Äkthet och trovärdighet inom SEO
Krönika av Tobias Barkskog som handlar om bland annat SEO-begreppen E-E-A-T och N-E-E-A-T-T. och long tail.
Krönika i Västerås Tidning Business
Äkthet och trovärdighet inom SEO
Tack vare AI-verktyg som Chat-GPT, Co-pilot och Jasper är det nu enklare än någonsin att skapa långa och informativa texter vilket gjort att mängden innehåll på många hemsidor kraftigt har ökat. För den som arbetar aktivt med sökmotoptimering ger de nya verktygen en god hjälp med att ta fram texter att utgå ifrån men de ställer också stora krav på faktagranskning och anpassningar för att få texterna unika, äkta och trovärdiga.
Krönikor
Här listar vi ett urval av de krönikor och artiklar som vi bidragit med i Västerås Tidning Business.
Äkthet och trovärdighet inom SEO
Krönika av Tobias Barkskog som handlar om bland annat SEO-begreppen E-E-A-T och N-E-E-A-T-T. och long tail.
AI inom marknadsföring
Krönika av Tobias Barkskog som handlar om AI-policy, upphovsrätt på bilder och filmer, faktagranskning av texter, övervakning av AI-styrda digitala kampanjer och att ny EU-lagstiftning är under utrullning.
WordPress-säkerhet
Många svenska företag använder WordPress som plattform för sin hemsida. Verktygets många teman och tillägg skapar stora möjligheter men också en del säkerhetsrisker. I den här artikeln ger jag några enkla tips för att förbättra skyddet av din webbplats mot potentiella hot och intrång.
LinkedIns Thought-leader Ads
Thought-leader Ads är ett annonsformat på LinkedIn som ger företag möjlighet att via betald marknadsföring skapa extra synlighet för inlägg gjorda på de anställdas personliga profiler.
SGE (Search Generative Experience)
Search Generative Experience innebär att sökmotorerna med hjälp av generativ AI hela tiden berikar sökresultatet med ytterligare information för att ge den som söker hela svaret utan att behöva lämna sökmotorn.
Tips för marketing automation
Allt fler företag tar till sig styrkan i att arbeta med marketing automation som en del av sin digitala marknadsföring. Som så mycket annat av den digitala marknadsföringen finns det mycket att tänka på innan man startar och här ger vi några tips på vad som kan vara bra att tänka på.
Kontostruktur för sociala kanaler
Facebook, Twitter, Instagram, Google och LinkedIn är bara några av de kanaler som idag används för företagets digitala kommunikation och synlighet. Mycket energi och tid läggs på att skapa innehåll och en bra dialog med följarna. En sak som allt för ofta glöms bort är dock att den grundläggande strukturen gällande ägande och behörigheter är korrekt uppsatt.
AI inom marknadsföringen
Det som gjort att AI tagit steg framåt är den enorma mängd beteendedata som lagras och de tekniska framsteg som gjorts inom bland annat maskininlärning, språkhantering och bildanalys. För att ge exempel på konkreta områden där AI blivit all vanligare kan vi titta på Google Ads och sökmotoroptimering.
SEO hetare än någonsin
Sökmotoroptimering, eller SEO som det vanligtvis förkortats, är enkelt beskrivet det arbete som genomförs med kodförändringar, innehåll, struktur, länkar och laddtider på en webbplats för att ge den så bra förutsättningar som möjligt att visas högt i sökresultatet på Google.
Begrepp inom digital marknadsföring
I de flesta branscher och ämnesområden används en massa ord som känns obegripliga för den oinvigde och ibland även för den invigde. Med begrepp som till exempel MarTech, Marketing automation, Social selling och Pillar page är den digitala marknadsföringen inget undantag.
Digitala omdömen
Många söker efter omdömen när de letar nya leverantörer och vad de hittar om ditt företag kan kraftigt påverka deras köpbeslut. Det gör arbetet med att löpande övervaka, hantera, föröka och använda företagets digitala omdömen till en viktig del i arbetet med försäljning och marknadsföring.
Ta tag i närvaron på Linkedin
Linkedin är nog den sociala plattform som flest har skapat ett konto på för att sedan inte riktigt veta till vad och hur de ska använda plattformen. Anledningen skiljer sig så klart mellan olika personer men en vanlig anledning tror jag är att nätverkets yrkesmässiga inriktning gör att många har svårt att veta vad de ska skriva om.
SEO-byrå i Västerås
Vi är din lokala SEO-byrå i Västerås som hjälper ditt företag att synas bättre online och nå ut till rätt kunder. Vi har väldigt lång erfarenhet av SEO. Oftast jobbar vi med sökmotoroptimering av webbplatser byggda i wordpress men kan så klart även jobba med andra CMS och e-handelsplattformar. När det gäller sökmotoroptimering (SEO) finns det många fördelar med att välja en lokal partner som verkligen förstår marknaden och dina behov.
Läs mer om vår SEO-byrå i Västerås
Ämnen: SEO, start, Västerås tidning business
Nära, trygg, personlig
Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.