Vad får mottagaren att öppna och läsa mina nyhetsbrev?

Tre variabler styr hur många som öppnar ditt e-postutskick. Ämnesraden ska locka och beskriva utskickets viktigaste innehåll. Inled med en tydlig, intresseväckande rubrik, följd av en kort ingress som uppmuntrar till fortsatt läsning.

Publicerad: 19 okt 2010 | Ämnen:

Steg 1 — Öppna
Tre variabler styr hur många som öppnar ditt e-postutskick. Ämnesraden ska locka och beskriva utskickets viktigaste innehåll (7 tips på hur du kan skaffa fler kunder? är betydligt mer intressant än Nyhetsbrev nr 1). Timing avser tidpunkten då det skickas. För avsändare gäller tydlighet i klartext, gärna en beskriven avsändare och inte bara en e-postadress!

Steg 2 — Läsa
Du får i snitt ett par sekunder att fånga mottagarens intresse. Inled med en tydlig, intresseväckande rubrik, följd av en kort ingress som uppmuntrar till fortsatt läsning. Presentera innehållet ur läsarens perspektiv, inte vad du vill uppnå. Kom ihåg luft och korta texter, lätta att skumma ? allt annat länkar du vidare till. Kanske en klickbar innehållsförteckning som leder vidare i utskicket. Genom att länka vidare kan du även mäta vad mottagarna är intresserade av.

Steg 3 — Agera
Du ska få mottagaren att agera. Kanske klicka på en länk för vidare läsning, beställa mer information eller en vara eller vidarebefordra utskicket. Jobba därför med tydlig design. Mottagaren ska inte behöva leta efter informationen som krävs för att agera. Länkar ska användas mycket! Uppmana, skriv ?läs mer? och ?kontakta oss? i länkar till kontaktformulär och liknande. Obs! Ingen länkning till popup-fönster, vilka kan blockeras.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Vi har lanserat en ny webbplats till Frukostklubben i Västerås. Frukostklubben arrangerar den 2:a tisdagen i månaden ett frukostmöte med tevesoffsmys och morgontrivsel med allehanda matnyttigt vetande, möten med spännande profiler som gästar soffan samt aktuella ämnen.
En genomgång av nyheterna i vårt verktyg för att skicka nyhetsbrev. Bland nyheterna finns bland annat en funktion för dubbel opt-in.
I samarbete med Coolpixel har vi lanserat en ny webbplats till företaget Fromm Sverige AB som säljer emballeringsmaskiner och förbrukningsmaterial inom stålbandning, plastbandning, sträckfilm och airpad.
Den 9 december arrangerar vi en utbildningsdag i vårt verktyg för e-postmarknadsföring, event och undersökningar.
En ny förbättrad version av vårt nyhetsbrevsverktyg lanserades förra veckan. Tack vare en ny version av editorn är det nu ännu enklare att bygga upp snygga och strukturerade nyhetsbrev som fungerar bra i olika klienter.
Vi har nu lanserat en ny webbplats med tillhörande system för hantering av event och nyhetsbrev till Marknadsföreningen i Västerås.
I förra veckan lanserade vi en ny hemsida uppbyggd i wordpress till Västerås Citysamverkan. På webbplatsen presenteras information om Västerås City uppdelat på bland annat shopping, restauranger, kultur, nöjen, öppettider och parkering.
Varje dag skickas tusentals nyhetsbrev ut från våra kunder och marknaden fortsätter att utvecklas. Därför inleder vi ett samarbete med Paloma och flyttar över kunder till deras e-postverktyg Postman.
Årets sista frukostmöte lyssnar vi till Tony Wetter, VD på 3Steg, om hur de valt att arbeta med digitala marknadsbearbetningar av kunder och om hur viktigt det är att välja rätt budskap, till rätt kund och vid rätt tid.
Vad är nyttig information för din mottagare och hur ska den presenteras? Detta är viktiga frågor för dig. Med E-postmarknadsföring kan du enkelt ta reda på detta.