Kundtjänst på Facebook

Det är en stigande trend att starta en företagssida eller en kundtjänstsida i olika sociala medier. Många företag har redan tagit steget ut på facebook. Genom att göra det får dina kunder direktrespons på funderingar vilket stärker kundrelationerna och ditt förtroende som seriös företagare ökar.

Det är en stigande trend att starta en företagssida eller en kundtjänstsida i olika sociala medier. Många företag har redan tagit steget ut på facebook. Genom att göra det får dina kunder direktrespons på funderingar vilket stärker kundrelationerna och ditt förtroende som seriös företagare ökar. Dessutom kan du delta i andras diskussioner där ämnen som berör din verksamhet tas upp. Det är just i tillgängligheten möjligheterna sitter. Med lite tur leder diskussionerna till att både leads och ideér utbyts, och helt plötsligt har nya dörrar öppnats.

Genom en företagssida syns varumärket mer samtidigt som du får viktiga insikter om hur din verksamhet uppmärksammas av kunder, eller inte gör det. Det sistnämnda är viktig information som hjälper dig både med att bena ut hur mycket av din budget du bör satsa på marknadsföring och annonsering, men även vad dina kunder vill att du ska visa mer av.

Två av de företag du hittar på facebook är Ica Ettan i Västerås och jätten Sony Ericsson. På Ica Ettans sida möts besökaren av ett personligt tilltal och en varm känsla. Det bjuds på recept, tävlingar och bilder från affären. Många kommenterar direkt på Ica Ettans inlägg, och tävlingarna har blivit en snackis både innanför och utanför affären. De har verkligen lyckats att nå ut med den trivsamma känsla som gör att kunderna känner sig som hemma, både på facebook och i affären.

Ett annat stilgrepp finner vi hos jätten Sony Ericsson och deras officiella sida på facebook. Även där kan besökarna kommentera och ta del av nyheter. Erbjudanden läggs upp och reklamfilmer varvas med diskussioner. Här är avsändaren ett enormt varumärke, vilket märks på stilen. Informationen står i fokus och den personliga touchen står besökarna för.

Vilket stilgrepp fungerar bäst? Personligt eller opersonligt? Som vi ser i exemplen ovan styr verksamheten. Om Sony Ericsson använde ett lika personligt stilgrepp som Ica Ettan skulle det gå emot känslan av deras varumärke och stilrenhet. Skulle Ica Ettan sluta vara personliga och distansiera sig från kunderna går hela deras affärsidé i stöpet. Det är förstås ingen slump att facebooksidorna har olika tongångar.

Kontakta oss om du vill ha hjälp med strategin för er facebooksida.

ICA Ettan i Västerås på Facebook

Sony Ericsson på Facebook

Ämnen: ,

digital marknadsföring

Marknadsföring

Det finns idag ett enormt utbud av möjligheter när det gäller digital marknadsföring men alla kanaler passar inte till alla företag och branscher. Kontakta oss om du känner att du behöver hjälp eller rådgivning angående din digitala marknadsföring som till exempel SEO, e-postmarknadsföring och googleannonsering.

Nätverk i Västerås

Nätverk

Vi har stor kunskap i att bygga stabila och högpresterande trådlösa nätverk. Oavsett om du har ett mindre kontor eller en större konferensanläggning kan vi leverera ett kvalitativt trådlöst nätverk till dig. Vi utför även installation och montering inom det mesta kopplat till fiber och nätverk. Våra tekniker har lång erfarenhet och kan hjälpa till med allt från planering och inköp till montering och konfigurering

Hemsidor i Västerås

Hemsidor

Alla företag som tänker på sina kunder behöver ha en bra hemsida. På hemsidan presenterar du ditt företag och berättar om vad du kan göra för dina kunder och varför de ska kontakta just dig. Kontakta oss för att få mer information om hur vi kan skapa en snygg, lättanvänd och sökmotoroptimerad hemsida till ert företag.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Senaste inläggen

Öka försäljningen med digital marknadsföring

Digital marknadsföring är en kraftfull strategi för att nå rätt kunder vid rätt tillfälle, och genom att kombinera Google Ads med riktade nyhetsbrev kan företag maximera sin försäljning och skapa långsiktiga kundrelationer.

Skicka gratis nyhetsbrev

Liksom de flesta andra leverantörer av nyhetsbrevsverktyg erbjuder vi en kontotyp som är gratis för dig som användare. Det gör att du utan kostnad kan skicka nyhetsbrev till upp till 100 mottagare per månad. Har du behov av att skicka till fler mottagare byter du smidigt och snabbt till ena Läs mer

Google Consent Mode v2

Google Consent Mode v2 är en uppdatering av Googles hantering av användarsamtycke. Utformad för att följa EU:s dataskyddsregler som GDPR (General Data Protection Regulation) och DMA (Digital Markets Act) gör denna version det möjligt för webbplatser att anpassa datainsamlingen baserat på användarnas samtycken.

Förbättra din webbstategi med Googles analysverktyg

Med avancerade funktioner och ökad flexibilitet erbjuder dessa verktyg nya möjligheter till användarinsikter och spårning. Upptäck hur verktygen kan förvandla din digitala strategi och öka din konkurrenskraft på den digitala marknaden.

Fördelarna med digital analys och datadrivet arbete

Digital analys och datadrivet arbete har idag blivit avgörande för att organisationer och företag ska kunna utnyttja den ständigt växande mängden data effektivt. Genom att analysera data kan du fatta mer informerade beslut, optimera sina processer och skapa bättre resultat.

Poddar om IT & Teknik

Att lyssna på poddar är ett bra sätt att hålla sig uppdaterad om nyheter, inspiration, tips och förändringar inom de ämnen man är intresserad av. I det här inlägget delar vi med oss av lyssningsvärda poddtips inom IT & Teknik.

Tips för att lyckas med Facebook-annonsering

Utforska potentialen med Facebook-annonser. Lär dig hur du använder Meta Ads Manager för att driva trafik, öka konverteringar, stärka engagemang och bygga varumärkeskännedom. Få tips för att definiera mål, målgrupper, välja annonseringsformat och optimera resultat. Maximera din digitala närvaro och uppnå framgång med våra steg-för-steg-strategier för effektiv Facebook-annonsering.

Tips och verktyg för sociala medier

Vi listar tips och verktyg som underlättar ditt användande av sociala medier.