Twittra är silver, Tänka är guld

Företagare är experter på att vara lösningsfokuserade. Det handlar om slutmål och resultat som ibland olyckligtvis överskuggar hälften av problemet – själva frågeställningen.

En klok man vid namn John Aldair sa
”A thing is not right because we do it. A method is not good because we use it. Equipment is not the best beacuse we own it”

Företagare är experter på att vara lösningsfokuserade. Det handlar om slutmål och resultat som ibland olyckligtvis överskuggar hälften av problemet – själva frågeställningen. Att ställa frågor kan faktiskt vara av stor betydelse för hur företaget utvecklas och även på vilket sätt den aktuella frågan ställs. Samma problem kan säkerligen formuleras till en rad olika frågor. Ju fler frågor desto fler ideér till lösningar. Fler lösningar innebär större utvecklingsmöjligheter, som ibland kräver större krav på kompetens, i takt med att nya arbetsområden framträder.

Alla vill synas i de omtalade sociala medierna som blir större för var dag som går, eller mindre som i exempelvis mediet Twitters fall. De har många medlemmar som läser men få som faktiskt Twittrar. Ibland är det lätt att dras med av fel anledning (slutmålet) istället för att faktiskt fokusera på själva anledningen (hur ställs frågorna?). Vad vill vi som företag ha ut av att vara med på Facebook eller Twitter? Vilka sidor vill vi visa upp? Vem kan vi låta ansvara för att visa upp den bilden? Självklart är det bra att synas, om det som syns är genomtänkt. Vi hör alla sociala medier lovsjungas men det är viktigt att understryka den tyngd av ansvar medierna medför. Otroligt många människor kan nås av information som både kan lyfta och fälla företaget, på en millisekund.

Ett bra exempel på detta är när SJ använde Twitter som ett sätt för kunderna att få svar på frågor. Här kan man ana att SJ har varit något mer fokuserade på slutmålet än på själva syftet i sig.

http://www.jmw.se/2010/12/13/sj-avslojar-usel-affarsstrategi-pa-twitter/

Läs och begrunda!

Ämnen: ,

digital marknadsföring

Marknadsföring

Det finns idag ett enormt utbud av möjligheter när det gäller digital marknadsföring men alla kanaler passar inte till alla företag och branscher. Kontakta oss om du känner att du behöver hjälp eller rådgivning angående din digitala marknadsföring som till exempel SEO och googleannonsering.

Nätverk i Västerås

Nätverk

Vi har stor kunskap i att bygga stabila och högpresterande trådlösa nätverk. Oavsett om du har ett mindre kontor eller en större konferensanläggning kan vi leverera ett kvalitativt trådlöst nätverk till dig. Vi utför även installation och montering inom det mesta kopplat till fiber och nätverk. Våra tekniker har lång erfarenhet och kan hjälpa till med allt från planering och inköp till montering och konfigurering

Hemsidor i Västerås

Hemsidor

Alla företag som tänker på sina kunder behöver ha en bra hemsida. På hemsidan presenterar du ditt företag och berättar om vad du kan göra för dina kunder och varför de ska kontakta just dig. Kontakta oss för att få mer information om hur vi kan skapa en snygg, lättanvänd och sökmotoroptimerad hemsida till ert företag.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Annonsering på Facebook

Det är dock inte det stora antalet du kan nå via Facebook som gör annonseringen så bra utan möjligheten att Läs mer

Grundkurs i sökmotoroptimering

Lär dig grunderna inom sökmotoroptimering genom en handbok utgiven av Google. Handboken finns att ladda ner som en pdf.

Spam i loggen på facebooksidan

Har du problem med att du får in spamkommentarer i loggen på din facebooksidan. Under landsrestriktioner fyller du i de Läs mer

Hur ska jag utforma mina nyhetsbrev?

Vad är nyttig information för din mottagare och hur ska den presenteras? Detta är viktiga frågor för dig. Med E-postmarknadsföring Läs mer

Vad får mottagaren att öppna och läsa mina nyhetsbrev?

Tre variabler styr hur många som öppnar ditt e-postutskick. Ämnesraden ska locka och beskriva utskickets viktigaste innehåll. Inled med en Läs mer

Pressmeddelande om webbyrån

Vi lanserar nu officiellt vår nya webbyrå. Pressmeddelandet är dels skickat till de lokala mediaföretagen samt via webbtjänsten Mynewsdesk. QuickNet Läs mer