Adwords remarketing

Adwords remarketing används för att genom webbplatserna i Googles annonsnätverk nå besökare som tidigare varit på din webbplats.

Publicerad: 28 Nov 2011 | Ämnen:

Funktionen används för att genom webbplatserna i Googles annonsnätverk nå besökare som tidigare varit på din webbplats. Ett tänkbart scenario är att du vill nå besökare som tidigare varit in på din hemsida och läst om en speciell produkt men sedan inte gjort någon beställning. Mot dem kan du sedan till exempel rikta en annons med en säljande produktbeskrivning och då erbjuda dem 10 % rabatt.


Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Vår webbyrå har nu lanserat en ny webbplats åt Ilter Clinic som genomför hårtransplantationer. Webbplatsen är byggd i wordpress och kodad med en responsiv design för att fungera bra i både datorer, surfplattor och mobiltelefoner.
I samarbete med Coolpixel har vi lanserat en ny webbplats till företaget Fromm Sverige AB som säljer emballeringsmaskiner och förbrukningsmaterial inom stålbandning, plastbandning, sträckfilm och airpad.
På webben används det ett stort antal olika format för digitala banners. Vi visar här namnen samt storlekarna som används av Google på deras annonsnätverk.
Förra veckan laserade vi en ny hemsida till Björnögården i Västerås. Webbplatsen är byggd i wordpress för att den ska vara enkel att uppdatera med aktuella aktiviteter och erbjudanden. Vi kommer även hjälpa dem med en del digital marknadsföring för att öka mängden besökare på sidan.
I onsdags var jag och Cathrine i Stockholm för en heldag med Google Engage, dvs programmet för deras återförsäljare av adwordsannonser. Föreläsare var AdWords-experterna David Booth och Nick Iyengar från Cardinal Path.
Jag hade äran att som enda svensk inbjuden av Google närvara vid deras event i London förra veckan. Eventet var fokuserat på google adwords och visade en hel del tips och tricks gällande det men även en hel del andra projekt presenterades.
Att en väldigt stor andel idag använder sin telefon för att söka information är viktigt att tänka på när du skapar en annons på google.
Google AdWords Express har nyligen lanserats i Storbritaninen och kommer till Sverige någon gång under våren 2012. Tanken är att AdWords Express ska vara en enkel start för företag som vill komma igång snabbt med annonseringen på Google.
Idag publicerade Dibs Svensk E-handel 2015 - en statistikfylld rapport som ger en detaljerad bild av e-handelns utveckling med särskilt fokus på mobil handel. I Svensk E-handel 2015 tittar de närmare på hur svenskarna handlar på nätet och via mobilen samt hur nya betalsätt kan komma att påverka marknaden.
Patrik Müller på vår partner DIBS Payment Services har sammanställt 5 skäl till att det stora genombrottet för mobila betalningar är här: 1. Vi använder de mobila enheterna allt mer. Andelen konsumenter som handlat mobilt har ökat med 150 % på två år och allt fler webbutiker rapporterar att andelen trafik från mobila enheter