och genom att sätta igång On Air kan du dessutom göra sändningen offentligt, vilket möjliggör att hela världen kan få tillgång till den. Du kan även välja mellan att streama hangouten från din Google+-sida, från din Youtube-kanal eller din egna hemsida. Det finns även möjligheten att se exakt hur många som följer din sändning. Hela sändningen spelas dessutom in och när den sedan är klar laddas den upp på din Youtube-kanal och sparas i ett inlägg på Google+.

Läs mer om Hangouts On Air här

Hangouts On Air vs. Bambuser

Bambuser har länge varit ett populärt och enkelt verktyg för sända live och streama video. Likt Hangouts On Air finns även möjligheten att dela med sig av sin video, i Bambusers fall på bl.a. Facebook,  Twitter och Tumblr. Med Bambuser kan du dessutom både sända och titta på sändningar direkt i mobilen, vilket i nuläget inte går med Hangouts On Air. En fördel med Hangouts On Air är dock att din video kan automatiskt laddas upp på Youtube. Sändningarna från Bambuser lagras istället på deras egna plattform.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll
Google +

Med Google+ hoppas Google att det blir fjärde gången gillt för att bli stora inom sociala medier efter misslyckanden med Läs mer

Företagssida på Google +

Google meddelar nu att de senare i höst skapa släppa en funktion för att skapa företagssidor på google+. För tillfället Läs mer

Influencer Marketing

Ett begrepp som slog igenom under 2016 och som fortsätter att växa är Influencer Marketing, dvs att företag betalar för Läs mer

Aktuella trender inom e-handeln

Den just nu tydligaste trenden inom e-handeln är att allt mer tid och resurser läggs på att skapa en personlig Läs mer

Livechat för e-handel

Genom att ge dina besökare möjlighet till direkt kontakt med någon som snabbt kan svara på frågor, ökar inte bara Läs mer

Att fokusera lokalt trots 18 miljarder möjligheter

Denna krönika av Tobias Barkskog har även publicerats i Västerås Tidning Business hösten 2016 Varje år görs det, i Sverige, Läs mer

Företagen brister i den sociala dialogen

Denna krönika av Tobias Barkskog har även publicerats i Västerås Tidning Business våren 2016 Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram och Google+ Läs mer

Multipla konton på Instagram

Du kan nu lägga till och snabbt byta mellan 5 olika Instagram-konton i appen utan att behöva logga ut och Läs mer

E-handelsguiden

E-handelsguiden från Business Sweden innehåller information om relevanta lokala lagar, regelverk, köpbeteenden och trender på runt 20 olika e-handelsmarknader både Läs mer

Svensk E-handel har ökat med 10 miljarder på 1 år

Idag publicerade Dibs Svensk E-handel 2015 - en statistikfylld rapport som ger en detaljerad bild av e-handelns utveckling med särskilt Läs mer