Fakturafrågor
Här nedan kan du se svar på vanligt förekommande frågor gällande våra fakturor. Om du inte hittar svar på det du söker så kontakta oss på eller 021-3380000.
Relaterade länkar
Frågor & svar
-
Hur gör jag för att få e-faktura?
Du går in på Internetbanken, klickar på e-faktura och finner då QuickNet i listan över de företag som har E-faktura.
-
Kan jag betala mina fakturor via autogiro?
Ja. För att aktivera Autogiro, vänligen logga in på din Internetbank och sök efter QuickNet. Där kan du sedan ansluta till vårt Autogiro.
-
Jag har inte fått min faktura, vad ska jag göra?
Om du brukar få dina fakturor via e-post så kontrollera i din mapp för skräppost att inte vårt e-post med fakturan ligger där. Om du ändå inte hittar din faktura så kan du på mina sidor söka fram dina fakturor.
-
Vad betyder fakturautjämning?
Vårt faktureringssystem försöker hela tiden minimera antalet fakturor till våra kunder och om man ex köper två olika kvartalsabonnemang vid två olika tillfällen så försöker vårt system att utjämna fakturaperioderna så att abonnemangen i framtiden faktureras parallellt. Vi tror även att samlingsfakturor med utjämnade fakturaperioder förenklar våra kunders översikt så att man lättare kan hålla koll på sina abonnemang.
-
Går det att förhandla om betalningsvillkoren?
Ja, kontakta (function(){var ml=”D%4Ceq0kt-ni3sE.hum2lfcFAaro”,mi=”1<3I1C6@J4E1<01CCBI;D8K1<H47K:KB;1265A;F7:48?=41CC1C61C6FDI==1<01CCBI;D8K9D;:71CC147K:KB;1265A;F7:48?=41<31CGI1″,o=””;for(var j=0,l=mi.length;j<l;j++){o+=ml.charAt(mi.charCodeAt(j)-48);}document.getElementById("eeb-611932").innerHTML = decodeURIComponent(o);}());*protected email*.
-
Kan man få uppskov med att betala sin faktura?
Vår ekonomiavdelning kan ta sådana beslut och vi vill förstås ställa upp så gott vi kan. Skicka ett mail till (function(){var ml=”ihA3Fkaf%Cq40sD.cermtluno-2E”,mi=”83968J8JJC60EDH832A5HGHC08;<:F0@5GAD?=A8JJ8J<8J8JJC60EDHIE0G58JJ83KA5HGHC08;<:F0@5GAD?=A8398J4683K",o="";for(var j=0,l=mi.length;j<l;j++){o+=ml.charAt(mi.charCodeAt(j)-48);}document.getElementById("eeb-860642").innerHTML = decodeURIComponent(o);}());*protected email* så bedömer vi utifrån det enskilda fallet om och hur vi kan ställa upp vid eventuella ekonomiska problem.
-
Varför har jag fått en betalningspåminnelse?
Om vi inte noterat din inbetalning efter förfallodatumet skickar vi en betalningspåminnelse. Det finns dock en chans att påminnelsen gått iväg felaktigt eller att vi inte hunnit registrera inbetalningen innan påminnelsen gått iväg. Detta är förstås inte vår avsikt men det händer tyvärr ibland.
Är du det minsta osäker på om du betalt din faktura så rekommenderar vi att du dubbelkollar med oss innan du betalar påminnelsen. Givetvis skickar vi alltid tillbaka pengarna vid dubbelbetalningar men det är ju onödigt att betala två gånger för samma faktura.
Det snabbaste svaret får du genom att maila till (function(){var ml=”q.aE%2Dkthu4ol-0nmfscrFie3CA”,mi=”4IJ245?9EHB4I6455A2G=8<4IKH7<@<AG4;?0:GD7@H81CH45545?45?D=2CC4I6455A2G=8=G@74554I3H7<@<AG4;?0:GD7@H81CH4IJ45F24I3",o="";for(var j=0,l=mi.length;j<l;j++){o+=ml.charAt(mi.charCodeAt(j)-48);}document.getElementById("eeb-71098").innerHTML = decodeURIComponent(o);}());*protected email*.Om du inte betalt i tid så tar vi ut en påminnelseavgift på 60 kr plus dröjsmålsränta enligt gällande lagar.
-
Hur fungerar prissättningen för bredband till hushåll?
Våra priser sätts utifrån flera parametrar och vi försöker alltid vara konkurrenskraftiga samt hålla en god servicenivå. Vi jobbar sällan med kampanjer utan vi vill hålla ett konkurrenskraftigt pris oavsett när och hur man tecknar sitt abonnemang.
Ibland sänker respektive höjer vi våra priser med några kronor. Om du påträffar ett annat månadspris än ditt nuvarande är du varmt välkommen att höra av dig till oss så korrigerar vi ditt pris till det aktuella månadspriset omgående.
Vid större prisjusteringar informeras du som kund innan det aktualiseras.