LinkedIn Social Selling Index
Social Selling Index (SSI) på LinkedIn mäter hur effektiv du är på att etablera ditt professionella varumärke, hitta rätt personer, engagera dig och bygga relationer. Social Selling Index består av fyra olika värden och uppdateras dagligen.
Kategorierna för SSI
- Etablera ditt professionella varumärke som mäter hur väl du fyllt i din profilinformation. Profilen ska fyllas i med dina kontakter i åtanke genom att tydligt informera om dina kunskaper och erfarenheter. I betyget ingår även hur bra du arbetar med att bygga förtroendet som sakkunnig inom ditt område genom att publicera meningsfulla och relevanta inlägg.
- Hitta rätt människor som mäter hur effektiv du är på hitta möjligheter, kontakter och information med hjälp av sök- och forskningsverktygen.
- Dela dina insikter mäter hur bra du är på att upptäcka och dela inlägg som är värda att förmedla vidare för att skapa och utöka dina relationer.
- Bygg starka relationer som mäter hur du arbetar med att stärka ditt nätverk genom att skapa kontakt med beslutsfattare och få deras förtroende.
Förutom att du i rapporten för Social Selling Index får ett betyg i de fyra kategorierna samt ett totalbetyg får du ett diagram över din SSI-utveckling plus en jämförelse på hur ditt betyg är i relation till personer i din bransch och i ditt nätverk.
Se ditt SSI på LinkedIn (Fungerar ej via mobilen)
Mer som vi skrivit om om LinkedIn
- Dags att ta tag i närvaron på Linkedin är en krönika om LinkedIn skriven i Västerås Tidning Business.
Ämnen: linkedin, Marknadsföring, sociala medier
Nära, trygg, personlig
Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.