Föredrag om sponsring ur en modern synvinkel

Anders Lindén från Tango Sponsring och branschorganisationen Sponsrings- och eventföreningen håller ett föredrag och visar med ett antal inspirerande case hur några moderna sponsorer lyft sponsringen från enkel logoexponering till att användas som ett strategiskt och effektivt verktyg.

Publicerad: 23 apr 2012 | Ämnen: ,

Sponsring betraktas ibland som något av den »fula ankungen« inom företags marknadsföring. Trots det visar IRM:s årliga mätningar av den svenska reklammarknaden att det endast är dagspress och internet som omsätter mer pengar än sponsring i företags marknadsbudgetar. Men många av de sponsringarna som företagen satsar på är förmodligen inte helt genomtänkta ur både ett strategiskt och affärsmässigt perspektiv.

Anders Lindén från Tango Sponsring och branschorganisationen Sponsrings- och eventföreningen håller ett föredrag och visar med ett antal inspirerande case hur några moderna sponsorer lyft sponsringen från enkel logoexponering till att användas som ett strategiskt och effektivt verktyg.

Praktisk information
Plats: ABB Arena Nord, Rocklunda i Västerås
Datum: Torsdagen den 26 april
Tid: kl. 17.30 (kaffe och macka serveras från kl. 17.00)

Anmäl dig här till föredraget om sponsring med Anders Lindén

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Sponsring är idag faktiskt den tredje största marknadssatsningen svenska företag gör. Men tror du att all sponsring sker lika genomtänkt som satsningarna i det dyra mediet TV? Eller lika försäljningsdrivande som utbudsannonseringen i radio och dagstidningar?
Kultursponsring debatteras allt som oftast i medierna. Mirelle Andreasson från Tango Sponsring säger att vi kommer se en ökning av den öppna attityden inom kultur- och humanitär-/samhällsorganisationer för att förstå att det krävs mer än enbart kärnverksamheten för att få in de större sponsorerna. Hon säger även att de flesta sponsorer/partners
Sponsring handlade tidigare om att främst söka exponering, men nu har kraven bytts ut och fokus har skiftat till att istället skapa en upplevelse mellan sändare och mottagare och därmed få igång en långsiktig och hållbar dialog.
Den 30 mars är vi samarbetspartner till Powerboozt som arrangeras av VIKverket på AROS Congress Center Västerås. Powerboozt är en dag som kommer att fylla dig med både kunskap och inspiration.
Vi har förvärvat Västeråsföretaget Affinity Telecom AB med 6 anställda. Affinity Telecom har varit aktiva på den svenska telemarknaden sedan 1994 och erbjuder tjänster inom IP-telefoni, fast telefoni, mobiltelefoni och ADSL.
Den 7 maj gästas vi av Aitellu som erbjuder enkla och effektiva verktyg för bevakning av de viktigaste sociala medierna som Twitter, Facebook, bloggar och forum.
Vi är ärade över att torsdagen den 6 mars för andra gången få vara värd för Geek Meet Västerås, en träff för webbutvecklare och andra som är intresserade av webben. Det kostar inget att närvara och vi bjuder på öl, mackor och Wifi. Talare är Jens Nylander och David Paulsson.
Priset utses av Företagarna Västerås och Västerås Stad och delas ut till den företagare som under året utfört en prestation i Västerås kommun och som genom sitt sätt att vara fungerar som en förebild för andra företagare.
Talare på årets första frukostmöte är Mathias och Joakim från det 163 år gamla företaget Nymans Ur 1851
Vad vinner Västerås på att locka ännu fler stora evenemang till staden och vilken nytta har de som vi har idag?