Begrepp inom digital marknadsföring

I de flesta branscher och ämnesområden används en massa ord som känns obegripliga för den oinvigde och ibland även för den invigde. Med begrepp som till exempel MarTech, Marketing automation, Social selling och Pillar page är den digitala marknadsföringen inget undantag.

Den digitala marknadsföringslingon

Även om det inte är du som gör det rent praktiska med er digitala marknadsföring kan det vara bra att känna till begrepp som just nu är populära och trendigt. Tobias på vår webbyrå har därför skrivit en krönika i Västerås Tidning Business där han förklarar en betydelsen av MarTech, Marketing automation, Social selling och Pillar page.

Läs hela artikeln

Ämnen: , , , , , , , ,

digital marknadsföring

Marknadsföring

Det finns idag ett enormt utbud av möjligheter när det gäller digital marknadsföring men alla kanaler passar inte till alla företag och branscher. Kontakta oss om du känner att du behöver hjälp eller rådgivning angående din digitala marknadsföring som till exempel SEO, e-postmarknadsföring och googleannonsering.

Nätverk i Västerås

Nätverk

Vi har stor kunskap i att bygga stabila och högpresterande trådlösa nätverk. Oavsett om du har ett mindre kontor eller en större konferensanläggning kan vi leverera ett kvalitativt trådlöst nätverk till dig. Vi utför även installation och montering inom det mesta kopplat till fiber och nätverk. Våra tekniker har lång erfarenhet och kan hjälpa till med allt från planering och inköp till montering och konfigurering

Hemsidor i Västerås

Hemsidor

Alla företag som tänker på sina kunder behöver ha en bra hemsida. På hemsidan presenterar du ditt företag och berättar om vad du kan göra för dina kunder och varför de ska kontakta just dig. Kontakta oss för att få mer information om hur vi kan skapa en snygg, lättanvänd och sökmotoroptimerad hemsida till ert företag.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Senaste inläggen

Använd Google Search Console

Trots kombinationen helt gratis och väldigt användbart är det förvånansvärt många företag som varken känner till eller använder Google Search Console.

5 framgångsfaktorer för ert företags Facebooksida

Facebook var under 2024 den sociala plattform som hade störst antal regelbundna besökare i Sverige, och en genomarbetad Facebooksida kan sannolikt öka ert företags synlighet och räckvidd. Men hur använder man som företag Facebook på bästa sätt för att boosta sin business? I detta inlägg går vi igenom strategier och Läs mer

Leverera på LinkedIn

LinkedIn är mer än bara en plattform för jobbsökande – det är en kraftfull kanal för företag att bygga sitt varumärke, skapa affärsmöjligheter och engagera sin målgrupp. Men hur använder man LinkedIn på bästa sätt för att nå rätt personer och få verkliga resultat? I det här inlägget går vi Läs mer

Under ytan på YouTube

YouTube är en potent plattform för företag som vill öka sin synlighet, visa sin expertis och bygga relationer med sin kundbas. Som med andra sociala medier kräver det strategi och planering för att maximera och dra nytta av sin närvaro på YouTube. Att skapa videos - allra särskilt konkurrenskraftiga sådana Läs mer

Är er webbsida tillgänglighetsanpassad?

Från och med den 28 juni 2025 kommer EU:s tillgänglighetsdirektiv, som tidigare bara gällt offentlig sektor, även att gälla för privat sektor. Den nya lagen innebär att även privata företag nu måste säkerställa att deras webbplatser och appar är tillgängliga i enlighet med WCAG 2.2.  

Äkthet och trovärdighet inom SEO

Krönika av Tobias Barkskog som handlar om bland annat SEO-begreppen E-E-A-T och N-E-E-A-T-T. och long tail.

N-E-E-A-T-T inom SEO

N-E-E-A-T-T (notabilitet, erfarenhet, expertis, auktoritet, trovärdighet och transparens) är ett samlingsnamn inom SEO för flera olika aspekter som Google använder sig av för att bedöma hur bra en webbplats är och hur den rankas i sökresultaten.

Öka försäljningen med digital marknadsföring

Digital marknadsföring är en kraftfull strategi för att nå rätt kunder vid rätt tillfälle, och genom att kombinera Google Ads med riktade nyhetsbrev kan företag maximera sin försäljning och skapa långsiktiga kundrelationer.