Din profil

För att trivas hos oss behöver du vara bekväm med att arbeta självständigt med frihet under eget ansvar, vara driven och ha en god datorvana. Vidare behöver du vara van vid, och tycka om, att ge telefonsupport samt vara bra på att förstå och kommunicera med olika typer av människor.

Befattningen kräver att du som person är flexibel och ödmjuk och kan hantera en vardag med olika spännande och utvecklande arbetsmoment samt att du trivs med att snabbt ställa om mellan olika arbetsuppgifter.

Krav på erfarenhet:

  • Arbetslivserfarenhet inom teknisk support eller liknande
  • Grundläggande kunskaper inom nätverk och kommunikation
  • Teknisk kompetens och intresse
  • Telefonvana

QuickNet

Arbetsuppgifter i huvudsak

Vår kundtjänst består av en 1st- och 2nd line och du kommer att arbeta i båda grupperna utifrån behov.

I vår kundtjänst kommer det dagligen in mängder av ärenden som kräver en administrativ insats. Det handlar om allt ifrån adressändringar till borttappade fakturor och bredband som inte fungerar. Du kommer att svara i telefon och hjälpa kunderna med deras frågor och funderingar.

Vidare kommer du att arbeta med olika administrativa uppgifter såsom beställningar, fakturafrågor, adressändringar, uppsägningar, registervård m.m.

Du kommer även att jobba med felsökning av bredband, IP-telefoni, wifi och e-post. Din uppgift är att komma underfund med vad som orsakar problemen och avhjälpa dessa. Du kommer också att konfigurera en del hårdvara (b.la routrar) och jobba med diverse administrativa sysslor av mer teknisk karaktär och olika svårighetsgrad.

Information om tjänsten

Start: Snarast enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid 100% (7h arbetsdag)
Plats: Västerås
Lönetyp: Fast månadslön

Välkommen med din ansökan!

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut den 31 januari.




    CV

    Kontaktperson

     

    Stefan Dew

    Stefan Dew

    Försäljningschef
    021 – 338 00 33

    Nära, trygg, personlig

    Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

    Att jobba på QuickNet

    Hos oss arbetar i dagsläget ca 25 personer på våra kontor i Västerås och Eskilstuna – främst med produktutveckling, kundtjänst och försäljning. Företagskulturen bygger kring en platt organisation med stor frihetskänsla, såväl hos medarbetare som hos chefer. Vår personal, likväl som våra kunder, är människor som värderar kompetens och långvariga relationer.

    Det är viktigt att man trivs på sin arbetsplats och grunden för detta är en bra gemenskap och frihet att själv kunna ta ansvar och fokusera på sina arbetsuppgifter. Hos oss är 7 timmars arbetsdag heltid då vi värderar våra anställdas hälsa och fritid högt.

    Om QuickNet

    QuickNet är en lokal internet- och teleoperatör med bas i Västerås. Vi har under våra 26 år blivit det självklara valet i regionen och mer än hälften av alla företag i Västerås får sitt bredband levererat av oss. Vi har ett tjugotal toppmoderna tjänster inom telekom och drygt 15 000 nöjda kunder.