Krönika om Zero-click marketing  
  
    Efter en lång tid där mycket fokus inom den digitala marknadsföringen legat på att generera klick till webbplatsen har vi nu stegvis landat i ett landskap som ser helt annorlunda ut. Alltmer tid och energi behöver nu läggas på att optimera företagets marknadsföring till en digital värld där innehåll presenteras  Läs mer  
         
              
            
  
        Synlighet i en AI-driven sökvärld  
  
    Vad är Google AI Overview? Google AI Overview är en ny funktion som använder artificiell intelligens för att sammanfatta svar direkt i sökresultaten. Istället för att bara visa traditionella blå länkar, genererar Google en AI-baserad sammanfattning av svaret högst upp i sökningen – ofta utan att användaren behöver klicka vidare  Läs mer  
         
              
            
  
        Tryck 1 för att bli frustrerad  
  
    Tekniken ska förenkla våra liv, men ibland gör den oss bara mer frustrerade. I en värld av AI och automatiska röster längtar vi efter den mänskliga värmen som aldrig kan ersättas. Den här krönikan handlar om varför mjuka värden i kundservice är viktigare än någonsin.  
         
              
            
  
        Tillgänglighet som konkurrensfördel  
  
    Tack vare att EU:s Tillgänglighetsdirektiv (European Accessibility Act) börjar gälla den 28 juni 2025 skrivs det mer än någonsin om tillgänglighet på webben. Även om själva direktivet inte gäller alla företag finns det fördelar för alla att tillgänglighetsanpassa sin webbplats.  
         
              
            
  
        Använd Google Search Console  
  
    Trots kombinationen helt gratis och väldigt användbart är det förvånansvärt många företag som varken känner till eller använder Google Search Console.  
         
              
            
  
        5 framgångsfaktorer för ert företags Facebooksida  
  
    Facebook var under 2024 den sociala plattform som hade störst antal regelbundna besökare i Sverige, och en genomarbetad Facebooksida kan sannolikt öka ert företags synlighet och räckvidd. Men hur använder man som företag Facebook på bästa sätt för att boosta sin business? I detta inlägg går vi igenom strategier och  Läs mer  
         
              
            
  
        Leverera på LinkedIn  
  
    LinkedIn är mer än bara en plattform för jobbsökande – det är en kraftfull kanal för företag att bygga sitt varumärke, skapa affärsmöjligheter och engagera sin målgrupp. Men hur använder man LinkedIn på bästa sätt för att nå rätt personer och få verkliga resultat? I det här inlägget går vi  Läs mer  
         
              
            
  
        Under ytan på YouTube  
  
    YouTube är en potent plattform för företag som vill öka sin synlighet, visa sin expertis och bygga relationer med sin kundbas. Som med andra sociala medier kräver det strategi och planering för att maximera och dra nytta av sin närvaro på YouTube. Att skapa videos - allra särskilt konkurrenskraftiga sådana  Läs mer