Köpa hemsida
Det finns en del att tänka på när det är dags att köpa en ny hemsida för att den ska bli så bra som möjligt. För att vi ska kunna hälpa er på bästa sätt har vi sammanställt några läsvärda tips inför vad du borde fundera på inför du går vidare med processen att köpa en hemsida.
Våra tips
- Fundera nog igenom vad som är ert mål och syfte med hemsidan. Vill ni att era kunder ska köpa direkt på hemsidan, starta en prenumeration på ert nyhetsbrev eller hitta era kontaktuppgifter. Oavsett hur få eller många mål ni har så är det bra att sammanställa dem tidigt i arbetet.
- Bestäm om ni själva vill skriva era texter och fotografera era bilder eller ska ni ta hjälp med detta? Att tidigt i processen även starta arbetet med innehållet gör att hela arbetet flyter på betydligt bättre.
- Se till att ni äger en domän eller registrerar en ny.
Kontakta oss
Lär dig mer om hemsidor
Tobias från vår webbyrå skriver regelbundet krönikor i Västerås Tidning Business på ämnet hemsidor och digital marknadsföring. I dessa krönikor finner du fler tips som hjälper dig att göra er hemsida och marknadsföring ännu bättre.
Äkthet och trovärdighet inom SEO
Krönika av Tobias Barkskog som handlar om bland annat SEO-begreppen E-E-A-T och N-E-E-A-T-T. och long tail.
AI inom marknadsföring
Krönika av Tobias Barkskog som handlar om AI-policy, upphovsrätt på bilder och filmer, faktagranskning av texter, övervakning av AI-styrda digitala kampanjer och att ny EU-lagstiftning är under utrullning.
WordPress-säkerhet
Många svenska företag använder WordPress som plattform för sin hemsida. Verktygets många teman och tillägg skapar stora möjligheter men också en del säkerhetsrisker. I den här artikeln ger jag några enkla tips för att förbättra skyddet av din webbplats mot potentiella hot och intrång.
LinkedIns Thought-leader Ads
Thought-leader Ads är ett annonsformat på LinkedIn som ger företag möjlighet att via betald marknadsföring skapa extra synlighet för inlägg gjorda på de anställdas personliga profiler.
SGE (Search Generative Experience)
Search Generative Experience innebär att sökmotorerna med hjälp av generativ AI hela tiden berikar sökresultatet med ytterligare information för att ge den som söker hela svaret utan att behöva lämna sökmotorn.
Tips för marketing automation
Allt fler företag tar till sig styrkan i att arbeta med marketing automation som en del av sin digitala marknadsföring. Som så mycket annat av den digitala marknadsföringen finns det mycket att tänka på innan man startar och här ger vi några tips på vad som kan vara bra att tänka på.
Produktion av hemsidor
Under många år har vi på QuickNet Webbyrå i Västerås utvecklat ett helhetstänk kring hemsidor. Idag är det ett måste för att sticka ut och få ett mätbart resultat. Vi samlar hela tiden på oss ny kunskap om hur kunder tänker när de annonserar, köper och söker information på internet. Slutresultatet blir genomtänkta och professionella webbplatser med mycket personlighet. Vi hjälper till med allt från att ta fram en layout som följer ditt företags grafiska profil till att implementera din webbplats i någon av våra tjänster för publicering av information på webben. Vi använder oftast wordpress som verktyg men kan även andra system. När webbplatsen är klar hjälper vi dig med marknadsföring och besökaranalys.