Hur ska jag utforma mina nyhetsbrev?
Vad är nyttig information för din mottagare och hur ska den presenteras? Detta är viktiga frågor för dig. Med E-postmarknadsföring kan du enkelt ta reda på detta.
Vad är nyttig information för din mottagare och hur ska den presenteras? Detta är viktiga frågor för dig. Med e-postmarknadsföring kan du enkelt ta reda på detta. Dessutom är det mätbart, till och med i realtid. Genom att analysera vilka delar av utskicket som väckt läsarnas intresse får du information som en trycksak aldrig kan ge — och möjlighet att anpassa utskicken i framtiden.
Några extra tips:
- Skriv kort och koncist, sammanfatta.
- Ge läsaren möjlighet att snabbt bilda sig en uppfattning om innehållet, och vid intresse klicka sig vidare.
- En rubrik, korta texter om 2-3 rader och länkar — ett bra upplägg för varje avsnitt.
- Påbörja inte utskicket för sent. Samla löpande (både i din dator och på skrivbordet) dina, kollegornas — och kundernas — tips på innehåll. När arbetet sätter igång har du en mängd material och kan välja det bästa.
- Lägg in direktlänkar till din webbplats, gärna som avslutning.
- Använd din kunddatabas till att personifiera innehållet, exempelvis tilltala mottagarna med förnamn. Ett innehåll som anpassas efter kundens preferenser och intressen, ger maximal effekt. Detta kan skötas med automatik av vårt system.
- Testa! Utse en testgrupp och be om synpunkter innan det stora utskicket. Glöm inte att kontrollera alla länkar.
Ämnen: Marknadsföring, nyhetsbrev
Nära, trygg, personlig
Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.