TV
OBS – Tjänsten är endast tillgänglig för boende i Kungsljuset 2 och Märta 25.
Om TV-boxen är fysiskt och synligt trasig – Ring supporten. Annars följ dessa steg:
- En vanlig omstart brukar lösa de flesta problem.
- Se till så att internetkabeln kommer ifrån TV-uttaget i mediaskåpet och inte via vidarekopplade uttag.
- Kontrollera så att bredbandet fungerar.
- Gör en fabriksåterställning:
– Dra ur strömsladden
– Håll inne on/off-knappen i undre bakre hörnet
– Sätt i strömmen igen men fortsätt hålla nere on/off-knappen
– När knappen slutar blink och lyser med fast rött sken, släpp knappen
– Tyck upprepat på MENU för att komma in i fabriksmenyn. Där kan ni göra en återställning. - Om steg 1–3 fortfarande inte löser problemet, ring supporten på 021-338 00 00.
Att tänka på
Enstaka internetuttag i hemmet garanteras ej av QuickNet. Får ni problem med era tjänster ifrån dessa uttag, kontakta er fastighetsägare. Endast fel ifrån TV-uttaget i mediaskåpet går att felanmäla till QuickNet.
Frågor & svar
-
Vilka kanaler ingår?
SVT1, SVT2, SVT24/Barnkanalen, Kunskapskanalen, SVT1 HD, SVT2 HD, TV4 samt möjlighet till hyr film från SF Anytime.
-
Kan jag få fler kanaler?
Absolut. Surfa in på www.serverado.se/bestallning. Där finns flera olika paket att välja ifrån. OBS – ingår ej i hyresavtalet.
-
Kan man ha flera TV-apparater till en digitalbox?
Nej, man måste ha en digitalbox till varje TV.