
Möjligheten att rikta annonser på Facebook är i det närmaste oändlig. Förutom de vanliga kriterierna som ålder, kön, intressen och bostadsort kan du styra annonsen efter personernas relations- och familjestatus samt eventuella barns ålder. Utifrån hur din målgrupp ser ut och och ditt syfte med annonseringen lägger vi upp och optimerar dina annonser på Facebook.

LinkedIn är ett socialt nätverk inriktat mot personer och företag som vill skapa och underhålla kontakter, få och förmedla kunskap samt förstärka sitt varumärke. Företaget grundades 2002 i Kalifornien och ägs sedan 2016 av Microsoft. Att ha en bra närvaro och synlighet på LinkedIn är viktigt både för det personliga varumärket och för ditt företaget. Vi kan hjälpa till med allt från innehåll och annonsering till rådgivning och utbildningar.

Instagram-annonsering är en form av digital marknadsföring där företag betalar för att visa annonser på plattformen. Vilken typ av annonser och hur stor budget bestämmer företagen själva. Annonserna kan visas som inlägg i användares flöden, i Instagram Stories eller som annonser i utforska-fliken. Företag kan välja att rikta sina annonserna mot en specifik målgrupp baserat på faktorer som demografi, intressen och beteenden för att på så sätt öka chansen att nå sin relevanta målgrupp. Detta möjliggör att företag kan skapa anpassade budskap som tilltalar sin specifika publik, öka chansen att kunder engagerar sig med annonsen, ökar kännedom för varumärket samt köper deras produkt eller tjänster.
Vill du veta mer?
Hör av dig till oss redan idag så ses vi för en pratstund om din digitala annonsering. Vi träffar dig gärna på våra kontor i Västerås och Eskilstuna, besöker dig på ditt kontor eller via ett digital möte.

