Logotype i inkorgen hos Gmail

En steg-för-steg-guide som förbättrar synligheten för dina nyhetsbrev och mail till kunder som använder Gmail som e-postsystem. Detta genom att visa din logotype vid dina brev i Gmails inkorg istället för Googles standardbild som består av en färglagd ikon med första bokstaven i ditt bolagsnamn.

Förbättra synligheten

När ett e-postmeddelande skickas till någon som använder googles e-postplattform Gmail/Gsuite visas det i appen samt inne på brevet en ikon bredvid meddelandet. I normala fall visas där första bokstaven i ditt domännamn, till exempel visas som standard ett q när vi mailar till våra kunder. För att dina brev ska synas tydligare och därmed minska risken för att kunden missar din information kan du istället visa din logotype eller annan ikon dina kunder förknippar med ditt företag. Tänk på att den e-postadress du ska använda är den du använder som avsändare när du skickar dina e-postmeddelande. Till exempel om ditt företag använder som avsändare på nyhetsbrev är det den e-postadressen som ska användas. För att kunna gå igenom alla stegen behöver du ha tillgång till att läsa mail för den aktuella e-postadressen.

Steg för steg, så här gör du

  1. Gå till Google Account och klicka på skapa ett konto.
  2. Klicka på länken “Använd min nuvarande adress istället”  och fyll i den aktuella e-postadressen.
  3. Fyll namn, lösenord och övriga fält.
  4. Öppna inkorgen för den aktuella mailadresssen och kopiera den verifieringskod som skickats från Google
  5. Klistra in koden i rutan i webbläsaren och klicka verifiera.
  6. Fyll i informationen i formuläret och klicka nästa.
  7. Välj snabbanpassa och godkänns villkoren.
  8. Klicka på den färglagda bokstavsikonen som ligger ovanför texten välkommen.
  9. Ladda upp den ikon som du vill använda och klicka på ange som profilbild. Bilden ska vara en kvadrat och gärna minst 500×500 px.
  10. Klart!

Ämnen: , , , , ,

digital marknadsföring

Marknadsföring

Det finns idag ett enormt utbud av möjligheter när det gäller digital marknadsföring men alla kanaler passar inte till alla företag och branscher. Kontakta oss om du känner att du behöver hjälp eller rådgivning angående din digitala marknadsföring som till exempel SEO och googleannonsering.

Nätverk i Västerås

Nätverk

Vi har stor kunskap i att bygga stabila och högpresterande trådlösa nätverk. Oavsett om du har ett mindre kontor eller en större konferensanläggning kan vi leverera ett kvalitativt trådlöst nätverk till dig. Vi utför även installation och montering inom det mesta kopplat till fiber och nätverk. Våra tekniker har lång erfarenhet och kan hjälpa till med allt från planering och inköp till montering och konfigurering

Hemsidor i Västerås

Hemsidor

Alla företag som tänker på sina kunder behöver ha en bra hemsida. På hemsidan presenterar du ditt företag och berättar om vad du kan göra för dina kunder och varför de ska kontakta just dig. Kontakta oss för att få mer information om hur vi kan skapa en snygg, lättanvänd och sökmotoroptimerad hemsida till ert företag.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Annonsering på Facebook

Det är dock inte det stora antalet du kan nå via Facebook som gör annonseringen så bra utan möjligheten att Läs mer

Grundkurs i sökmotoroptimering

Lär dig grunderna inom sökmotoroptimering genom en handbok utgiven av Google. Handboken finns att ladda ner som en pdf.

Spam i loggen på facebooksidan

Har du problem med att du får in spamkommentarer i loggen på din facebooksidan. Under landsrestriktioner fyller du i de Läs mer

Hur ska jag utforma mina nyhetsbrev?

Vad är nyttig information för din mottagare och hur ska den presenteras? Detta är viktiga frågor för dig. Med E-postmarknadsföring Läs mer

Vad får mottagaren att öppna och läsa mina nyhetsbrev?

Tre variabler styr hur många som öppnar ditt e-postutskick. Ämnesraden ska locka och beskriva utskickets viktigaste innehåll. Inled med en Läs mer

Pressmeddelande om webbyrån

Vi lanserar nu officiellt vår nya webbyrå. Pressmeddelandet är dels skickat till de lokala mediaföretagen samt via webbtjänsten Mynewsdesk. QuickNet Läs mer