Bugg på grund av facebook timeline?

Rykten och nyheter florerar nu om att privata meddelande i vissa fall syns på den relativt nysläppta funktionen Facebook timeline. Meningen går dock isär om det är en bugg eller om det är ändrad användning av vissa funktioner som orsakat detta.

Publicerad: 10 jan 2012 | Ämnen: , ,

Rykten och nyheter florerar nu om att privata meddelanden i vissa fall syns i loggen/tidslinjen på facebook. Meningen går dock isär om det är en bugg eller om det är ändrad användning av vissa funktioner som orsakat detta. Oavsett om det nu rör sig om gamla riktade loggmeddelande, gamla chattmeddelande eller direktmeddelande kan det vara värt att titta igenom din tidslinje och vägg.

Så här kontrollerar du vad som visas på din vägg

  1. Gå in på din vägg genom att klicka på ditt namn uppe till vänster.
  2. Gå längst ner och klicka på äldre händelser och upprepa detta tills du kommer tillbaka till 2009.
  3. Skrolla neråt och radera det du inte vill ska synas.
  4. Om du inte hittar något så har du nu i alla fall fått en påminnelse om vad du gjorde och skrev om åren 2009 och tidigare.

Så här kontrollerar du vad som visas på din tidslinje

Har du aktiverat tidslinjen på din facebookprofil och vill se allt som finns där gör du så här.

  1. Gå in på din tidslinje genom att klicka på ditt namn uppe till vänster.
  2. Klicka på 2009 i linjen ute till höger.
  3. Klicka på höjdpunkter och välj alla händelser.
  4. Skrolla neråt och radera det du inte vill ska synas.
  5. Om du inte hittar något så har du nu i alla fall fått en påminnelse om vad du gjorde och skrev om åren 2009 och tidigare.

Anledning till valet av 2009 är att det verkar vara händelser gjorda fram till dess som visats men vill du vara helt säker är det så klart ingen nackdel att titta igenom hela tidslinjen fram tills idag.

Skaffa en egen tidslinje

Har du ännu inte skaffat en timeline till din facebookprofil på http://www.facebook.com/about/timeline eller helt enkelt vänta några veckor till då den automatiskt kommer publiceras på samtliga profiler. Innan du väljer att göra din timeline publik bör du dock titta igenom den så att inga bilder/texter finns där som du inte vill ska synas.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Denna krönika av Tobias Barkskog har även publicerats i Västerås Tidning Business våren 2016 Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram och Google+ är bara några av alternativen för företag som vill möta och kommunicera med sina kunder i den digitala världen. Få använder alla dessa tjänster men min åsikt är att alldeles
Den 7 maj gästas vi av Aitellu som erbjuder enkla och effektiva verktyg för bevakning av de viktigaste sociala medierna som Twitter, Facebook, bloggar och forum.
Vi har hjälp den nystartade Lobbybaren i Skrapan igång med en webbsida samt även skapat en Facebooksida. Kopplat till Facebooksida kommer vi även skapa ett antal annonskampanjer för att snabb och enkelt kunna rikta rätt budskap till rätt målgrupp.
Insights är namnet på Facebooks statistikverktyg, där kan du se statistik över aktiviteten och gillarna. Genom några få klick kan du även utöka statistiken för att även få med information om delning och engagemang för dina webbplatslänkar som sprids över Facebook.
Nu kan du med iPhone ladda ned appen Facebook Paper – en personlig blädderbok där du kan se dina vänners statusar, söka bland intressanta artiklar och skapa bildkataloger över dina favoriter.
Det blir allt fler annonsformat tillgängliga på Facebook då den vanliga annonskolumnen till höger nu fått sällskap av ett flertal andra varianter där du kan betala för bättre synlighet.
Vi har tagit fram och lanserat en omprofilering av trubaduren Janke Jönssons nysatsning Musik i Fokus. Projektet har innefattat allt från logotype till webbplats.
Facebook har nu tagit bort kravet att tävlingar på Facebook endast administreras via appar och det gör att företag nu till exempel kan använda kommenterings- och gillafunktionen.
Tillsammans med Björkmans bil har vi tagit fram en kampanj för att marknadsföra deras stora utbud av 7-sitsiga bilar. Förutom framtagning av idé har vi även hjälpt till med att styra digital annonsering mot rätt målgrupper via Facebook, Google och Bonniers webbplatser.
Vi har nu lanserat två nya webbplatser till roadracingföraren Filip Backlund från Västerås, svensk mästare i Pro Superbike 2009 och 2011. Dels Filips huvudsida som handlar om hans förarkarriär och dels en sida för hans utbildningsdagar Filip Backlund Trackdays.