Ny erbjudandefunktion på Facebook
Facebook har nu släppt ut erbjudandefunktionen även till mindre företag. Tidigare var man tvungen att ansöka om att få tillgång till funktionen men nu finns den tillgängliga för alla som har fler än 400 fans.
Facebook har nu släppt ut erbjudandefunktionen även till mindre företag. Tidigare var man tvungen att ansöka om att få tillgång till funktionen men nu finns den tillgänglig för alla som har fler än 400 fans. Du kan välja att antingen ge användaren ett erbjudande som häller i en fysisk butik, i en webbutik eller en kombination av de båda. Erbjudandet läggs upp med en bild och en 90 tecken lång beskrivande text. Du kan även ställa in så att erbjudandet automatiskt stoppas ett visst datum eller efter ett visst antal personer utnyttjat det.
Fördelen med funktionen är att det tydligt syns i en persons profil efter att de hämtat erbjudandet och ditt företag syns därmed för personens alla vänner. De erbjudanden jag har sett skänker oftast bort något litet i stil med en kaffe eller glass och företaget hoppas såklart på att du dels ska få en positiv bild av företag men även i vissa fall köpa mer när du ändå är där.
Ämnen: facebook, facebookannonser
Nära, trygg, personlig
Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.