Vi söker nu en operativ kundtjänstchef, gärna med teknisk bakgrund men inget krav, till vår kundtjänstavdelning.

Vi letar efter dig som är prestigelös, flexibel, glad och ansvarstagande. Kanske arbetar du i en teknisk support men känner att du vill kombinera det tekniska med att leda, utveckla och inspirera människor? Du är en lagspelare som gillar problemlösning, relationer och utmaningar. Som kundtjänstchef leder du den dagliga verksamheten på avdelningen och motiverar, coachar och driver teamet framåt med glädje, omtanke och energi. Du arbetar även operativt i kundtjänsten vilket innebär att du ”gräver i samma grop” och är med och svarar i telefonväxeln, löser problem och hjälper kunderna samtidigt som du ansvarar för personalen och deras mående. Vi tror starkt på frihet under ansvar och våra medarbetare planerar och strukturerar sina dagar själva.

Kundtjänst är hjärtat i verksamheten (”spindeln i nätet”) med många interna, tvärfunktionella samarbeten. För att trivas hos oss behöver du vara driven, trygg i dig själv och ha en god datorvana. Vidare behöver du vara van vid, och tycka om, att ge telefonsupport samt vara bra på att förstå och kommunicera med olika typer av människor.

Du kommer att ingå i ledningsgruppen och rapportera till VD.

Om kundtjänsten

Vår kundtjänst består av ett glatt, kompetent och härligt team kollegor som är uppdelade i en 1st och 2nd line. Teamet är 5-7 medarbetare. I 1st line är man den första som möter kunden och svarar på, och hjälper kunderna med, alla möjliga frågor och funderingar – allt ifrån borttappade fakturor till orderadministration och beställningar. I vår 2nd line jobbar vi tekniskt med felsökning och att knäcka mer komplexa problem.

Ansvarsområden i huvudsak

  • Leda, coacha och motivera personalen
  • Sätta lön och hålla medarbetarsamtal
  • Avdelningsmöten
  • Rapportering
  • Utveckling
  • Rekrytering av personal i samverkan med VD
  • Se till att personalen har rätt kunskap och kompetens
  • Bemanning
  • Operativt arbete i kundtjänst

Meriterande kunskaper

Vi är ett tekniktungt bolag så det är meriterande om du har bakgrund inom teknisk support eller dylikt samt teknisk kompetens och grundläggande förståelse, men inget krav.

Det är även meriterande med kunskaper inom följande:

  • Konfiguration av routrar och switchar
  • Konfiguration av WiFi-nät
  • IP-telefoni och Dect-system
  • Växeltelefoni
  • TCP/IP

Att arbeta på QuickNet

Det är viktigt att man trivs på sin arbetsplats och grunden för detta är en bra gemenskap och frihet att själv kunna ta ansvar och fokusera på sina arbetsuppgifter. Hos oss är 7 timmars arbetsdag heltid då vi värderar våra anställdas hälsa och fritid högt. Vi anordnar årligen två dagar då vi tillsammans testar någon aktivitet och sedan avslutar med en middag. De senaste åren har vi bland annat testat MTB, ridning, SUP, fiske och höghöjdsbana. Som anställd hos oss får du även tillgång till bland annat massage, flextid, tjänstepension, föräldralön och sjukvårdsförsäkring. Vi strävar efter att ha en lokal förankring genom medlemskap i affärsnätverk och välgörenhetsorganisationer samt närvaro på träffar, mässor och andra evenemang. Vår personal, likväl som våra kunder, är människor som värderar kompetens och långvariga relationer.

Ansökan

Intervjuer och rekrytering kommer ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt via formulären nedan eller via e-post till . Märk din ansökan med Operativ kundtjänstchef.




    CV

    Kontaktperson

    Jennie Höglund

    Vd
    021-338 00 19