Digital annonsering

Digital byrå med kontor i Västerås som arbetar med annonsering på Facebook, Google, LinkedIn och Instagram.

Microsoft Ads

Microsoft Ads är ett bra komplement till att annonsera på Google eftersom du via Microsoft Ads når användare av de två sökmotorerna Bing och Duckduckgo. Jämfört med Google så når dina annonser färre personer men du når dem till en lägre kostnad per klick då konkurrensen bland annonsörer är betydligt mindre.

Facebook

Möjligheten att rikta annonser på Facebook är i det närmaste oändlig. Förutom de vanliga kriterierna som ålder, kön, intressen och bostadsort kan du styra annonsen efter personernas relations- och familjestatus samt eventuella barns ålder. Utifrån hur din målgrupp ser ut och och ditt syfte med annonseringen lägger vi upp och optimerar dina annonser på Facebook.

LinkedIn

LinkedIn är ett socialt nätverk inriktat mot personer och företag som vill skapa och underhålla kontakter, få och förmedla kunskap samt förstärka sitt varumärke. Företaget grundades 2002 i Kalifornien och ägs sedan 2016 av Microsoft. Att ha en bra närvaro och synlighet på LinkedIn är viktigt både för det personliga varumärket och för ditt företaget. Vi kan hjälpa till med allt från innehåll och annonsering till rådgivning och utbildningar.

Instagram

Instagram-annonsering är en form av digital marknadsföring där företag betalar för att visa annonser på plattformen. Vilken typ av annonser och hur stor budget bestämmer företagen själva. Annonserna kan visas som inlägg i användares flöden, i Instagram Stories eller som annonser i utforska-fliken. Företag kan välja att rikta sina annonserna mot en specifik målgrupp baserat på faktorer som demografi, intressen och beteenden för att på så sätt öka chansen att nå sin relevanta målgrupp. Detta möjliggör att företag kan skapa anpassade budskap som tilltalar sin specifika publik, öka chansen att kunder engagerar sig med annonsen, ökar kännedom för varumärket samt köper deras produkt eller tjänster.

Vill du veta mer?

Hör av dig till oss redan idag så ses vi för en pratstund om din digitala annonsering. Vi träffar dig gärna på våra kontor i Västerås och Eskilstuna, besöker dig på ditt kontor eller via ett digital möte.

    Kunduppgifter




    Meddelande *

    * = Obligatorisk uppgift

    Cathrine Öberg
    Försäljning
    Digital marknadsföring
    021 – 338 00 32

    Frågor & svar

    • Vad betyder ROAS?

      ROAS står för Return On Ads Spend, avkastning på annonsutgifter på svenska. Hur mycket intäkter man får för varje krona man lägger på annonseringen. För att beräkna din ROAS tar du intäkterna från annonsen och delar med kostnaden för annonsen.

    • Vad är CTR?

      CTR står för Click Through Rate, klickfrekvens på svenska. Hur stor andel av de som ser en annons faktiskt klickar på den.

    • Vad betyder CPM?

      CPM står för Cost Per Mille (impressions), kostnad per tusen (visningar) på svenska. Vad det kostar dig att få 1000 visningar på plattformen, sociala medier eller webbplatsen där din annons visas. CPM = Totala annonskostanden delat med visningar och multiplicera med 1000.

    • Vad betyder CPC?

      CPC står för Cost Per Click, kostnad per klick på svenska. Detta innebär hur mycket man i genomsnitt betalar för varje klick på den aktuella annonsen.

    • Vad betyder PPC?

      PPC står för Pay Per Click, betala per klick på svenska. Detta innebär att man betalar en viss summa varje gång någon klickar på ens annons i sökresultaten.

    • Vad betyder CPL?

      CPL står för Cost Per Lead och är ett nyckeltal som visar den totala kostnaden för en annonskampanj eller antal genererande leads.

    • Vad betyder SEM?

      SEM står för Search Engine Marketing, sökordsmarknadsföring på svenska. Detta innebär att man använder sig av både SEO och betalda annonser för att synas i sökresultatet.