Perfomance Max

Performance-Max är en kampanjtyp i Google Ads som fokuserar på att optimera annonsering för att maximera resultat och prestanda. Denna typ av kampanj används för att nå målgruppen på olika platser på internet, inklusive sökresultat, Display-nätverket, YouTube, Discover och Appar i Google-Nätverket.

Annonsoptimering och maskininlärning

Performance Max kampanjer använder automatiserad annonsoptimering och maskininlärning för att placera dina annonser på de mest relevanta platserna för att nå din målgrupp. Google använder olika triggers och data för att bestämma när och var dina annonser ska visas. Detta gör att du kan nå fler intresserade köpare till en lägre kostnad per visning.
För att skapa en Performance Max-kampanj behöver du skapa annonser för din kampanj, ange din budget och ditt mål med kampanjen samt välja några grundläggande inställningar. Den övergripande optimeringen hanteras sedan av Google’s algoritmer.

Börja med att ange din övergripande budget för kampanjen. Google fördelar den över olika nätverk och platser baserat på optimal prestanda. Därefter lägger du till kampanjens mål som t ex öka antalet konverteringar, webbplatsinteraktioner eller andra mätbara åtgärder som kunderna gör på webbplatsen. Annonstexter anpassas automatiskt av Google till olika format beroende på var annonsen visas, t ex på mobil, datorskärm eller Ipad för att förbättra prestandan för din kampanj.

Eftersom kampanjen riktar sig till olika nätverk och plattformar kan dina annonser visas på flera olika platser, vilket potentiellt ökar din synlighet och nåbarhet. Det är viktigt att notera att Performance Max-kampanjer är starkt automatiserade och överlåter mycket av optimeringen och beslutsfattandet till Google’s algoritmer. Denna typ av kampanj passar bra för annonsörer som vill ha en bredare synlighet över olika Google-nätverk och är villiga att låta Googles teknologi optimera annonserna baserat på ställda mål. Innan du skapar en Performance Max-kampanj är det bra att förstå hur den fungerar och hur den passar in i din övergripande annonsstrategi.

Ämnen: ,

digital marknadsföring

Marknadsföring

Det finns idag ett enormt utbud av möjligheter när det gäller digital marknadsföring men alla kanaler passar inte till alla företag och branscher. Kontakta oss om du känner att du behöver hjälp eller rådgivning angående din digitala marknadsföring som till exempel SEO och googleannonsering.

Nätverk i Västerås

Nätverk

Vi har stor kunskap i att bygga stabila och högpresterande trådlösa nätverk. Oavsett om du har ett mindre kontor eller en större konferensanläggning kan vi leverera ett kvalitativt trådlöst nätverk till dig. Vi utför även installation och montering inom det mesta kopplat till fiber och nätverk. Våra tekniker har lång erfarenhet och kan hjälpa till med allt från planering och inköp till montering och konfigurering

Hemsidor i Västerås

Hemsidor

Alla företag som tänker på sina kunder behöver ha en bra hemsida. På hemsidan presenterar du ditt företag och berättar om vad du kan göra för dina kunder och varför de ska kontakta just dig. Kontakta oss för att få mer information om hur vi kan skapa en snygg, lättanvänd och sökmotoroptimerad hemsida till ert företag.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Annonsering på Facebook

Det är dock inte det stora antalet du kan nå via Facebook som gör annonseringen så bra utan möjligheten att Läs mer

Grundkurs i sökmotoroptimering

Lär dig grunderna inom sökmotoroptimering genom en handbok utgiven av Google. Handboken finns att ladda ner som en pdf.

Spam i loggen på facebooksidan

Har du problem med att du får in spamkommentarer i loggen på din facebooksidan. Under landsrestriktioner fyller du i de Läs mer

Hur ska jag utforma mina nyhetsbrev?

Vad är nyttig information för din mottagare och hur ska den presenteras? Detta är viktiga frågor för dig. Med E-postmarknadsföring Läs mer

Vad får mottagaren att öppna och läsa mina nyhetsbrev?

Tre variabler styr hur många som öppnar ditt e-postutskick. Ämnesraden ska locka och beskriva utskickets viktigaste innehåll. Inled med en Läs mer

Pressmeddelande om webbyrån

Vi lanserar nu officiellt vår nya webbyrå. Pressmeddelandet är dels skickat till de lokala mediaföretagen samt via webbtjänsten Mynewsdesk. QuickNet Läs mer