Marketing Automation

Verktyg för att automatisera din bearbetning av leads

Vad är Marketing Automation?

Marketing automation är ett strukturerat sätt att via ett verktyg hantera automatiserad och riktad marknadsföring baserad på era kunders beteende genom att skapa flöden med en kombination av händelser, timers, åtgärder och villkor. Händelserna kan till exempel vara ett ifyllt formulär och klick på en viss länk i ett nyhetsbrev triggar igång en åtgärd som att det efter 10 dagars skickas ett nyhetsbrev med mer relevant information där sedan ett klick i sin tur leder till att en säljare får en avisering om att en viss person är intresserad av ett visst ämne.

Gratis demokonto i 14 dagar

Prova vårt verktyg för marketing automation kostnadsfritt. Provperioden medför inga förbindelser.

    Kunduppgifter




    Automatisering av marknadsföring är processen att automatisera dina marknadsföringsuppgifter så att du kan fokusera på strategier för att få ditt företag att växa. Det är ett utmärkt sätt att förbättra effektiviteten och spara tid samtidigt som du ökar din räckvidd.

    Blogg om marketing automation

    I vår blogg skriver vi regelbundet om marketing automation men även andra aktuella ämnen inom hemsidor, sökmotoroptimering, domäner och annat som rör digital marknadsföring samt Västerås, Eskilstuna, Strängnäs och Hallstahammar.

    Tips för marketing automation

    Allt fler företag tar till sig styrkan i att arbeta med marketing automation som en del av sin digitala marknadsföring. Som så mycket annat av den digitala marknadsföringen finns det mycket att tänka på innan man startar och här ger vi några tips på vad som kan vara bra att tänka på.

    Begrepp inom digital marknadsföring

    I de flesta branscher och ämnesområden används en massa ord som känns obegripliga för den oinvigde och ibland även för den invigde. Med begrepp som till exempel MarTech, Marketing automation, Social selling och Pillar page är den digitala marknadsföringen inget undantag.

    Digitala trender

    Denna krönika av Tobias Barkskog har även publicerats i Västerås Tidning Business hösten 2016 Det första kvartalet av 2017 är nu avslutat och inom den digitala marknadsföringen fortsätter utvecklingen i snabb takt. Som alltid i början av ett år presenteras det också en hel del statistik från det föregående året. i den här artikeln har