Vad får mottagaren att öppna och läsa mina nyhetsbrev?

Tre variabler styr hur många som öppnar ditt e-postutskick. Ämnesraden ska locka och beskriva utskickets viktigaste innehåll. Inled med en tydlig, intresseväckande rubrik, följd av en kort ingress som uppmuntrar till fortsatt läsning.

Steg 1 — Öppna
Tre variabler styr hur många som öppnar ditt e-postutskick. Ämnesraden ska locka och beskriva utskickets viktigaste innehåll (7 tips på hur du kan skaffa fler kunder? är betydligt mer intressant än Nyhetsbrev nr 1). Timing avser tidpunkten då det skickas. För avsändare gäller tydlighet i klartext, gärna en beskriven avsändare och inte bara en e-postadress!

Steg 2 — Läsa
Du får i snitt ett par sekunder att fånga mottagarens intresse. Inled med en tydlig, intresseväckande rubrik, följd av en kort ingress som uppmuntrar till fortsatt läsning. Presentera innehållet ur läsarens perspektiv, inte vad du vill uppnå. Kom ihåg luft och korta texter, lätta att skumma ? allt annat länkar du vidare till. Kanske en klickbar innehållsförteckning som leder vidare i utskicket. Genom att länka vidare kan du även mäta vad mottagarna är intresserade av.

Steg 3 — Agera
Du ska få mottagaren att agera. Kanske klicka på en länk för vidare läsning, beställa mer information eller en vara eller vidarebefordra utskicket. Jobba därför med tydlig design. Mottagaren ska inte behöva leta efter informationen som krävs för att agera. Länkar ska användas mycket! Uppmana, skriv ?läs mer? och ?kontakta oss? i länkar till kontaktformulär och liknande. Obs! Ingen länkning till popup-fönster, vilka kan blockeras.

Ämnen:

digital marknadsföring

Marknadsföring

Det finns idag ett enormt utbud av möjligheter när det gäller digital marknadsföring men alla kanaler passar inte till alla företag och branscher. Kontakta oss om du känner att du behöver hjälp eller rådgivning angående din digitala marknadsföring som till exempel SEO/sökmotoroptimering och googleannonsering.

Molnväxel

Nätverk

Vi har stor kunskap i att bygga stabila och högpresterande trådlösa nätverk. Oavsett om du har ett mindre kontor eller en större konferensanläggning kan vi leverera ett kvalitativt trådlöst nätverk till dig. Vi utför även installation och montering inom det mesta kopplat till fiber och nätverk. Våra tekniker har lång erfarenhet och kan hjälpa till med allt från planering och inköp till montering och konfigurering

Hemsidor

Hemsidor

Alla företag som tänker på sina kunder behöver ha en bra hemsida. På hemsidan presenterar du ditt företag och berättar om vad du kan göra för dina kunder och varför de ska kontakta just dig. Kontakta oss för att få mer information om hur vi kan skapa en snygg, lättanvänd och sökmotoroptimerad hemsida till ert företag.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Logotype i inkorgen hos Gmail

En steg-för-steg-guide som förbättrar synligheten för dina nyhetsbrev och mail till kunder som använder Gmail som e-postsystem. Detta genom att Läs mer

Nya funktioner i nyhetsbrevsverktyget

En genomgång av nyheterna i vårt verktyg för att skicka nyhetsbrev. Bland nyheterna finns bland annat en funktion för dubbel Läs mer

Ny webbplats till Fromm

I samarbete med Coolpixel har vi lanserat en ny webbplats till företaget Fromm Sverige AB som säljer emballeringsmaskiner och förbrukningsmaterial Läs mer

Utbildning i e-postmarknadsföring

Den 9 december arrangerar vi en utbildningsdag i vårt verktyg för e-postmarknadsföring, event och undersökningar.

Förbättrat nyhetsbrevsverktyg

En ny förbättrad version av vårt nyhetsbrevsverktyg lanserades förra veckan. Tack vare en ny version av editorn är det nu Läs mer

Webbplats till MIV

Vi har nu lanserat en ny webbplats med tillhörande system för hantering av event och nyhetsbrev till Marknadsföreningen i Västerås.