Facebook Statistik

Med hjälp av Facebooks funktion Statistik kan du lära dig mer om ditt företags Facebook-sida och hur den ska kunna fungera effektivt utifrån företagets förutsättningar.

Med hjälp av Facebooks funktion Statistik kan du lära dig mer om ditt företags Facebook-sida och hur den ska fungera som bäst utifrån företagets förutsättningar. Du kan ta reda på hur just din sida presterar, vilket innehåll som engagerar din målgrupp  samt hur och när du ska publicera dina inlägg för att få en så stor spridning som möjligt.

Hur du hittar till Statistik

Klicka på bilden för att göra den större

Gå in på ditt företags Facebook-sida och klicka på »kugghjulet« (inställningar) som är placerad under omslagsbilden till höger. Klicka sedan på Visa statistik.

Kategorier

Klicka på bilden för att göra den större

Under Statistik finns det sedan ett antal kategorier som du kan välja att få statistik om bl.a. deras ålder och kön, i vilket land och stad de befinner sig och vilket språk de talar.

Översikt

Under Översikt sammanfattas all statistik från din sida. Där kan du bl.a. ser hur många personer som gillar din sida, hur många vänner som dina »gillare« sammanlagt har, hur många som har pratat om ditt företag samt hur stor din totala räckvidd är.

Gillar

Under Gillar kan du se dina statistik om dina »gillare« och få reda på hur och varför de gillar dig. Du kan även få information varifrån de »gillade« dig.

Räckvidd

Under Räckvidd kan du få reda på hur vilka du når och på vilket sätt du når dem. Du kan även få information om hur många besökare och sidvisningar din sida har fått.

Pratar om detta

Under Pratar om detta kan du se vilka personer som pratar om ditt företag och vad de säger om dig och din verksamhet.

Incheckningar

Under Incheckningar kan du se vilka personer som har checkat in på din plats och om de har gjort det via Facebooks webbplats eller i mobilen.

Läs mer om Facebook Statistik (PDF)

Ämnen: ,

digital marknadsföring

Marknadsföring

Det finns idag ett enormt utbud av möjligheter när det gäller digital marknadsföring men alla kanaler passar inte till alla företag och branscher. Kontakta oss om du känner att du behöver hjälp eller rådgivning angående din digitala marknadsföring som till exempel SEO, e-postmarknadsföring och googleannonsering.

Nätverk i Västerås

Nätverk

Vi har stor kunskap i att bygga stabila och högpresterande trådlösa nätverk. Oavsett om du har ett mindre kontor eller en större konferensanläggning kan vi leverera ett kvalitativt trådlöst nätverk till dig. Vi utför även installation och montering inom det mesta kopplat till fiber och nätverk. Våra tekniker har lång erfarenhet och kan hjälpa till med allt från planering och inköp till montering och konfigurering

Hemsidor i Västerås

Hemsidor

Alla företag som tänker på sina kunder behöver ha en bra hemsida. På hemsidan presenterar du ditt företag och berättar om vad du kan göra för dina kunder och varför de ska kontakta just dig. Kontakta oss för att få mer information om hur vi kan skapa en snygg, lättanvänd och sökmotoroptimerad hemsida till ert företag.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Senaste inläggen

Äkthet och trovärdighet inom SEO

Krönika av Tobias Barkskog som handlar om bland annat SEO-begreppen E-E-A-T och N-E-E-A-T-T. och long tail.

Öka försäljningen med digital marknadsföring

Digital marknadsföring är en kraftfull strategi för att nå rätt kunder vid rätt tillfälle, och genom att kombinera Google Ads med riktade nyhetsbrev kan företag maximera sin försäljning och skapa långsiktiga kundrelationer.

Skicka gratis nyhetsbrev

Liksom de flesta andra leverantörer av nyhetsbrevsverktyg erbjuder vi en kontotyp som är gratis för dig som användare. Det gör att du utan kostnad kan skicka nyhetsbrev till upp till 100 mottagare per månad. Har du behov av att skicka till fler mottagare byter du smidigt och snabbt till ena Läs mer

Google Consent Mode v2

Google Consent Mode v2 är en uppdatering av Googles hantering av användarsamtycke. Utformad för att följa EU:s dataskyddsregler som GDPR (General Data Protection Regulation) och DMA (Digital Markets Act) gör denna version det möjligt för webbplatser att anpassa datainsamlingen baserat på användarnas samtycken.

Förbättra din webbstategi med Googles analysverktyg

Med avancerade funktioner och ökad flexibilitet erbjuder dessa verktyg nya möjligheter till användarinsikter och spårning. Upptäck hur verktygen kan förvandla din digitala strategi och öka din konkurrenskraft på den digitala marknaden.

Fördelarna med digital analys och datadrivet arbete

Digital analys och datadrivet arbete har idag blivit avgörande för att organisationer och företag ska kunna utnyttja den ständigt växande mängden data effektivt. Genom att analysera data kan du fatta mer informerade beslut, optimera sina processer och skapa bättre resultat.

Poddar om IT & Teknik

Att lyssna på poddar är ett bra sätt att hålla sig uppdaterad om nyheter, inspiration, tips och förändringar inom de ämnen man är intresserad av. I det här inlägget delar vi med oss av lyssningsvärda poddtips inom IT & Teknik.

Tips för att lyckas med Facebook-annonsering

Utforska potentialen med Facebook-annonser. Lär dig hur du använder Meta Ads Manager för att driva trafik, öka konverteringar, stärka engagemang och bygga varumärkeskännedom. Få tips för att definiera mål, målgrupper, välja annonseringsformat och optimera resultat. Maximera din digitala närvaro och uppnå framgång med våra steg-för-steg-strategier för effektiv Facebook-annonsering.