Är er webbsida tillgänglighetsanpassad?
Från och med den 28 juni 2025 kommer EU:s tillgänglighetsdirektiv, som tidigare bara gällt offentlig sektor, även att gälla för privat sektor. Den nya lagen innebär att även privata företag nu måste säkerställa att deras webbplatser och appar är tillgängliga i enlighet med WCAG 2.2.
N-E-E-A-T-T inom SEO
N-E-E-A-T-T (notabilitet, erfarenhet, expertis, auktoritet, trovärdighet och transparens) är ett samlingsnamn inom SEO för flera olika aspekter som Google använder sig av för att bedöma hur bra en webbplats är och hur den rankas i sökresultaten.
Google Consent Mode v2
Google Consent Mode v2 är en uppdatering av Googles hantering av användarsamtycke. Utformad för att följa EU:s dataskyddsregler som GDPR (General Data Protection Regulation) och DMA (Digital Markets Act) gör denna version det möjligt för webbplatser att anpassa datainsamlingen baserat på användarnas samtycken.
Förbättra din webbstategi med Googles analysverktyg
Med avancerade funktioner och ökad flexibilitet erbjuder dessa verktyg nya möjligheter till användarinsikter och spårning. Upptäck hur verktygen kan förvandla din digitala strategi och öka din konkurrenskraft på den digitala marknaden.
Fördelarna med digital analys och datadrivet arbete
Digital analys och datadrivet arbete har idag blivit avgörande för att organisationer och företag ska kunna utnyttja den ständigt växande mängden data effektivt. Genom att analysera data kan du fatta mer informerade beslut, optimera sina processer och skapa bättre resultat.
Alternativ till Google Analytics
Integritet och sekretess är centrala bekymmer för många användare, och Google Analytics samlar omfattande data om användarbeteenden. Vissa alternativa verktyg erbjuder en mer restriktiv hantering av användardata, vilket resulterar i förbättrat integritetsskydd.
Google E-E-A-T
Är ett samlingsnamn för flera olika aspekter som Google använder sig av för att bedöma hur bra en webbplats är och hur den raknas i sökresultaten.