Mobilanpassade annonser och landningssidor

Att en väldigt stor andel idag använder sin telefon för att söka information är viktigt att tänka på när du skapar en annons på google.

Publicerad: 28 Nov 2011 | Ämnen: , , , ,

Att en väldigt stor andel idag använder sin telefon för att söka information är viktigt att tänka på när du skapar en annons på google. Förutom själva annons måste du även tänka på hur landningssidan, dvs. den sidan besökaren hamnar på vid annonsklick, ser ut och fungerar i en mobiltelefon. Det bästa är att skapa en separat mobilannons och länka den till en mobilanpassad version av din hemsida. Kom även ihåg att bocka i tillägget för visning av telefonnummer så att du därmed får statistik på hur många som ringt dig tack vare annonsen.

 

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Förra veckan laserade vi en ny hemsida till Björnögården i Västerås. Webbplatsen är byggd i wordpress för att den ska vara enkel att uppdatera med aktuella aktiviteter och erbjudanden. Vi kommer även hjälpa dem med en del digital marknadsföring för att öka mängden besökare på sidan.
I onsdags var jag och Cathrine i Stockholm för en heldag med Google Engage, dvs programmet för deras återförsäljare av adwordsannonser. Föreläsare var AdWords-experterna David Booth och Nick Iyengar från Cardinal Path.
Jag hade äran att som enda svensk inbjuden av Google närvara vid deras event i London förra veckan. Eventet var fokuserat på google adwords och visade en hel del tips och tricks gällande det men även en hel del andra projekt presenterades.
Adwords remarketing används för att genom webbplatserna i Googles annonsnätverk nå besökare som tidigare varit på din webbplats.
Google AdWords Express har nyligen lanserats i Storbritaninen och kommer till Sverige någon gång under våren 2012. Tanken är att AdWords Express ska vara en enkel start för företag som vill komma igång snabbt med annonseringen på Google.
Idag publicerade Dibs Svensk E-handel 2015 - en statistikfylld rapport som ger en detaljerad bild av e-handelns utveckling med särskilt fokus på mobil handel. I Svensk E-handel 2015 tittar de närmare på hur svenskarna handlar på nätet och via mobilen samt hur nya betalsätt kan komma att påverka marknaden.
Patrik Müller på vår partner DIBS Payment Services har sammanställt 5 skäl till att det stora genombrottet för mobila betalningar är här: 1. Vi använder de mobila enheterna allt mer. Andelen konsumenter som handlat mobilt har ökat med 150 % på två år och allt fler webbutiker rapporterar att andelen trafik från mobila enheter
Som certifierade i programmet Google Partner medverkar vi löpande på träffar och webbinarer gällande de senaste trenderna gällande annonsering på Google olika annonsplattformar.
Nu erbjuder vi er att arrangera en tipstävling där ni har möjlighet att utmana kollegor, vänner och bekanta. Tävlingar är populära och får stor spridning vilket ger bra synlighet för ert varumärke samt att det er er möjligheten att samla på er e-postadresser för framtida marknadsföring.
I dag presenterar Google Sverige traditionsenligt topplistorna över årets svenska söktrender. Bland det som präglat 2014 hittar vi sökningar relaterade till supervalåret, fotbolls-VM och Ice Bucket Challenge.