Facebookstatistik

Har roat mig med att plocka ut statistik från Facebook gällande användare i de nordiska länderna samt en del andra kriterier.

Publicerad: 04 jan 2012 | Ämnen: , ,

Har roat mig med att plocka ut statistik från Facebook gällande användare i de nordiska länderna samt en del andra kriterier.

Användare i de nordiska länderna

  • 4 519 780 i Sverige
  • 2 835 620 i Danmark
  • 2 561 820 i Norge
  • 2 078 140 i Finland
  • 210 220 på Island

Av de svenska användarna är:

  • 2 150 140 män
  • 2 267 720 kvinnor
  • 347 580 60 år eller äldre
  • 942 240 19 år eller yngre
  • 782 080 förälder

 

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Nyligen lanserades version fem av det populära statistikverktyget Google Analytics. Den nya versionen är omkodad från grunden och förutom att den är betydligt snabbare än den tidigare finns det en hel del nya funktioner.
Den 7 maj gästas vi av Aitellu som erbjuder enkla och effektiva verktyg för bevakning av de viktigaste sociala medierna som Twitter, Facebook, bloggar och forum.
Vi har hjälp den nystartade Lobbybaren i Skrapan igång med en webbsida samt även skapat en Facebooksida. Kopplat till Facebooksida kommer vi även skapa ett antal annonskampanjer för att snabb och enkelt kunna rikta rätt budskap till rätt målgrupp.
Insights är namnet på Facebooks statistikverktyg, där kan du se statistik över aktiviteten och gillarna. Genom några få klick kan du även utöka statistiken för att även få med information om delning och engagemang för dina webbplatslänkar som sprids över Facebook.
Nu kan du med iPhone ladda ned appen Facebook Paper – en personlig blädderbok där du kan se dina vänners statusar, söka bland intressanta artiklar och skapa bildkataloger över dina favoriter.
Det blir allt fler annonsformat tillgängliga på Facebook då den vanliga annonskolumnen till höger nu fått sällskap av ett flertal andra varianter där du kan betala för bättre synlighet.
Vi har tagit fram och lanserat en omprofilering av trubaduren Janke Jönssons nysatsning Musik i Fokus. Projektet har innefattat allt från logotype till webbplats.
Facebook har nu tagit bort kravet att tävlingar på Facebook endast administreras via appar och det gör att företag nu till exempel kan använda kommenterings- och gillafunktionen.
Tillsammans med Björkmans bil har vi tagit fram en kampanj för att marknadsföra deras stora utbud av 7-sitsiga bilar. Förutom framtagning av idé har vi även hjälpt till med att styra digital annonsering mot rätt målgrupper via Facebook, Google och Bonniers webbplatser.
Vi har nu lanserat två nya webbplatser till roadracingföraren Filip Backlund från Västerås, svensk mästare i Pro Superbike 2009 och 2011. Dels Filips huvudsida som handlar om hans förarkarriär och dels en sida för hans utbildningsdagar Filip Backlund Trackdays.