Perfomance Max

Performance-Max är en kampanjtyp i Google Ads som fokuserar på att optimera annonsering för att maximera resultat och prestanda. Denna typ av kampanj används för att nå målgruppen på olika platser på internet, inklusive sökresultat, Display-nätverket, YouTube, Discover och Appar i Google-Nätverket.

Annonsoptimering och maskininlärning

Performance Max kampanjer använder automatiserad annonsoptimering och maskininlärning för att placera dina annonser på de mest relevanta platserna för att nå din målgrupp. Google använder olika triggers och data för att bestämma när och var dina annonser ska visas. Detta gör att du kan nå fler intresserade köpare till en lägre kostnad per visning.
För att skapa en Performance Max-kampanj behöver du skapa annonser för din kampanj, ange din budget och ditt mål med kampanjen samt välja några grundläggande inställningar. Den övergripande optimeringen hanteras sedan av Google’s algoritmer.

Börja med att ange din övergripande budget för kampanjen. Google fördelar den över olika nätverk och platser baserat på optimal prestanda. Därefter lägger du till kampanjens mål som t ex öka antalet konverteringar, webbplatsinteraktioner eller andra mätbara åtgärder som kunderna gör på webbplatsen. Annonstexter anpassas automatiskt av Google till olika format beroende på var annonsen visas, t ex på mobil, datorskärm eller Ipad för att förbättra prestandan för din kampanj.

Eftersom kampanjen riktar sig till olika nätverk och plattformar kan dina annonser visas på flera olika platser, vilket potentiellt ökar din synlighet och nåbarhet. Det är viktigt att notera att Performance Max-kampanjer är starkt automatiserade och överlåter mycket av optimeringen och beslutsfattandet till Google’s algoritmer. Denna typ av kampanj passar bra för annonsörer som vill ha en bredare synlighet över olika Google-nätverk och är villiga att låta Googles teknologi optimera annonserna baserat på ställda mål. Innan du skapar en Performance Max-kampanj är det bra att förstå hur den fungerar och hur den passar in i din övergripande annonsstrategi.

Ämnen: ,

digital marknadsföring

Marknadsföring

Det finns idag ett enormt utbud av möjligheter när det gäller digital marknadsföring men alla kanaler passar inte till alla företag och branscher. Kontakta oss om du känner att du behöver hjälp eller rådgivning angående din digitala marknadsföring som till exempel SEO, e-postmarknadsföring och googleannonsering.

Nätverk i Västerås

Nätverk

Vi har stor kunskap i att bygga stabila och högpresterande trådlösa nätverk. Oavsett om du har ett mindre kontor eller en större konferensanläggning kan vi leverera ett kvalitativt trådlöst nätverk till dig. Vi utför även installation och montering inom det mesta kopplat till fiber och nätverk. Våra tekniker har lång erfarenhet och kan hjälpa till med allt från planering och inköp till montering och konfigurering

Hemsidor i Västerås

Hemsidor

Alla företag som tänker på sina kunder behöver ha en bra hemsida. På hemsidan presenterar du ditt företag och berättar om vad du kan göra för dina kunder och varför de ska kontakta just dig. Kontakta oss för att få mer information om hur vi kan skapa en snygg, lättanvänd och sökmotoroptimerad hemsida till ert företag.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Senaste inläggen

Öka försäljningen med digital marknadsföring

Digital marknadsföring är en kraftfull strategi för att nå rätt kunder vid rätt tillfälle, och genom att kombinera Google Ads med riktade nyhetsbrev kan företag maximera sin försäljning och skapa långsiktiga kundrelationer.

AI inom marknadsföring

Krönika av Tobias Barkskog som handlar om AI-policy, upphovsrätt på bilder och filmer, faktagranskning av texter, övervakning av AI-styrda digitala kampanjer och att ny EU-lagstiftning är under utrullning.

Skicka gratis nyhetsbrev

Liksom de flesta andra leverantörer av nyhetsbrevsverktyg erbjuder vi en kontotyp som är gratis för dig som användare. Det gör att du utan kostnad kan skicka nyhetsbrev till upp till 100 mottagare per månad. Har du behov av att skicka till fler mottagare byter du smidigt och snabbt till ena Läs mer

Google Consent Mode v2

Google Consent Mode v2 är en uppdatering av Googles hantering av användarsamtycke. Utformad för att följa EU:s dataskyddsregler som GDPR (General Data Protection Regulation) och DMA (Digital Markets Act) gör denna version det möjligt för webbplatser att anpassa datainsamlingen baserat på användarnas samtycken.

Förbättra din webbstategi med Googles analysverktyg

Med avancerade funktioner och ökad flexibilitet erbjuder dessa verktyg nya möjligheter till användarinsikter och spårning. Upptäck hur verktygen kan förvandla din digitala strategi och öka din konkurrenskraft på den digitala marknaden.

Är du också nyfiken på AI?

Stig in i den spännande världen av AI-tjänster för text, bild och video och utforska hur denna banbrytande teknologi förändrar landskapet för kreativt skapande. Från generering av autentiska texter och imponerande bildkonst till dynamiska videoproduktioner

Hur du skapar säkra lösenord

Starka lösenord är nyckeln till vår digitala trygghet. Lär dig hur du skapar robusta lösenord och varför du bör överväga att använda en lösenordshanterare för att hantera dem. Ta del av tips om längd, komplexitet och varför unika lösenord är avgörande för att skydda ditt digitala liv.

Fördelarna med digital analys och datadrivet arbete

Digital analys och datadrivet arbete har idag blivit avgörande för att organisationer och företag ska kunna utnyttja den ständigt växande mängden data effektivt. Genom att analysera data kan du fatta mer informerade beslut, optimera sina processer och skapa bättre resultat.