AI inom marknadsföring
Krönika av Tobias Barkskog som handlar om AI-policy, upphovsrätt på bilder och filmer, faktagranskning av texter, övervakning av AI-styrda digitala kampanjer och att ny EU-lagstiftning är under utrullning.
WordPress-säkerhet
Många svenska företag använder WordPress som plattform för sin hemsida. Verktygets många teman och tillägg skapar stora möjligheter men också en del säkerhetsrisker. I den här artikeln ger jag några enkla tips för att förbättra skyddet av din webbplats mot potentiella hot och intrång.
LinkedIns Thought-leader Ads
Thought-leader Ads är ett annonsformat på LinkedIn som ger företag möjlighet att via betald marknadsföring skapa extra synlighet för inlägg gjorda på de anställdas personliga profiler.
Poddar om Västerås
Gällande lokala poddar som handlar om Västerås är det en stor övervikt av poddar med fokus på stadens olika idrottslag. Vi har börjar en lista med poddar där Västerås är i fokus men den är nog långt ifrån komplett så vi tar tacksamt emot tips på fler. Samtliga poddar nedan Läs mer
SGE (Search Generative Experience)
Search Generative Experience innebär att sökmotorerna med hjälp av generativ AI hela tiden berikar sökresultatet med ytterligare information för att ge den som söker hela svaret utan att behöva lämna sökmotorn.
Coworking i Eskilstuna
Vi listar de platser och anläggningar som erbjuder Coworking i Eskilstuna. Vissa kräver medlemskap för tillgång och några är gratis. Tanken med coworking är att de öppna arbetsytorna ska uppmuntrar till en social arbetsplats med olika interaktioner och samarbeten. Det är ett relativt nytt sätt att jobba och det är Läs mer
Tips för marketing automation
Allt fler företag tar till sig styrkan i att arbeta med marketing automation som en del av sin digitala marknadsföring. Som så mycket annat av den digitala marknadsföringen finns det mycket att tänka på innan man startar och här ger vi några tips på vad som kan vara bra att Läs mer
Kontostruktur för sociala kanaler
Facebook, Twitter, Instagram, Google och LinkedIn är bara några av de kanaler som idag används för företagets digitala kommunikation och synlighet. Mycket energi och tid läggs på att skapa innehåll och en bra dialog med följarna. En sak som allt för ofta glöms bort är dock att den grundläggande strukturen Läs mer