LinkedIns Thought-leader Ads
Thought-leader Ads är ett annonsformat på LinkedIn som ger företag möjlighet att via betald marknadsföring skapa extra synlighet för inlägg gjorda på de anställdas personliga profiler.
Krönika i Västerås Tidning Business
Bättre synlighet på LinkedIn – här är en guide steg för steg
Genom att uppmuntra och stödja sina medarbetare att dela sina insikter och erfarenheter på LinkedIn kan företag främja sitt varumärke, bygga expertis och locka talanger. Samtidigt får anställda möjlighet att visa upp sin kompetens, nätverka och bidra till sin egen personliga och professionella utveckling.


Krönikor
Här listar vi ett urval av de krönikor och artiklar som vi bidragit med i Västerås Tidning Business.

Krönika om personliga varumärken
Affärer görs mellan människor och inte mellan företag, ett påstående vi ofta hör, men som sällan speglas i hur LinkedIn faktiskt används. Anledningarna skiljer sig så klart åt men de två vanligaste är nog att företagen inte vill släppa kontrollen och att de anställda inte vill skriva.

Tillgänglighet som konkurrensfördel
Tack vare att EU:s Tillgänglighetsdirektiv (European Accessibility Act) börjar gälla den 28 juni 2025 skrivs det mer än någonsin om tillgänglighet på webben. Även om själva direktivet inte gäller alla företag finns det fördelar för alla att tillgänglighetsanpassa sin webbplats.

Använd Google Search Console
Trots kombinationen helt gratis och väldigt användbart är det förvånansvärt många företag som varken känner till eller använder Google Search Console.

Äkthet och trovärdighet inom SEO
Krönika av Tobias Barkskog som handlar om bland annat SEO-begreppen E-E-A-T och N-E-E-A-T-T. och long tail.

AI inom marknadsföring
Krönika av Tobias Barkskog som handlar om AI-policy, upphovsrätt på bilder och filmer, faktagranskning av texter, övervakning av AI-styrda digitala kampanjer och att ny EU-lagstiftning är under utrullning.

WordPress-säkerhet
Många svenska företag använder WordPress som plattform för sin hemsida. Verktygets många teman och tillägg skapar stora möjligheter men också en del säkerhetsrisker. I den här artikeln ger jag några enkla tips för att förbättra skyddet av din webbplats mot potentiella hot och intrång.

LinkedIns Thought-leader Ads
Thought-leader Ads är ett annonsformat på LinkedIn som ger företag möjlighet att via betald marknadsföring skapa extra synlighet för inlägg gjorda på de anställdas personliga profiler.

SGE (Search Generative Experience)
Search Generative Experience innebär att sökmotorerna med hjälp av generativ AI hela tiden berikar sökresultatet med ytterligare information för att ge den som söker hela svaret utan att behöva lämna sökmotorn.

Tips för marketing automation
Allt fler företag tar till sig styrkan i att arbeta med marketing automation som en del av sin digitala marknadsföring. Som så mycket annat av den digitala marknadsföringen finns det mycket att tänka på innan man startar och här ger vi några tips på vad som kan vara bra att tänka på.
Att synas på LinkedIn
LinkedIn är en bra plattform för företag att synas på om man strävar efter att etablera sig som ledare inom en bransch för att utvidga sin närvaro på nätet. Genom att aktivt engagera sig på LinkedIn kan företag bygga starka professionella nätverk, nå en bred och relevant publik, attrahera kvalificerade talanger, marknadsföra sina produkter och tjänster, och etablera sig som auktoriteter inom sina branscher.
Ämnen: Digital marknadsföring i Västerås, kunskap, linkedin, Västerås tidning business

Nära, trygg, personlig
Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.










