Internetmarknadsföring

Marknadsföring på internet.


Facebook deals

Facebook deals, eller erbjudanden som det kallas på den svenska versionen är nu på väg att lanseras i Sverige.

Publicerad: 18 mars, 2011

Årets marknadsförare?

Vi är stolta över att tillsammans med Pingdom och Atrium Ljungberg blivit nominerade till Guldstänk som årets marknadsförare 2010.

Publicerad: 17 mars, 2011

Ny layout på facebooksidor

Facebook-sidornas layout håller på att uppdateras och en rad nya funktioner läggs till som kommer att hjälpa dig att samverka med dina fans.

Publicerad: 11 februari, 2011

Visa innehåll för enbart fans

En beskrivning av hur du på en informationsflik på din facebooksida enbart visar innehållet för dem som gillar din sida.

Publicerad: 14 januari, 2011

Twittra är silver, Tänka är guld

Företagare är experter på att vara lösningsfokuserade. Det handlar om slutmål och resultat som ibland olyckligtvis överskuggar hälften av problemet – själva frågeställningen.

Publicerad: 10 januari, 2011

Att skriva på nätet

Det finns en uppsjö av artiklar om att det är bra att skriva kort på nätet. Men är det verkligen så? Och i så fall, varför? Vi skriver om några tips som du kan tänka på när du skriver dina texter för webben.

Publicerad: 6 december, 2010

Kundtjänst på Facebook

Det är en stigande trend att starta en företagssida eller en kundtjänstsida i olika sociala medier. Många företag har redan tagit steget ut på facebook. Genom att göra det får dina kunder direktrespons på funderingar vilket stärker kundrelationerna och ditt förtroende som seriös företagare ökar.

Publicerad: 30 november, 2010

Facebook Messages

Facebook nya meddelandetjänst kallad Facebook Messages är nu lanserad och där kan du få Facebook-meddelanden, chattar och SMS på ett och samma ställe.

Publicerad: 16 november, 2010

Förhandsvisning på Google

Google har lanserat Instant Previews i sökresultaten på google.se

Publicerad: 10 november, 2010

Nytt spamfilter på facebook

Facebook har implementerat ett nytt spamfilter i loggen på facebooksidorna för att förhindra att icke relaterade länkar postas in på sidorna.

Publicerad: 1 november, 2010

Reklamkoder för googleannonsering

Vi delar nu med oss av några reklamkoder som ger dig möjlighet att testa googleannonsering. Reklamkoden ger dig 750 kronor i budget för klick på dina annonser. Vill du ha hjälp med att skapa din annons så hjälper vi självklart till med det för en mindre kostnad.

Publicerad: 27 oktober, 2010

Svenskarna och Internet 2010

1,5 miljoner svenskar statusuppdaterar dagligen samtidigt som varannan svensk inte känner sig delaktig i det nya informationssamhället. Det framgår i .SE:s årliga rapport Svenskarna och Internet.

Publicerad: 26 oktober, 2010

Pressmeddelande om webbyrån

Vi lanserar nu officiellt vår nya webbyrå. Pressmeddelandet är dels skickat till de lokala mediaföretagen samt via webbtjänsten Mynewsdesk. QuickNet startar webbyrå i Västerås för sociala medier (mynewsdesk)

Publicerad: 21 oktober, 2010

Vad får mottagaren att öppna och läsa mina nyhetsbrev?

Tre variabler styr hur många som öppnar ditt e-postutskick. Ämnesraden ska locka och beskriva utskickets viktigaste innehåll. Inled med en tydlig, intresseväckande rubrik, följd av en kort ingress som uppmuntrar till fortsatt läsning.

Publicerad: 19 oktober, 2010

Hur ska jag utforma mina nyhetsbrev?

Vad är nyttig information för din mottagare och hur ska den presenteras? Detta är viktiga frågor för dig. Med E-postmarknadsföring kan du enkelt ta reda på detta.

Publicerad:

Spam i loggen på facebooksidan

Har du problem med att du får in spamkommentarer i loggen på din facebooksidan. Under landsrestriktioner fyller du i de länder som dina fans kan tänkas ansluta ifrån.

Publicerad: 14 oktober, 2010

Grundkurs i sökmotoroptimering

Lär dig grunderna inom sökmotoroptimering genom en handbok utgiven av Google. Handboken finns att ladda ner som en pdf.

Publicerad: 5 oktober, 2010

Annonsering på Facebook

Det är dock inte det stora antalet du kan nå via Facebook som gör annonseringen så bra utan möjligheten att du genom annonsverktyget kan rikta dina annonser beroende på till exempel målgruppens ålder, hemort och intressen. Så fort du lägger till eller tar bort alternativ uppdateras antalet användare som kommer se annonsen.

Publicerad: 4 oktober, 2010