Corporate Social Responsibility

Corporate Social Responsibility (CSR) handlar om att företag ska ta ansvar för hur deras verksamhet påverkar samhället. Genom ett större ansvartagande kan företag öka sin lönsamhet.

Vad är Corporate Social Responsibility?

Corporate Social Responsibility (CSR) handlar om att företag ska ta ansvar för hur deras verksamhet påverkar samhället, både ur ett ekonomiskt, ett miljömässigt samt ett socialt perspektiv. Genom ett större ansvartagande inom dessa tre områden kan företagets lönsamhet öka.

Det ekonomiska ansvarstagandet handlar bl.a. om affärsetiken. Ett exempel på det är att man som företag ser till att arbetsförhållandena, både på ens egna företag men även hos ev. underleverantörer, är rimliga. Det miljömässiga ansvarstagandet lägger sitt fokus på att företagets arbete är hållbart för miljön, dvs. att man bl.a. ser till att ens resurser utnyttjas på bästa sätt. Det sociala ansvarstagandet handlar bl.a. att man ser till att alla anställda är nöjd och det är en jämn demografisk spridning i verksamheten.

Corporate Social Responsibility som sponsring

CSR är det snabbast växande sponsringsområdet och fler och fler CSR-projekt är idag direkt kopplade till sport. Exponering är inte längre mest prioriterad för sponsorerna, utan det är istället fansens intresse, engagemang och lojalitet med fokus på personligt engagemang och löpande kommunikation som styr projektet. Några exempel på sportinriktade CSR-projekt är Barclays »Spaces for Sports«, »Friends Arena« och »Livestrong Sporting Park«. Dessa tre projekt vilar på samma grund: de är sponsrade av olika företag som är med och bygger arenor och miljöer där olika typer av sporter kan utföras. Det sponsrar något som många har glädje och på så vis blir de positivt uppmärksammade i och med det.

Källa: tangosponsring.se

Ämnen: ,

digital marknadsföring

Marknadsföring

Det finns idag ett enormt utbud av möjligheter när det gäller digital marknadsföring men alla kanaler passar inte till alla företag och branscher. Kontakta oss om du känner att du behöver hjälp eller rådgivning angående din digitala marknadsföring som till exempel SEO, e-postmarknadsföring och googleannonsering.

Nätverk i Västerås

Nätverk

Vi har stor kunskap i att bygga stabila och högpresterande trådlösa nätverk. Oavsett om du har ett mindre kontor eller en större konferensanläggning kan vi leverera ett kvalitativt trådlöst nätverk till dig. Vi utför även installation och montering inom det mesta kopplat till fiber och nätverk. Våra tekniker har lång erfarenhet och kan hjälpa till med allt från planering och inköp till montering och konfigurering

Hemsidor i Västerås

Hemsidor

Alla företag som tänker på sina kunder behöver ha en bra hemsida. På hemsidan presenterar du ditt företag och berättar om vad du kan göra för dina kunder och varför de ska kontakta just dig. Kontakta oss för att få mer information om hur vi kan skapa en snygg, lättanvänd och sökmotoroptimerad hemsida till ert företag.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Senaste inläggen

TikTok förändrar marknadsföring och shopping

TikTok som den nya sökmotorn Allt fler användare vänder sig till TikTok istället för traditionella sökmotorer när de vill hitta produktrecensioner, restaurangtips eller smarta knep för vardagsproblem. Video innehållet ger snabba och ärligare svar som känns mer personliga än en textbaserad sökning. Till skillnad från klassisk SEO bygger TikTok-sök på Läs mer

En person pekar på en digital röd hologramdisplay med AI-symboler och kod framför en laptop.
AI-läget förändrar spelplanen

Så förbereder du din SEO för framtiden Det digitala landskapet står inför ett av de största skiftena på många år. Google fortsätter rulla ut sina AI-drivna funktioner, sociala medier får en allt viktigare roll i B2B-segmentet och taktiker som Parasite SEO dyker upp igen. För företag som jobbar med digital Läs mer

Krönika om personliga varumärken

Affärer görs mellan människor och inte mellan företag, ett påstående vi ofta hör, men som sällan speglas i hur LinkedIn faktiskt används. Anledningarna skiljer sig så klart åt men de två vanligaste är nog att företagen inte vill släppa kontrollen och att de anställda inte vill skriva.

Krönika om Zero-click marketing

Efter en lång tid där mycket fokus inom den digitala marknadsföringen legat på att generera klick till webbplatsen har vi nu stegvis landat i ett landskap som ser helt annorlunda ut. Alltmer tid och energi behöver nu läggas på att optimera företagets marknadsföring till en digital värld där innehåll presenteras Läs mer

Tryck 1 för att bli frustrerad

Tekniken ska förenkla våra liv, men ibland gör den oss bara mer frustrerade. I en värld av AI och automatiska röster längtar vi efter den mänskliga värmen som aldrig kan ersättas. Den här krönikan handlar om varför mjuka värden i kundservice är viktigare än någonsin.

Använd Google Search Console

Trots kombinationen helt gratis och väldigt användbart är det förvånansvärt många företag som varken känner till eller använder Google Search Console.

5 framgångsfaktorer för ert företags Facebooksida

Facebook var under 2024 den sociala plattform som hade störst antal regelbundna besökare i Sverige, och en genomarbetad Facebooksida kan sannolikt öka ert företags synlighet och räckvidd. Men hur använder man som företag Facebook på bästa sätt för att boosta sin business? I detta inlägg går vi igenom strategier och Läs mer

Leverera på LinkedIn

LinkedIn är mer än bara en plattform för jobbsökande – det är en kraftfull kanal för företag att bygga sitt varumärke, skapa affärsmöjligheter och engagera sin målgrupp. Men hur använder man LinkedIn på bästa sätt för att nå rätt personer och få verkliga resultat? I det här inlägget går vi Läs mer