Skapa bevakning med Google Alerts

Läs här om hur du enkelt och kostnadsfritt kommer igång med att via Google Alerts skapa en automatisk övervakning om vad som skrivs om dig och ditt varumärke. Tjänsten skickar sedan e-post till dig när någon skriver om ditt varumärke på webbsidor, bloggar och sociala medier.

Så här gör du

Att komma igång med Google Alerts tar bara några minuter. Vill du i efterhand kunna se, justera och radera dina övervakningar krävs ett Google-konto men det är inget krav för att använda tjänsten. Beskrivningen nedan förutsätter att du har ett google-konto och är inloggad på det.

  1. Surfa in på www.google.se/alerts
  2. Fyll i ditt varumärke/företagsnamn i sökfältet
  3. Klicka på pilen vid “Visa alternativ”
  4. Ställ in hur ofta du vill ha aviseringar. Om du har ett varumärke det inte skrivs så ofta om rekommenderar vi “när det händer”.
  5. Ställ in automatisk som källa. Om du får felaktiga aviseringar kan du ändra denna i efterhand.
  6. Välj de språk och områden som är relevanta för din verksamhet. Har du ett engelskt företagsnamn men enbart verksamhet i Sverige rekommenderar vi av egen erfarenhet att ange svenska och Sverige för att undvika att få aviseringar om utländska bolag med samma namn som ditt eget.
  7. Välj “alla resultat” vid valet för hur många.
  8. Klicka “Skapa en avisering”

Mer än så behöver du inte göra. Vill du övervaka fler varumärken eller kanske ditt eget namn är det bara att upprepa steg 2-8.

Ämnen: , , ,

digital marknadsföring

Marknadsföring

Det finns idag ett enormt utbud av möjligheter när det gäller digital marknadsföring men alla kanaler passar inte till alla företag och branscher. Kontakta oss om du känner att du behöver hjälp eller rådgivning angående din digitala marknadsföring som till exempel SEO, e-postmarknadsföring och googleannonsering.

Nätverk i Västerås

Nätverk

Vi har stor kunskap i att bygga stabila och högpresterande trådlösa nätverk. Oavsett om du har ett mindre kontor eller en större konferensanläggning kan vi leverera ett kvalitativt trådlöst nätverk till dig. Vi utför även installation och montering inom det mesta kopplat till fiber och nätverk. Våra tekniker har lång erfarenhet och kan hjälpa till med allt från planering och inköp till montering och konfigurering

Hemsidor i Västerås

Hemsidor

Alla företag som tänker på sina kunder behöver ha en bra hemsida. På hemsidan presenterar du ditt företag och berättar om vad du kan göra för dina kunder och varför de ska kontakta just dig. Kontakta oss för att få mer information om hur vi kan skapa en snygg, lättanvänd och sökmotoroptimerad hemsida till ert företag.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Senaste inläggen

N-E-E-A-T-T inom SEO

N-E-E-A-T-T (notabilitet, erfarenhet, expertis, auktoritet, trovärdighet och transparens) är ett samlingsnamn inom SEO för flera olika aspekter som Google använder sig av för att bedöma hur bra en webbplats är och hur den rankas i sökresultaten.

Google Consent Mode v2

Google Consent Mode v2 är en uppdatering av Googles hantering av användarsamtycke. Utformad för att följa EU:s dataskyddsregler som GDPR (General Data Protection Regulation) och DMA (Digital Markets Act) gör denna version det möjligt för webbplatser att anpassa datainsamlingen baserat på användarnas samtycken.

Förbättra din webbstategi med Googles analysverktyg

Med avancerade funktioner och ökad flexibilitet erbjuder dessa verktyg nya möjligheter till användarinsikter och spårning. Upptäck hur verktygen kan förvandla din digitala strategi och öka din konkurrenskraft på den digitala marknaden.

Hur du skapar säkra lösenord

Starka lösenord är nyckeln till vår digitala trygghet. Lär dig hur du skapar robusta lösenord och varför du bör överväga att använda en lösenordshanterare för att hantera dem. Ta del av tips om längd, komplexitet och varför unika lösenord är avgörande för att skydda ditt digitala liv.

Fördelarna med digital analys och datadrivet arbete

Digital analys och datadrivet arbete har idag blivit avgörande för att organisationer och företag ska kunna utnyttja den ständigt växande mängden data effektivt. Genom att analysera data kan du fatta mer informerade beslut, optimera sina processer och skapa bättre resultat.

Tips och verktyg för sociala medier

Vi listar tips och verktyg som underlättar ditt användande av sociala medier.

LinkedIns Thought-leader Ads

Thought-leader Ads är ett annonsformat på LinkedIn som ger företag möjlighet att via betald marknadsföring skapa extra synlighet för inlägg gjorda på de anställdas personliga profiler.

Alternativ till Google Analytics

Integritet och sekretess är centrala bekymmer för många användare, och Google Analytics samlar omfattande data om användarbeteenden. Vissa alternativa verktyg erbjuder en mer restriktiv hantering av användardata, vilket resulterar i förbättrat integritetsskydd.