Se vad Google lagrar om dig

Med anledning av Googles ändring av sekretesspolicy och användarvillkor diskuteras det nu flitigt i media angående vad folk tycker om att Google övervakar dem.

Med anledning av Googles ändring av sekretesspolicy och användarvillkor diskuteras det nu flitigt i media angående vad folk tycker om att Google “övervakar” dem. Använder du ett googlekonto kan du se på länken nedan vad Google har för information om dem och vilka intressen de anser du har.

Här kan du se vad Google lagrar om dig

Googles förklaring till de nya riktlinjerna

Enklare att använda flera produkter
Vår nya policy speglar vår önskan att göra upplevelsen på Google
enklare och tydligare. Vi vill ge dig det du behöver, när du behöver
det. Säg att du får en påminnelse om den där släktträffen via e-post
eller att du precis har hittat ett videoklipp som du vill dela med
någon. Vi ser till att du kan hoppa mellan Gmail, Kalender, Sök på
Google, YouTube och så vidare på ett smidigt sätt.

En skräddarsydd upplevelse
Om du loggar in på Google kan vi ge dig förslag på sökfrågor eller
skräddarsy sökresultaten. Vi gissar oss till dina intressen utifrån
information som du har angett i Google+, Gmail eller YouTube. På så
sätt har vi lättare att förstå om du är ute efter en fräsig bil eller
en rivig katt när du söker efter “jaguar” och vi kan ge dig rätt
resultat snabbare.

Enklare att dela och samarbeta
När du lägger upp eller skapar ett dokument online vill du ofta att
andra ska kunna öppna och arbeta med det. Vi kommer ihåg
kontaktuppgifterna till personer som du brukar dela med. På så sätt kan
du utan problem dela vad du vill i alla Googles produkter och tjänster
med bara några få klick.

Ämnen: ,

digital marknadsföring

Marknadsföring

Det finns idag ett enormt utbud av möjligheter när det gäller digital marknadsföring men alla kanaler passar inte till alla företag och branscher. Kontakta oss om du känner att du behöver hjälp eller rådgivning angående din digitala marknadsföring som till exempel SEO, e-postmarknadsföring och googleannonsering.

Nätverk i Västerås

Nätverk

Vi har stor kunskap i att bygga stabila och högpresterande trådlösa nätverk. Oavsett om du har ett mindre kontor eller en större konferensanläggning kan vi leverera ett kvalitativt trådlöst nätverk till dig. Vi utför även installation och montering inom det mesta kopplat till fiber och nätverk. Våra tekniker har lång erfarenhet och kan hjälpa till med allt från planering och inköp till montering och konfigurering

Hemsidor i Västerås

Hemsidor

Alla företag som tänker på sina kunder behöver ha en bra hemsida. På hemsidan presenterar du ditt företag och berättar om vad du kan göra för dina kunder och varför de ska kontakta just dig. Kontakta oss för att få mer information om hur vi kan skapa en snygg, lättanvänd och sökmotoroptimerad hemsida till ert företag.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Senaste inläggen

Google Consent Mode v2

Google Consent Mode v2 är en uppdatering av Googles hantering av användarsamtycke. Utformad för att följa EU:s dataskyddsregler som GDPR (General Data Protection Regulation) och DMA (Digital Markets Act) gör denna version det möjligt för webbplatser att anpassa datainsamlingen baserat på användarnas samtycken.

Förbättra din webbstategi med Googles analysverktyg

Med avancerade funktioner och ökad flexibilitet erbjuder dessa verktyg nya möjligheter till användarinsikter och spårning. Upptäck hur verktygen kan förvandla din digitala strategi och öka din konkurrenskraft på den digitala marknaden.

Fördelarna med digital analys och datadrivet arbete

Digital analys och datadrivet arbete har idag blivit avgörande för att organisationer och företag ska kunna utnyttja den ständigt växande mängden data effektivt. Genom att analysera data kan du fatta mer informerade beslut, optimera sina processer och skapa bättre resultat.

Alternativ till Google Analytics

Integritet och sekretess är centrala bekymmer för många användare, och Google Analytics samlar omfattande data om användarbeteenden. Vissa alternativa verktyg erbjuder en mer restriktiv hantering av användardata, vilket resulterar i förbättrat integritetsskydd.

Google E-E-A-T

Är ett samlingsnamn för flera olika aspekter som Google använder sig av för att bedöma hur bra en webbplats är och hur den raknas i sökresultaten.

Tredjepartscookies

Google har beslutat att fasa ut tredjepartscookies under år 2024. Detta kommer att påverka hur vi jobbar med marknadsföring idag. Upptäck hur dessa förändringar kommer att påverkar användare och webbplatsägare.

Vad är Core Web Vitals?

Core Web Vitals är en uppsättning av viktiga prestandamått för webbplatser. Dessa mätvärden bedömer laddningstid, interaktivitet och visuell stabilitet på en webbsida. Optimering av Core Web Vitals hjälper webbplatser att skapa en bättre användarupplevelse och deras ranking i Google-sökresultaten.

Google Performance Max
Google Performance Max

Google Performance Max är en avancerad kampanjtyp som använder artificiell intelligens och automatisering för att optimera dina annonser över flera av Googles plattformar och nå en bredare målgrupp samtidigt.